Patērētāju jeb nebanku kreditēšanas tirgus (līzinga pakalpojumi, “ātrie kredīti” u.c.) turpina attīstīties, tomēr ar pērn veiktajiem grozījumiem, kas tiešā veidā ietekmēja patērētāju kreditēšanas reklāmas un krasi ierobežoja komersantu darbību, šādas reklāmas ikdienā ir sastopamas aizvien retāk. Jautājumam par to, kādas reklāmas ir likumīgas, padziļināti ir pievērsies arī Senāts – tāpēc apskatām Senāta 2024.gada 5.jūlija spriedumu lietā SKA-84/2024.
Tiesvedības 06:00, 14. Okt. 2024
Darba tiesisko attiecību laikā darba devējs bieži vien publicē dažādus darbinieku fotoattēlus, lai veicinātu uzņēmuma un darbinieku atpazīstamību. Kā rīkoties gadījumā, ja darba tiesiskās attiecības tiek pārtrauktas, bet attēli joprojām tiek publicēti? Skaidrojam, vai darba devējam ir tādas tiesības un kā rīkoties darbiniekam, ja tas iebilst pret šādu darba devēja rīcību.
Darba tiesības 06:00, 8. Okt. 2024
Lai aizliegtu cenu un atlaižu reklāmu alum un vīnam televīzijā un radio un tādējādi samazinātu alkoholisko dzērienu patēriņu un ietekmi, 2024.gada 26.septembrī galīgajā lasījumā atbalstīti grozījumi Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, informē Saeima.
Likumdošana 12:33, 26. Sep. 2024
Tā sauktie “vertikālie līgumi” ir praksē ļoti izplatīti un tiek slēgti dažādās uzņēmējdarbības jomās. To mērķis ir vienoties par īpašiem noteikumiem un nosacījumiem saistībā ar preču vai pakalpojumu pirkšanu, pārdošanu vai tālākpārdošanu. Apskatām, kas ir vertikālie līgumi, kādi ir to izplatītākie veidi un būtiskākās pazīmes, kā arī ar šādiem līgumiem saistītos riskus un kā no tiem izvairīties.
Lietvedība 06:00, 8. Mai. 2024
Vai darba devējs drīkst reklāmas nolūkos izmantot audio, video materiālus, kas filmēti darba laikā un kuros redzami darbinieki? Vai darba devējam ir tiesības darba līgumā noteikt, ka šādus materiālus drīkst izmantot reklāmas nolūkos, piemēram, mārketinga kampaņām vai drukātajai reklāmai, vai arī jālūdz darbinieku atļauja to publicēšanai?
Klausies
Darba tiesības
06:00, 23. Jan. 2024
Izmantojot digitālos rīkus, mūsdienās izplatīt reklāmu ārpus Latvijas robežām ir kļuvis viegli. Izvietojot reklāmu internetā, tā sasniedz ne tikai Latvijas, bet arī citu valstu iedzīvotājus. Tāpēc būtiski zināt, kādi ir noteikumi reklāmas izvietošanai ārvalstīs, lai pēc iespējas izvairītos no tiesību aizskāruma, kas var rezultēties ar sodiem, aizliegumiem un tiesvedībām.
Komerctiesības 06:00, 2. Feb. 2024
Nereti influenceru mārketings saistīts ne tikai ar iespējām efektīvi pārdot savu preci, bet arī ar nopietniem slēptās reklāmas riskiem. Pastāv vairāki būtiski aspekti, kas būtu jāņem vērā uzņēmumiem, kas izvēlas savus produktus/preces/pakalpojumus reklamēt ar influenceru jeb ietekmekļu palīdzību. Pētām, kādi nosacījumi būtu jāiekļauj līgumā ar influenceri, lai izvairītos no slēptās reklāmas riskiem!
Komercdarbība 06:00, 27. Dec. 2023
Pamatojoties uz sociālo mediju vietnē “Instagram” saņemtajām sūdzībām par Adrianas Miglānes-Sondores un Marijas Vucēnas veidotā satura pārkāpumiem, 2022.gadā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) uzsāka divas administratīvās lietas. 2023.gadā PTAC saņēma minēto satura veidotāju rakstveida apņemšanās, kurās tās sola izbeigt negodīgu komercpraksi, reklamējot tīkla mārketinga produktus, norāda PTAC.
Aktualitātes 09:19, 28. Feb. 2023
Konkurences padome (KP) tirgus uzraudzībā pēta tirgotāju un piegādātāju sadarbību tirdzniecības veicināšanas pasākumu laikā, ko tirgus dalībnieki īsteno, lai piesaistītu patērētājus.
Aktualitātes 06:00, 27. Dec. 2023
Vai darbiniekam var uzteikt darba līgumu situācijā, kad tas zaudējis darba devēja uzticību rīcības ārpus darba laika dēļ? Šādu, bez šaubām, netipisku situāciju vērtējis Senāts lietā SKC-138/2023. Izskatām Senāta atziņas!
Tiesvedības 07:00, 2. Jan. 2024
Senāta 2023.gada 18.oktobra spriedumā lietā SKA-296/2023 tika analizēts, kādas telpas var atzīt par publiskām telpām, konkrēti – vai par tādām var uzskatīt biroja telpas. No tā, savukārt, atkarīgs, vai un kāda dokumentācija nepieciešama, veicot pārbūvi ēkā. Izskatām spriedumu!
Tiesvedības 06:00, 19. Jan. 2024
Samērīguma jeb proporcionalitātes princips (angļu val. Principle of proportionality) vai nesamērīguma aizlieguma princips ir viens no vispārējiem publisko tiesību principiem. Samērīguma princips nosaka, ka ir jābūt saprātīgām attiecībām starp mērķi, ko publiskā vara ar administratīvo aktu vai faktisko rīcību vēlas sasniegt, un indivīda tiesību un leģitīmo interešu ierobežojumu. Turklāt izvēlētie līdzekļi mērķa sasniegšanai nedrīkst būt ierobežojošāki nekā konkrētajā gadījumā nepieciešams, norāda Konkurences padome.
Jaunākās tiesvedības 14:54, 24. Nov. 2023
Mūsdienās ar vien biežāk dokumentu un failu glabāšanai tiek izmantoti mākoņpakalpojumi – to var izmantot bezmaksas un glabāt informāciju lielos apjoms. Taču vai tas ir droši? Vai ir jāslēdz atsevišķs līgums ar mākoņpakalpojumu sniedzēju, lai varētu pieprasīt atlīdzināt zaudējumus, ja faili ir nozaudēti, izdzēsti vai nozagti?
Lietvedība 08:27, 2. Nov. 2023
Līgums par preču izplatīšanu ir vienošanās starp divām vai vairāk pusēm, kas nosaka preču izplatīšanas noteikumus un nosacījumus. Šis līguma veids ir plaši izplatīts pasaulē, tomēr vēl aizvien iesaistītajām pusēm ir daudz neskaidru jautājumu. Apskatām, kas ir šī līguma galvenie elementi, kuri normatīvie akti to regulē un kā šis līguma veids atšķiras no citiem.
Lietvedība 10:00, 22. Nov. 2023
Šī gada 20.jūnijā Spīķeru koncertzālē notika interneta žurnāla “iBizness” organizētais mazo uzņēmumu gada balvas pasniegšanas pasākums “Biznesa lepnums 2023”, kur tika godināti uzņēmumi trīs kategorijās – “Mikrouzņēmums” (apgr. 2022.gadā nepārsniedz 100 000 eiro), “Pirmais miljons” (apgr. 2022.gadā nepārsniedz 1 000 000 eiro) un “Mazais uzņēmums” (apgr. 2022.gadā nepārsniedz 10 000 000 eiro).
Aktualitātes 11:00, 21. Jūn. 2023
Patērētāju kolektīvo interešu pārkāpuma lietā pieņemts lēmums – par konstatētajiem pārkāpumiem tīkla mārketinga uzņēmuma “Coral Club” produktu izplatītājai Vinetai Meduņeckai ir piespriesta soda nauda 15 000 eiro apmērā un uzlikts tiesiskais pienākums izbeigt lēmumā konstatēto negodīgo komercpraksi.
Aktualitātes 09:13, 9. Mai. 2023
Lai mazinātu alkohola patēriņu sabiedrībā, Saeimas Sociālo un darba lietu komisija otrdien, 25.aprīlī, konceptuāli atbalstīja grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā. Tie paredz ierobežot alkoholisko dzērienu reklāmu un mārketingu, alkohola pieejamību un sniegt papildu informāciju patērētājiem par tā sastāvu un kaitīgumu.
Likumdošana 14:08, 26. Apr. 2023
Preču zīme ir viens no pazīstamākajiem intelektuālā īpašuma objektiem: tas ir apzīmējums, kas atšķir vienas personas preci vai pakalpojumu no citas personas precēm vai pakalpojumiem. Intelektuālā īpašuma tiesību ietvarā preču zīme pieder pie tā sauktā rūpnieciskā īpašuma, līdzīgi kā patenti un dizainparaugi.
Intelektuālais īpašums 06:00, 6. Mar. 2023
Dalība dažādos pasākumos – semināros, konferencēs, kādās izstādēs, komandu saliedēšanas u.c. pasākumos – ir mūsu darba ikdienas sastāvdaļa. Šoreiz uz tiem palūkosimies no personas datu aizsardzības viedokļa – kādus datus par dalībniekiem drīkst ievākt un uzglabāt? Kas jāievēro, ja pasākuma laikā tiek fotografēts vai filmēts? Vai šādas fotogrāfijas drīkst izvietot sociālajos tīklos vai citos publicitātes materiālos bez dalībnieku piekrišanas?
Klausies
Komerctiesības
06:00, 30. Jan. 2023
Šobrīd visās mājaslapās tiek likti sīkdatņu jeb cookies paziņojumi. Vai šie paziņojumi jāliek visām mājaslapām? Vai mājaslapas apmeklētājam būtu jāapstiprina kāda atļauja, ja tās apmeklētāji netiek identificēti ne pēc kādiem rādītājiem un netiek veikta turpmāka izpēte un izsekošana mārketinga mērķiem, bet tiek vākti tikai obligāti nepieciešamie analītikas dati? Kādus datus par personu drīkst ievākt bez viņas piekrišanas?
Klausies
Komercdarbība
06:00, 29. Dec. 2022
Laikā, kad ekonomiskā situācija daudziem uzņēmumiem ir piespiedusi pārskatīt savu cenu politiku, izskatīsim kādu lēmumu, kurā tiek vērtēta situācija, kad uzņēmums palielina pakalpojuma cenu, nesaskaņojot to ar pakalpojuma lietotāju – šajā gadījumā fizisko personu.
Klausies
Tiesvedības
06:00, 20. Jan. 2023
Kādos gadījumos darbiniekam papildus ikmēneša darba algai var maksāt prēmiju vai piemaksu? Kādi ir šo darba samaksas "ekstru" piešķiršanas nosacījumi? Un kā piemaksas vai prēmijas var izmantot ikmēneša samaksas veidošanā, piemēram, nosakot tās atkarībā no darba rezultātiem vai izpildītiem uzdevumiem? Aplūkosim!
Klausies
Darba tiesības
06:00, 14. Nov. 2022
Mūsdienās uzņēmumos darbinieks bieži vien vairs neveic tikai konkrētu šauru pienākumu loku, tādēļ praksē novērojams, ka darba attiecību pusēm šādos gadījumos nav saprotams, kā norādīt darbinieka amatu no profesiju klasifikatora. Vai profesiju klasifikators ir gatavs šodienas darba vides izaicinājumiem?
Klausies
Darba tiesības
06:00, 17. Okt. 2022
Kādas prasības piemērojamas, ja influenceris, kas sociālajos tīklos popularizē uzņēmuma preces, ir šī uzņēmuma īpašnieks un ievieto sociālajos tīklos savu produkciju? Vai šādā gadījumā ir jānorāda, ka tā ir reklāma?
Klausies
Komercdarbība
06:00, 27. Sep. 2022
Divu vai vairāku tirgus dalībnieku vienošanās, līgums vai saskaņota darbība, kā arī lēmums, ko pieņēmusi reģistrēta vai nereģistrēta tirgus dalībnieku apvienība, piemēram, asociācija, savienība u.tml., vai tās amatpersona, uzskatāms par tirgus dalībnieku vienošanos un sadarbību. Analizēsim, kādi noteikumi jāievēro šādā sadarbībā, lai nepārkāptu likumā paredzētos ierobežojumus, kā arī ielūkosimies, kā konkurentu saziņu noteiktās situācijās vērtējusi tiesa.
Konkurences tiesības 06:00, 3. Aug. 2022
//= $article['Article']['score'] ?>
"Dzintara" stāsts
Vairumam, dzirdot vārdus “preču zīme”, tie asociējas ar tādiem jēdzieniem kā nosaukums vai logo, bet tikai retais nodomā, ka runa ir par mantu, kam var būt nozīmīga loma biznesa attīstībā. Piemērs, kas apliecina, ka preču zīme ir biznesam svarīgs aktīvs, ir Latvijas, iespējams, slavenākās preču zīmes “Dzintars” gadījums. Ko no tā varam secināt?
Klausies
Intelektuālais īpašums
06:00, 16. Mai. 2022
Administratīvā rajona tiesa noraidījusi pieteikumu par Patērētāju tiesību aizsardzības centra lēmuma atcelšanu, ar ko "Instagram" lietotājai queen_kachinja (pieteicēja) aizliegta negodīgas komercprakses īstenošana minētajā sociālo mediju vietnē, patērētājiem noklusējot informāciju par privātās informācijas sadaļās publicētās reklāmas komerciālo raksturu, kā arī piemērota soda nauda 1000 eiro apmērā.
Jaunākās tiesvedības 17:17, 4. Apr. 2022
Diskusijas par cenas vērtēšanu iepirkumos, izslēdzot vai neizslēdzot nepamatoti lētus piedāvājumus, notiek jau ilgi. Cik objektīvi pasūtītājs var izvērtēt cenas atbilstību? Nav pārsteigums, ka šādi jautājumi nokļūst arī līdz tiesas analīzei. Ielūkojamies kādā aktuālā spriedumā!
Tiesvedības 06:00, 16. Feb. 2022
2021. gadā īstenotajā smēķēšanas produktu reklāmas ierobežojumu uzraudzības projektā konstatēti 25 pārkāpumi. Būtiska un satraucoša tendence: smēķēšanas produktu reklāmas ierobežojumi ir pārkāpti tieši tajās vidēs un kanālos, kas ir populārākie jauniešu vidū (interneta vide, sociālie mediji), kā arī vietās, kur fiziski pulcējas un satiekas jaunieši, informē Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC).
Aktualitātes 15:00, 14. Jan. 2022
Būtiska zaļā kursa prioritāte ir ilgtspējīgs finansējums. Proti, Eiropas Savienībai ir plāns par finanšu sistēmas saskaņošanu ar tās politiku attiecībā uz atbalstu ilgtspējīgai izaugsmei un investīcijām, kuras mērķis ir veicināt publiskā un privātā kapitāla pieaugumu ilgtspējīgām investīcijām.
Komerctiesības 06:00, 21. Jan. 2022
Datu ievākšana statistikas veidošanai nepieciešama gan uzņēmumam iekšējās darba kvalitātes, apjoma un daudzveidības pārskatāmībai un kontrolei, gan arī valsts mērogā, lai sabiedrība kopumā būtu informēta par ekonomiskajiem, sociālajiem un demogrāfiskajiem rādītajiem valstī, ko var izmantot gan pētniecībā, gan darbā.
Lietvedība 06:00, 1. Dec. 2021
Klāt jaunais "iTiesības" drukātais žurnāls. Šajā numurā lasiet par mūsdienu reklāmas tendencēm, konkurences tiesību pārkāpumiem, zaļajām tiesvedībām, un, protams, pandēmijas kontekstā aktuāliem jautājumiem. Ieskatieties arī citās numura tēmās!
Aktualitātes 16:02, 29. Okt. 2021
Šā gada 1. novembrī spēkā stājas Negodīgas tirdzniecības prakses aizlieguma likums, kura mērķis ir aizliegt negodīgu tirdzniecības praksi visā lauksaimniecības un pārtikas preču piegādes ķēdē, kā arī aizliegt nepārtikas preču mazumtirgotāju iepirkuma varas izmantošanu pret piegādātājiem, savukārt tirgus dalībnieku rīcības atbilstību jaunajam likumam uzraudzīs un kontrolēs Konkurences padome.
Aktualitātes 10:00, 2. Nov. 2021
Domēna vārdu virtuālajā vidē iespējams pielīdzināt mājas adresei vai pastkastītei reālajā pasaulē. Domēna vārda mērķis ir aizvest lietotāju uz mājaslapu internetā. Lai nepieļautu negodīgu konkurenci un patērētāju maldināšanu, radīti noteikumi, kas un kā var reģistrēt un lietot domēna vārdus.
Intelektuālais īpašums 07:00, 6. Sep. 2021
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, noslēdzot projektu "Influenceru" mārketinga uzraudzība sociālajos tīklos", ir pieņēmis lēmumus patērētāju kolektīvo interešu pārkāpuma lietās, kuros par konstatētajiem pārkāpumiem influencerei Adrianai Miglānei ir piemērota soda nauda 1500 eiro apmērā un uzlikts tiesiskais pienākums izbeigt lēmumā konstatēto negodīgo komercpraksi. Influencerei Katrīnei Saulietei ir piemērota soda nauda 1000 eiro apmērā un uzlikts tiesiskais pienākums izbeigt lēmumā konstatēto negodīgo komercpraksi.
Aktualitātes 16:49, 25. Mai. 2021
Saeima šāgada 20. maija sēdē galīgajā lasījumā apstiprināja grozījumus Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, kas ļaus Patērētāju tiesību aizsardzības centram efektīvāk atklāt un novērst pārkāpumus, kas skar patērētāju kolektīvās intereses, informē Ekonomikas ministrija.
Likumdošana 15:19, 20. Mai. 2021
Jau vairāk nekā gadu daudzos uzņēmumos darbinieki strādā attālināti, līdz ar to mainījušies dažādi personāla procesi, tostarp var būt nepieciešams attālināti pieņemt darbā un atbrīvot no darba darbiniekus. Šoreiz plašāk aplūkosim tieši atbrīvošanu no darba.
Darba tiesības 07:00, 19. Mai. 2021
Digitālās ēras uzplaukumā ir grūti iedomāties uzņēmumu, kas varētu darboties bez interneta piedāvātajām iespējām. Aplūkosim tikai vienu aspektu, ko piedāvā internets un tā pieejamība, proti, reklāmu un mārketingu sociālajos tīklos, analizējot, ar kādiem nodokļu jautājumiem jārēķinās saimnieciskās darbības veicējiem, reklamējoties sociālajos tīklos.
Nodokļi 07:00, 14. Apr. 2020
Arvien biežākas ir dažādas vienošanās, kurās darbiniekiem pēc darba tiesisko attiecību izbeigšanās paredzēts konkurences ierobežojums. Tomēr ne visas vienošanās atzīstamas par likumīgām.
Darba tiesības 07:00, 27. Jan. 2021
Sākot e-komercijas darbību, jāņem vērā, ka arī interneta veikali pakļauti noteiktām prasībām un šo prasību izpildi kontrolē tādas uzraudzības iestādes kā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un Datu valsts inspekcija. Šajā rakstā aplūkosim aspektus, kas komersantiem, kuri gatavojas pārdot savu produkciju e-vidē, jāņem vērā, lai nenokļūtu uzraudzības iestāžu nagos.
Komerctiesības 15:00, 8. Jan. 2021
Pandēmija, kas bez žēlastības plosās gan Latvijā, gan pasaulē, nedrošības sajūta un nespēja paredzēt, kādā pasaulē pamodīsimies rīt. Kā uzņēmumam rīkoties šādos neskaidros laikos? Kā krīzes apstākļos uzlabot uzņēmuma konkurētspēju tirgū?
Komerctiesības 09:34, 15. Jan. 2021
Kopš 2018. gada vasaras Vispārīgā datu aizsardzības regula jāpiemēro daudzās mūsu dzīves un darba jomās. Aplūkosim, kā rīkoties datu pārzinim, lai nodrošinātu tā e-pastos veiktās datu apstrādes atbilstību regulas prasībām!
Komerctiesības 07:00, 23. Nov. 2020
Tie laiki, kad tika izsūtītas bezpersoniskas preses relīzes, televīzijas reklāmās gozējās īstus cilvēkus nereprezentējoši modeļi vai slavenības, ir pagājuši. Mūsdienās patērētāji meklē viens otra rekomendācijas, nevis vēršas tieši pie zīmola, lai uzzinātu informāciju par konkrēto produktu, līdz ar to influenceru ietekme arvien pieņemas spēkā.
Komerctiesības 07:00, 19. Okt. 2020
Tuvojoties gada beigu atlaižu, kampaņu un īpašo piedāvājumu sezonai, ir svarīgi esošos un potenciālos klientus informēt par sava uzņēmuma aktuālo piedāvājumu. Viens no variantiem, kā to darīt, ir mārketinga satura ziņu nosūtīšana fiziskām personām. Vienlaikus skaidrs, ka visā, kas šobrīd saistīts ar fizisku personu datu aizsardzību, jāievēro piesardzība.
Datu aizsardzība 07:00, 4. Nov. 2019
Asociācijas nodrošina uzņēmumiem iespēju komunicēt ar politikas veidotājiem un citu nozaru pārstāvjiem, veidot vienotu izpratni par nozares turpmāko attīstību, kā arī saglabāt vai uzlabot attiecīgās nozares pakalpojumu sniegšanas kvalitātes standartus. Bet vai šādas organizācijas ievēro konkurences pamatprincipus?
Komerctiesības 07:00, 21. Sep. 2020
Šī gada sākumā tika publiskotas jaunās “Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas vadlīnijas”. Šoreiz ieskats to vispārīgajos ieteikumos un jaunajos, mainītajos vai konkretizētajos ieteikumos papīra dokumentiem. Nākamajos žurnāla numuros – par elektronisko dokumentu aktualitātēm.
Lietvedība 07:00, 29. Jūl. 2020
Laba ziņa uzņēmējiem, vadītājiem un visiem, kas vēlas un ne tikai vēlas, bet arī aktīvi darbojas uzņēmējdarbības jomā – tieši jums ir radīts jaunais interneta žurnāls iBizness!
Aktualitātes 11:00, 23. Apr. 2020
Sociālie tīkli piedāvā uzņēmumiem dažādas iespējas, kā iegūt jaunus klientus, reklamēt uzņēmuma preces, pakalpojumus un uzņēmuma tēlu, kā noskaidrot klientu viedokli un tā rezultātā uzlabot savus pakalpojumus, preces un rast jaunus uzņēmējdarbības virzienus. Šīs ir mūsdienīgas un bieži arī efektīvas iespējas, tomēr būtiski atcerēties, ka tās jāizmanto, ievērojot likumos noteiktos ierobežojumus.
Komerctiesības 07:00, 16. Mar. 2020
Šonedēļ pie lasītājiem ir devies jaunākais žurnāla “iTiesības” numurs, kura vāku rotā Ingrīdas Rones citāts par elastību darbā.
Aktualitātes 12:25, 6. Mar. 2020
Efektīvs mārketings ir viens no stūrakmeņiem veiksmīgai komersanta darbībai, tomēr jāuzmanās, ja mārketinga aktivitāšu ietvaros veic personas datu apstrādi, piemēram, uz e-pasta adresēm vai īsziņu formā sūta informāciju par jauniem pakalpojumiem, akcijām vai piedāvājumiem, ja komunikācija ar esošajiem vai potenciālajiem klientiem notiek sociālajos tīklos, tiek rīkoti konkursi, loterijas u.c. aktivitātes mārketinga ietvaros. Jau šo aktivitāšu plānošanas procesā ir būtiski izvērtēt, vai un kuri personas datu izmantošanas noteikumi potenciāli plānotajām marketingā aktivitātēm varētu būt saistoši - Vispārīgā datu aizsardzības regula (Regula), Fizisko personu datu apstrādes likums vai kāds cits.
Datu aizsardzība 07:00, 27. Feb. 2019
Ar jau atzīmētu lauciņu nepietiek, lai uzskatītu, ka tīmekļa vietnes lietotājs devis atļauju sīkdatņu glabāšanai un piekļuvei viņa ierīcēm. Uzņēmējiem jāvelta uzmanība šai atziņai un, iespējams, jāmaina līdzšinējā prakse.
Tiesvedības 07:00, 22. Jan. 2020
Beidzamo gadu laikā strauji pieauguši alternatīvā finansējuma veidi. Viens no tiem ir kolektīvā finansēšana (crowdfunding). Šāda finansējuma veidus parasti izmanto uzņēmumi, kas tikai nesen sākuši savu saimniecisko darbību vai kam nav pieejama opcija bankas aizdevumiem. Arī Latvijā kolektīvās finansēšanas platformas nav svešs fenomens. Pirmā aizdevumu platforma Latvijā darbu sāka 2015. gadā, un ir veiktas investīcijas jau vairāk nekā 300 milj. eiro apmērā. Tās pieaug ar katru gadu.
Komerctiesības 07:00, 30. Dec. 2019
Ar rūķa cepuri uz vāka un aicinājumu šomēnes atbalstīt biedrības “Vecpiebalgas novada rūķi” aktivitātes pie lasītājiem devies jaunākais žurnāla “iTiesības” numurs.
Aktualitātes 13:04, 4. Dec. 2019
Ar tālruni veikto sarunu balss ieraksta iegūšana ir viens no izplatītākajiem fizisku personu datu apstrādes veidiem, ko praktizē gan komersanti, gan valsts un pašvaldību iestādes. Vienlaikus, ņemot vērā gan iesaistīto datu subjektu skaitu, gan apstrādājamās informācijas apjomu, balss ierakstu veikšana un glabāšana nereti uzskatāma par liela apjoma personas datu apstrādi.
Datu aizsardzība 07:00, 25. Okt. 2019
Kopš 2012.gada, kad sodu par neatļautu mūzikas atskaņošanu piemēroja mazam puķu veikaliņam, teju visi uzņēmēji jau iegaumējuši, ka par mūzikas atskaņošanu ir jāmaksā. Cik tas maksā, un kur jāveic maksājums? Kas ir publiska vieta, un kāpēc šādas atļaujas nepieciešamas? Noskaidrojam!
Intelektuālais īpašums 07:00, 21. Aug. 2019
Mazumtirgotājiem ir atšķirīga izpratne par maksas piemērošanu piegādātājiem par produktu izvietošanu ikdienas patēriņa preču mazumtirdzniecības veikalu “pie kases” zonās, tirgus uzraudzībā secinājusi Konkurences padome, tāpēc definējusi kritērijus, ko ņems vērā, lai novērtētu mazumtirgotāju rīcības atbilstību Negodīgas mazumtirdzniecības prakses aizlieguma likumam.
Aktualitātes 16:44, 22. Jūl. 2019
Ir pagājis jau gads, kopš Latvijas uzņēmumiem, organizācijām, kā arī valsts un pašvaldību iestādēm jānodrošina savas rīcības atbilstība Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK jeb Vispārīgās datu aizsardzības regulas prasībām (Regula). Visticamāk, jau tuvākajā laikā uzraudzības iestādes visā Eiropas Savienība būs "uzaudzējušas muskuļus" un tos pielietos, arvien aktīvāk veicot pārbaudes.
Datu aizsardzība 07:00, 7. Jūn. 2019
Par daudzu mūsdienu uzņēmumu ikdienas realitāti kļuvuši dažādi sociālajos tīklos rīkoti konkursi, kā arī reklāmas kampaņas, kurās veiksmīgākie dalībnieki iegūst balvas. Tās nereti pērk no citiem uzņēmumiem, piemēram, kā dāvanu kartes. Kā šādas izmaksas norādīt grāmatvedībā? Vai tām jāpiemēro uzņēmumu ienākuma nodoklis (UIN)?
Nodokļi 07:00, 6. Mar. 2019
Daudzi uzņēmumi 2018.gada pirmo pusi aizvadīja nemierīgi. Iemesls tam bija darbs, lai nodrošinātu Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK jeb Vispārīgās datu aizsardzības regulas (Regula) prasību izpildes nodrošināšanas. Kā zināms, naudas soda apmērs par Regulas pārkāpumiem var sasniegt 20 milj. eiro vai līdz 4% no uzņēmuma kopējā visā pasaulē iepriekšējā finanšu gadā gūtā gada apgrozījuma.
Datu aizsardzība 07:00, 18. Feb. 2019
Ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK jeb Vispārīgo datu aizsardzības regulu (Regula) noteikti vairāki jauni pienākumi ikvienam komersantam, organizācijai un iestādei Latvijā. Šo prasību izpildei nepieciešami resursi. Atsevišķos gadījumos tie ir samērā lieli, īpaši situācijās, kad, piemēram, komersanta klienti ir ne tikai juridiskās, bet arī fiziskās personas.
Datu aizsardzība 07:00, 23. Jan. 2019
Izskanējusi informācija, ka Valsts ieņēmumu dienesta (VID) "baltajā sarakstā" turpmāk iekļaus arī mazos uzņēmumus. Vai tas attiecināms uz pilnīgi visu lielumu uzņēmumiem? Kādi būs reālie ieguvumi uzņēmumiem, kas atrodas šajā sarakstā?
Nodokļi 07:00, 24. Jan. 2019
Vai mazumtirdzniecības veikala reklāmu, kurā ietverta arī kāda konkrēta ražotāja prece, var likt pilnībā apmaksāt preces ražotājam? Vai tas ir godīgi no konkurences viedokļa?
Komercdarbība 07:00, 2. Jan. 2019
Valdē parasti ir sadalītas atbildības jomas, nosakot, par ko atbildīgs katrs valdes loceklis. Vienlaikus likumā noteikta valdes locekļu solidārā atbildība. Kā tas darbojas praksē? Piemēram, ja kolēģis, kas ir atbildīgs par mārketinga jautājumiem, izdarījis ko "nepareizu", vai tiešām atbildība solidāri jāuzņemas arī pārējiem?
Komercdarbība 07:00, 6. Dec. 2018
Mūsdienu komercdarbības vide nav iedomājama bez pakalpojumiem, kurus izmantojot pakalpojumu sniedzējs piekļūst komersanta darbinieku vai klientu personas datiem. Piemēram, šādi pakalpojumi ir informāciju tehnoloģiju sistēmu un grāmatvedības programmu uzturēšana, mārketinga materiālu, tostarp vizītkaršu, izgatavošana, mārketinga sūtījumu un rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, elektroniskās caurlaižu sistēmas, videonovērošana un konsultāciju pakalpojumi.
Datu aizsardzība 07:00, 30. Nov. 2018
Jau gandrīz sešus mēnešus uzņēmējiem un valsts iestādēm, veicot jebkuru darbību ar informāciju par identificējamu fizisko personu (veicot personas datu apstrādi), jāievēro jaunās Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK jeb Vispārīgās datu aizsardzības regulas (Regula) prasības. Šīs prasības jāievēro arī darba devējiem, veicot darbinieku vai potenciālo darbinieku personas datu apstrādi.
Datu aizsardzība 07:00, 12. Nov. 2018
Lai e-pasta mārketings kļūtu par efektīvu rīku pārdošanas apjoma palielināšanai, tajā ir jāiegulda laiks, zināšanas un, pats galvenais, jābūt skaidri definētiem mērķiem, kurus iecerēts sasniegt ar e-pasta mārketinga stratēģiju.
Uzņēmuma vadība 09:00, 7. Mar. 2017
Jautā uzņēmējs: vai laikā, kad teju katram mūsdienīgam cilvēkam ir savs viedtālrunis, kas ļauj jebkurā brīdī aplūkot interesējošo internetā, sazināties tiešsaistē, joprojām "strādā" arī SMS (īsziņu) mārketings? Kas jāzina uzņēmumam, kurš plāno uzsākt SMS mārketinga aktivitātes?
Jautā uzņēmējs 09:00, 1. Feb. 2017
Mobilajā vidē pavadām arvien vairāk laika, tāpēc SMS mārketinga nozīme tikai turpina pieaugt un nostiprināties. Uzņēmumi arvien aktīvāk izmanto SMS komunikāciju, lai stiprinātu klientu lojalitāti un uzlabotu pārdošanas apjomus.
Uzņēmuma vadība 08:00, 8. Nov. 2016
Jau pavisam drīz, no 25.05.2018., visiem komersantiem, organizācijām, valsts un pašvaldību iestādēm būs jāievēro un jāpiemēro Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK jeb Vispārīgā datu aizsardzības regula (Regula). Plašsaziņas līdzekļos daudz diskutēts, vai esam gatavi Regulas ieviešanai. Ir būtiski savlaikus noskaidrot, kuri Regulas punkti varētu būt lielākie "klupšanas akmeņi" mazajiem un vidējiem uzņēmējiem (MVU), kam jāpievērš lielākā uzmanība un ar ko vajadzētu sākt, lai ieviestu kārtību savā "datu plauktiņā".
Datu aizsardzība 10:54, 14. Mai. 2018
Kas ir virālais mārketings? Kā uzņēmums to var izmantot savā labā, lai panāktu iespējami ātru sava produkta atpazīstamību un popularitāti?
Jautā uzņēmējs 08:00, 24. Aug. 2016
Latvijas informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmums "Mailigen" izstrādājis jaunu e-pasta mārketinga automatizācijas sistēmu, kas atvieglošot darbu ar e-pasta mārketingu un ļaušot ietaupīt laiku, veidojot saņēmēja uzvedībai pielāgotus e-pastus.
BNS ziņas 11:56, 10. Mar. 2017
Līdz ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK jeb Vispārīgās datu aizsardzības regulas (Regula) piemērošanu no 2018.gada maija aktuāls kļuvis arī jautājums par sodiem datu aizsardzības jomā. Regulā paredzēti ievērojami lielāki maksimālie sodu apmēri, nekā līdz šim, nosakot arī kritērijus, kas uzraugošajām iestādēm jāņem vērā, izvērtējot, vai piemērot administratīvo sodu, kā arī lemjot par tā apmēru.
Datu aizsardzība 08:00, 15. Jan. 2018
Satura mārketinga plānošana mūsdienās ir liels izaicinājums, jo cilvēki kļūst arvien izvēlīgāki, viņiem ir pieejams arvien vairāk, tāpēc savu laiku gatavi tērēt vien patiešām kvalitatīvam saturam.
Uzņēmuma vadība 09:00, 10. Jan. 2017
Jaunākais Eiropas Savienības Intelektuālā īpašuma biroja (EUIPO) pētījums atklāj, ka mūsdienās pastāv vairāk nekā 27 000 viltotu preču interneta veikalu, kas sākotnēji var likties savstarpēji nesaistīti. Pētījuma mērķis bija identificēt interneta veikalus, kur tiek pārdotas preces, ar kurām šķietami tiek pārkāptas preču zīmju īpašnieku tiesības.
Likumdošana 17:50, 31. Okt. 2017
Turpinot analizēt Komerclikumā (KL) paredzēto franšīzes līguma regulējumu, pētīsim, kādas tiesības un pienākumi ir franšīzes devējam un franšīzes ņēmējam, kā izbeigt franšīzes līgumu un kādi konkurences tiesību noteikumi jāievēro šajā gadījumā.
Komerctiesības 08:00, 26. Okt. 2017
Ir atlikušas dažas dienas līdz decembra lielajiem svētkiem. Ziemassvētki ir skaists laiks ikvienā ģimenē, kurā tiek gādātas dāvanas un našķi svētkiem, taču vienlaikus šis ir arī aizņemtākais mēnesis ikvienas nozares mārketinga speciālistiem un profesionāļiem, jo šajā laikā uzņēmumi visvairāk cīnās par patērētāju uzmanību, lai sasniegtu pārdošanas mērķus un uzlabotu klientu lojalitāti.
Uzņēmuma vadība 09:00, 13. Dec. 2016
Lai izkļūtu no krīzes, kosmētikas ražotājam AS "Dzintars" ir jāsakārto produktu portfelis, jāmodernizē iesaiņojums, jāizveido mārketinga komunikācijas un reklāmas politika, bet firmas veikali jāpadara mājīgāki, uzskata biznesa augstskolas "Turība" docente mārketingā un zīmolvedībā Renāte Cāne.
BNS ziņas 12:45, 3. Nov. 2016
Kā mediatore lielāko pieredzi esmu guvusi darbā ar ģimenēm, un lielā mērā tas saistīts ar faktu, ka no 2007.gada līdz 2015.gadam, galvenokārt pateicoties Rīgas bāriņtiesas atbalstam, bet šobrīd jau visā Latvijā pieejamajam valsts finansējumam, jau ilgāku laiku ģimenes ar bērniem var saņemt mediācijas pakalpojumus bez maksas. Finansējumu pieejamība ir palīdzējusi attīstīt mediācijas atpazīstamību un izmantošanu, tādējādi mūsu valstī jau ilgstoši lielākā daļa mediācijas gadījumu (ap 80%) tiek īstenoti ģimenes lietās. Salīdzinājumā ar vairākiem simtiem novadītu ģimenes mediāciju, trūcīgs izskatās nepilns desmits mediācijas gadījumu, kad esmu aicināta vadīt strīdus uzņēmumos vai organizācijās vai palīdzējusi risināt ar biznesa konfliktiem saistītus jautājumus. Tomēr arī šī ir pietiekami liela pieredze, lai savā mediatora darbā pamanītu dažas tendences, kas raksturīgas atšķirīgām mediācijas jomām.
Tiesvedības 08:04, 18. Aug. 2017
Latvijas mobilo sakaru operatori parakstījuši labās prakses kodeksu "Par komerciālu paziņojumu sūtīšanas komercpraksi, izmantojot telemārketingu", saskaņā ar kuru no 25.augusta operatori varēs veikt telemārketinga zvanus citu operatoru klientiem tikai tad, ja saņemta nepārprotama atļauja no šiem klientiem.
Likumdošana 14:27, 25. Aug. 2016
Turpinot pavasarī aizsākto "Eksperimentu", 2 uzņēmumi – SIA "KRASTMAĻI SĒKLAS" un SIA "Vidzemes slimnīca" – saņem dažādu ekspertu konsultācijas, pieeju datu bāzēm, tā paaugstinot darbības efektivitāti. Šomēnes kopā apgūstam e-pasta mārketingu.
Pieredze 08:00, 26. Aug. 2016
Ja ideju vētra ir haotisks process, tad to īstenošana jau prasa pragmatiskas darbības – sastrukturizēt domas loģiskā secībā un soli pa solim paredzēt dažādas aktivitātes, lai nonāktu pie labākā iespējamā pārdošanas rezultāta. Pie mārketinga plāna metodikas ir strādājuši daudzi dažādi mārketologi, tādēļ mūsdienās katram atliek izvēlēties savu stilu, pielāgot to sava produkta vai pakalpojuma vajadzībām.
Uzņēmuma vadība 08:00, 25. Jūl. 2016
Preču vai pakalpojumu loterijas ir ērts veids, kā komersantiem veicināt preču vai pakalpojumu noietu. Atšķirībā no citām "laimes spēlēm", preču vai pakalpojumu loterijās patērētāji piedalās, iegādājoties konkrētu preci vai pakalpojumu, nevis pērkot atsevišķu loterijas biļeti.
Lietvedība 09:00, 27. Mai. 2017
Mūsdienās digitālā fotogrāfija ir kļuvusi par pašsaprotamu un neatņemamu ikdienas sastāvdaļu. Attēls, īpaši, ja tajā redzams cilvēks, ir komplekss veidojums, kas skar dažādus tiesību aspektus, tostarp autortiesības un attēlotās personas privātumu, tādēļ attēla izmantošana, ignorējot šos būtiskos tiesību aspektus, var radīt tiesību aizskārumus. Tā kā fotogrāfijas bieži tiek izmantotas uzņēmuma tēla popularizēšanai, šis jautājums ir aktuāls arī komercdarbības kontekstā.
Intelektuālais īpašums 08:00, 6. Jūn. 2017
Privātās preču zīmes jeb private labelling ir mazumtirgotāja preču zīmes, ar ko tiek marķētas preces, kuras pēc mazumtirgotāja pasūtījuma ražojusi cita persona. Šis ir mūsdienīgs risinājums, kas konceptuāli ir izdevīgs abām pusēm – gan preču zīmju turētājam, gan produkcijas ražotājam.
Intelektuālais īpašums 08:00, 21. Jūl. 2016
Pagājušajā gadā straujākais atalgojuma pieaugums bijis vidējos un lielos uzņēmumos, sasniedzot 6%, liecina interneta personāla atlases uzņēmuma "CV-Online Latvia" veiktā atalgojuma pētījuma rezultāti.
BNS ziņas 15:01, 23. Mar. 2017
Pateicoties nesenajām sludinājumu izvietošanas cenu izmaiņām portālā ss.lv, sabiedrībā uzvirmoja kārtējais nepatikas vilnis pret šo interneta resursu — sak’, dzēšot sludinājumus, neatbildot uz vēstulēm un tagad vēl arī cenas griestos. Būšot jāmeklē alternatīvas.
Pieredze 08:00, 24. Mar. 2017
Preses relīze jeb paziņojums plašsaziņas līdzekļiem arī 21.gadsimtā var būt īsta veiksmes atslēga, ja spējam to izveidot kvalitatīvu un iedarbīgu. Lai relīze sasniegtu cerēto mērķi, tas vispirms skaidri jādefinē, kā arī jāizvēlas pareizie rīki, lai to īstenotu.
Uzņēmuma vadība 08:00, 23. Mar. 2017
Kad ierodos ciemos SIA “Cido Grupa” piektdienas pēcpusdienā, uzņēmumā valda rosība – vasarā šeit norit intensīvs darbs – nemitīgi notiek gan ražošana, gan pasūtījumu komplektēšana. Jo karstākas dienas, jo vairāk darāmā. Pavisam loģiski, ka sarunas laikā mēs dzeram sulu. Uzņēmuma juriste, kura vienlaikus ir atbildīga arī par sabiedriskajām attiecībām, Inese Lielpinka izvēlas ananasu sulu – tā esot viņas mīļākā. Šogad gan ananasu ražas pasaulē esot mazas, izaugušie auglīši skābi, taču “Cido” joprojām saviem klientiem vienīgie Latvijā piedāvā arī ananasu sulu.
Pieredze 11:02, 2. Okt. 2015
Droša elektroniskā paraksta lietotājiem ir pieejams parakstīšanai nepieciešamās programmatūras "eParakstītājs 1.4.1." atjauninājums, kurā mainīts e-paraksta radīšanai izmantotais kriptogrāfijas algoritms, tāpēc sertifikācijas pakalpojumu sniedzējs "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (LVRTC) un Informācijas tehnoloģiju (IT) drošības incidentu novēršanas institūcija "Cert.lv" aicina e-paraksta lietotājus savos datoros atjaunināt programmatūru "eParakstītājs".
BNS ziņas 12:40, 2. Mar. 2017
Iepakojums nepieciešams, lai preci vai produktu aizsargātu, saturētu, piegādātu, uzglabātu, ērti lietotu, realizētu. Tas noteikts Iepakojuma likuma 1.pantā. Taču bez šīm pamatfunkcijām tas var kļūt par produkta stāstu un vērtību vēstnesi. Iepakojums var būt draudzīgs patērētājam un videi, tas var kļūt estētisks baudījums, un tas var turpināt dzīvot pat tad, kad produkts jau sen izlietots. Viss atkarīgs no cilvēku radošās izdomas.
Pieredze 08:00, 17. Mar. 2017
Eksportspējas novērtējums ir sarežģīts un daudzaptverošs termins. Tas ietver daudz un dažādus faktorus, taču precīzi attaino savu būtību – novērtē, vai esam spējīgi eksportēt. Un ar vārdu "spējīgi" vajadzētu saprast ne tikai savu vēlmi un gribēšanu eksportēt, bet arī konkrēti izmērāmas kvalitātes.
Uzņēmuma vadība 09:00, 28. Feb. 2017
Līdz ar pavasari tirdzniecības centrā Spice ieplūst amerikāniskas vēsmas - 23.martā tiks atvērti divi ļoti populāru Ņujorkas zīmolu veikali. Amerikāņu pieprasītākā apavu zīmola Steve Madden tirdzniecības vieta būs kompānijas pirmais veikals Ziemeļeiropā, savukārt kosmētikas zīmols Kiehl’s sniegs Latvijas pircējiem iespēju iegādāties augstvērtīgus ādas un matu kopšanas līdzekļus, kas radīti, iedvesmojoties no Ņujorkas aptiekas tradīcijām.
BNS ziņas 11:21, 16. Mar. 2017
Marta beigās, investējot vairāk nekā vienu miljonu eiro, Rīgā atvērs pirmo Lietuvas mēbeļu un interjera aksesuāru tirgotāja "Berry" veikalu, informēja "Berry" pārstāve Gita Deniškāne.
BNS ziņas 11:39, 17. Mar. 2017
Investējot 87 000 eiro, telekomunikāciju operators "Bite Latvija" ("Bite") aprīkojis 39 uzņēmuma salonus visā Latvijā, kā arī biroju Rīgā un "Bite" Biznesa nodaļu ar datu pārnešanas ierīcēm un nepieciešamajiem sertifikātiem, kas ļaus interesentiem viegli un ātri pārkopēt nepieciešamo informāciju no vecā telefona uz jauno, informēja uzņēmuma pārstāvji.
BNS ziņas 12:20, 14. Mar. 2017
Paslēpies vienā no Rīgas rūpnieciskajiem kvartāliem, aktīvi darbojas kāpņu ražotājs, uzņēmums Winstaco, ko vietējā Latvijas tirgū to lielākoties zina vien ar nozari saistīti cilvēki, taču ārvalstīs uzņēmums iekarojis stabilu vietu, turklāt, iztiekot bez skaļām reklāmām, bet ar kvalitatīvu darbu un individuālu pieeju katram klientam. Uzņēmumā šonedēļ viesojās Volkswagen komerctransporta rīkotās akcijas Crafter2craftsmen komanda, kas 30 dienās mērojusi 42 000 km, apmeklējot uzņēmumus 30 dažādās valstīs, lai pievērstu uzmanību mazo un vidējo uzņēmēju/amatnieku lomai, kā arī iepazīstinātu ar veiksmīgākajām idejām.
BNS ziņas 13:25, 10. Mar. 2017
Biznesā, politikā un arī privātajā dzīvē cilvēku prātus bieži nodarbina vieni un tie paši 2 jautājumi: "Ko darīt?" un "Ar ko sākt?" Šie jautājumi var parādīties visdažādākajās situācijās, un katra atbilde uz šiem jautājumiem ir lēmums. Dažreiz šie lēmumi ir gluži ikdienišķi, citreiz - fundamentāli.
Uzņēmuma vadība 09:00, 21. Mar. 2017
Mūsdienās domēna vārds nav tikai tehniska nianse, kas nepieciešama, lai strādātu mājaslapa un e-pasta adreses - tā ir jūsu uzņēmuma, pakalpojuma vai produkta identitāte kibertelpā. Vienkāršākiem vārdiem sakot, reālā dzīvē ir Uzņēmumu reģistrs, digitālajā vidē to sauc par domēna vārda reģistru.
Jautā uzņēmējs 09:00, 8. Mar. 2017
Ne tikai uzņēmumu mārketinga speciālistiem, bet arī citiem, kam rūp uzņēmuma tēla veidošana un arvien jaunu panākumu sasniegšana, noderēs informācija par mārketinga stratēģiju un rīkiem, kuru izmantošana var veicināt zīmola atpazīstamību. Jo vairāk zini, jo vairāk laika vari ietaupīt.
Uzņēmuma vadība 09:00, 14. Feb. 2017
Gandrīz katra komersanta rīcībā ir tā klientu saraksti, mārketinga stratēģijas, produktu receptes, plānotie jaunie pakalpojumi vai cita komercdarbības ietvaros radīta vai izmantota informācija, kuras publiskās nepieejamības dēļ komersantam rodas priekšrocības, salīdzinot ar konkurentiem, kas savukārt nodrošina ekonomisko izaugsmi. Tādējādi gandrīz katra komersanta rīcībā ir komercnoslēpums, kura aizsardzība ir nepieciešama, lai saglabātu ar komercnoslēpumu nodrošinātās priekšrocības.
Komerctiesības 08:00, 26. Jan. 2017
Mūsdienās arvien lielāks izaicinājums jaunajiem vadītājiem un uzņēmējiem ir atrast dinamisku biznesa izglītības veidu, kurš ļautu zināšanas apgūt ātri, koncentrēti un augstākajā kvalitātē.
BNS ziņas 08:00, 13. Feb. 2017
Lai sekmētu uzņēmējdarbības attīstību un mudinātu iedzīvotājus realizēt savas biznesa ieceres, Burtnieku novada pašvaldība izsludina biznesa ideju konkursu "Ideja Burtnieku novadam".
Nauda 14:01, 9. Feb. 2017
Inovatīvu projektu īstenotāji aicināti pieteikties atbalsta saņemšanai programmā "Expo Live", pavēstīja Ekonomikas ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Evita Urpena.
Nauda 13:34, 10. Feb. 2017
Jautā uzņēmējs: kādus kritērijus jāņem vērā, izvēloties mājas lapas vai portāla nosaukuma beigu daļu (.lv, .com, .eu utt.)? Ar ko šie varianti viens no otra atšķiras? Kas jāzina par šo tēmu?
Jautā uzņēmējs 09:00, 8. Feb. 2017
Iepriekšējā publikācijā aplūkojām, kas ir komercnoslēpums un kādēļ nepieciešama tā aizsardzība, kā arī iepazināmies ar vispārīgiem komercnoslēpuma saglabāšanas pasākumiem. Šajā publikācijā turpināsim konkrētāk par pasākumiem, kas komercnoslēpuma aizsardzībai veicami, uzsākot vai izbeidzot darba attiecības, kā arī to laikā.
Komerctiesības 08:00, 2. Feb. 2017
Ieviešot vairākus starptautiskus līgumus, šogad biznesa vide Latvijā kļūs daudz caurspīdīgāka, šodien žurnālistiem sacīja zvērinātu advokātu biroja "Sorainen" partneris Jānis Taukačs.
BNS ziņas 15:01, 25. Jan. 2017
Kas ir vizualizācija un kā to izmantot savā darbā? Kā vizualizācijas palīdz uztvert tekstu un atcerēties stāstīto? Kā vizualizāciju izmantot mārketingā, apmācībās, sapulcēs, tikšanos laikā? Atbildes uz šiem jautājumiem saņemsiet iBizness rīkotajā seminārā - treniņā "Vizualizācijas izmantošana uzņēmuma mērķu sasniegšanā".
BNS ziņas 10:44, 6. Jan. 2017
Ja uzņēmums vēlas paplašināties, viens no virzieniem ir eksports. Bet cik vienkārši vai sarežģīti ir uzsākt eksportu nelielam uzņēmumam? Kas ir būtiskākās tēmas, par ko jādomā šādā uzņēmumā, lai veiksmīgi uzsāktu biznesu ārpus Latvijas?
Uzņēmuma vadība 08:00, 3. Jan. 2017
Igaunijas rūpnieciskā aprīkojuma ražotāju "E-Profiil" un "Technobalt" akcionāri nolēmuši apvienot kompānijas uzņēmumā, kurā strādās vairāk nekā 500 cilvēku un gada ieņēmumi pārsniegs 50 miljonus eiro.
BNS ziņas 12:51, 28. Dec. 2016
2016.gada sākumā Latvijā tīmekļa vietne bija 64% uzņēmumu, kas ir par 4,5% vairāk nekā 2015.gadā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Skaidrs, ka laikā, kad pasaulē internetu lieto aptuveni 3,5 mljrd. cilvēku un 80% Latvijas iedzīvotāju ik dienas ir sastopami internetā, nopietnam uzņēmumam ar vēlmi augt un attīstīties mājaslapa ir nepieciešama.
Ekonomika 09:00, 9. Jan. 2017
Banka "Citadele" Igaunijā, kas līdz šim galvenokārt orientējās uz korporatīvajiem klientiem, plāno paplašināt pakalpojumu klāstu privātpersonām.
BNS ziņas 14:42, 18. Jan. 2017
Norvēģu kompānija "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" tuvākajā laikā ieguldīs daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas un multifunkcionālas ražotnes būvniecībā Latvijā, uz kuru trīs gadu laikā tiks pārcelta ievērojama daļa zīmola "Laima" produkcijas ražošanas.
BNS ziņas 12:14, 19. Jan. 2017
No 2017.gada 2.janvāra Bigbank valdes sastāvs tiek paplašināts līdz 5 cilvēkiem - to papildinās Latvijas filiāles ilggadējs darbinieks Pāvels Gilodo, kā arī igauņu filiāles darbinieks Martins Lants. Pāvels kļūs par pirmo latvieti, kas jebkad ir strādājis Bigbank valdē, piedaloties visu bankas nodaļu pārvaldīšanā, kas atrodas 9 dažādās valstīs.
BNS ziņas 15:39, 4. Jan. 2017
Uzņēmējs jautā: agrāk sava uzņēmuma piedāvāto produktu nereti reklamēju ar baneru palīdzību dažādos interneta portālos, taču pēdējā laikā ir sajūta, ka efektivitāte krītas. Vai baneri joprojām ir modē? Kā ar tiem sasniegt iespējami augstāko efektivitāti? Un kāds vizuāli ir labs baneris?
Jautā uzņēmējs 08:00, 4. Jan. 2017
Krists Ēberliņš savas 300 bišu saimes izvietojis Dienvidkurzemē, kur iegūtajai "Ēberliņu dravas" biškopības produkcijai pastāvīgi pircēji gadu gaitā rasti ne tikai šajā reģionā, bet arī Rīgā. Cilvēkiem izlemjot, ka biškopība varētu būt joma, kas dotu iespēju dzīvot laukos, aizvadītajos gados konkurence esot saasinājusies, tomēr gados jaunajam, bet jau pieredzējušam biškopim izdodas gadu no gada sekmīgi attīstīt saimniecību un atrast savu vietu Latvijas provincē.
Pieredze 09:00, 23. Dec. 2016
Latvijas sabiedrības adaptēšanās digitālajam laikmetam notiek lēnāk, nekā citviet, bet, kolīdz tas notiek, mobilā interneta lietošana ieņem svarīgu lomu ikdienas dzīvē, komentējot Eiropas Savienības (ES) statistikas departamenta "Eurostat" jaunākos datus, kuri liecina, ka Latvijas iedzīvotāji interneta lietošanā mobilajos tālruņos ir trešie kūtrākie ES, sacīja telekomunikāciju operatora "Bite" Mārketinga nodaļas vadītāja Diāna Šmite.
BNS ziņas 14:52, 21. Dec. 2016
Telekomunikāciju operators "Lattelecom" nākamgad Rīgā plāno ierīkot jaunu infrastruktūru - pirmo specializētā lietu interneta tīklu Latvijā, šodien notiekošajā "Digital Freedom Festival" sacīja "Lattelecom" attīstības un mārketinga direktore Kerli Gabriloviča.
BNS ziņas 12:33, 29. Nov. 2016
Pasaulē tiek radīts arvien vairāk un vairāk datu, tiem kļūstot par jaunu dabas resursu, šonedēļ notikušajā biznesa tehnoloģiju forumā "BiSmart forums 2016" sacīja tehnoloģiju uzņēmuma IBM Centrāleiropas un Austrumeiropas mārketinga un komunikācijas direktore Ketija Aksama.
BNS ziņas 12:47, 28. Nov. 2016
Jau krietnu laiku modē ir veselīgums, ražotāji joprojām sacenšas par arvien vērtīgāku un veselīgāku produktu radīšanu. Tiesa, “veselīgumu” Latvijā ir grūti pārdot pircēju lojalitātes, kā arī maksātspējas un neizpratnes dēļ.
Uzņēmuma vadība 08:00, 6. Dec. 2016
Reģionālo biznesa ideju konkursa "Biznesa ekspresis" Kurzemes finālā uzvar ideja par pārtikas produkta ražošanu ar augstu uzturvērtību, izmantojot ekoloģiski audzētus un kaltētus circeņus
BNS ziņas 14:00, 14. Dec. 2016
Lai biznesa ideja spētu pārtapt taustāmā rezultātā, ir jāgūst izpratne par situāciju tirgū, tendencēm tajā un par to, kas ir a priori, lai radītu stabilu pamatu tālākai biznesa attīstībai. Kopš septembra norisinās Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) rīkotais reģionālais biznesa ideju konkurss "Biznesa ekspresis", ar mērķi atrast un palīdzēt attīstīt jaunas biznesa idejas Latvijas reģionos, un biznesa plāna veidošana ir viens no dalībnieku uzdevumiem.
BNS ziņas 17:07, 28. Nov. 2016
Kāpjot pa aģentūras "New Black" kāpnēm uz interviju pie Artūra Medņa, kurš ir sociālo mediju un modernās komunikācijas eksperts, mani pārņem sajūta, ka Artūram nepiestāvēs klasiska intervija, kurā jāatbild uz "stīviem" jautājumiem. Tāpēc nolemju, ka šī intervija būs kā spēle. Uzdodu tikai 1 jautājumu: kādam jābūt uzņēmumam, lai tas gūtu panākumus sociālajos medijos un digitālajā vidē? Piedāvāju piekrist vai noraidīt manis piedāvātās uzņēmumu rakstura īpašības. Aiziet!
Pieredze 08:00, 25. Nov. 2016
//= $article['Article']['score'] ?>
Kā turku tirgū
Spriežot pēc biznesa klientu stāstītā, Latvijas elektroenerģijas tirgū iet kā Stambulas vai citas Austrumu pilsētas tirgū, kur eiropietim, sastopoties ar pārdevēju, vispirms tiek piedāvāta visaugstākā preces cena, kas ir ilgstošas diņģēšanās objekts, un tikai tad diskusiju rezultātā nonāk pie summas, par kādu prece tiek pirkta. Ir, kam tas patīk, bet varbūt vēl vairāk ir to, kurus šis process neiepriecina.
Nauda 09:00, 12. Dec. 2016
Pūļa finansēšanas vietnē "Kickstarter" ar savāktiem 25 012 ASV dolāriem ( 24 133 eiro) nesekmīgi noslēgusies kampaņa, kuras mērķis bija savākt 30 000 ASV dolāru (27 287 eiro) Latvijā radītu aizsargu, kas pieņem sportista formu, masveida ražošanas sākšanai, kā arī popularizēšanai ASV tirgū, informē projekta autori no "Blindsave".
BNS ziņas 12:32, 21. Dec. 2016
"Orkla Foods Latvija" grupā esošā uzņēmuma "Gutta" sulu ražošanu uz Igauniju pilnībā iecerēts pārcelt līdz 2017.gada pirmā ceturkšņa beigām, taču reorganizācijas dēļ kompānijas darbinieki netiks atlaisti, teica "Orkla Foods Latvija" mārketinga direktore Dana Erciņa-Užāne.
BNS ziņas 13:19, 22. Nov. 2016
Latvijas uzņēmumiem, kas vēlas startēt Ķīnas tirgū, ir jābūt atvērtiem kooperācijai, jāspēj izstrādāt savu piedāvājumu tieši Ķīnas tirgum un jāorientējas uz ekskluzīviem, nišas produktiem, secināts auditorkompānijas "KPMG Baltics" un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras veiktajā pētījumā par Latvijas un Ķīnas biznesa partnerības potenciālu "Latvija kā Ķīnas biznesa partneris".
BNS ziņas 13:13, 4. Nov. 2016
Kārlis Urbāns ir cilvēks, kurš allaž izceļas ar netipisku domāšanu un viedokli par visu apkārt notiekošo. Šobrīd viņš ir holdinga “Rigvir” finanšu direktors, tāpēc tiekamies, lai runātu par viroterapijā izmantotā Ainas Mucenieces pretvēža medikamenta fenomenu, par medicīnas tūrisma iespējām Latvijā un pieredzi biznesā kopumā.
Pieredze 08:27, 28. Okt. 2016
“Kopzīmola kartes sāk aktīvi savā ikdienā izmantot arvien jaunāki lietotāji. Piemēram, tā saucamā Millenium paaudze ir daudz atvērtāka dažādiem inovatīviem risinājumiem, kas ir risks konservatīvajai banku nozarei. Kāpēc? Šī paaudze ne tikai izmanto alternatīvo (nebanku) finansēšanas veidu, bet ir arī daudz atvērtāki dažādiem lojalitātes piedāvājumiem. Kopzīmola kartes ir viens no veidiem,“ atzīst Maksims Jaroševskis, “Transact Pro” valdes loceklis.
BNS ziņas 13:09, 27. Okt. 2016
Kāda ir reālā situācija darba tirgū Latvijā? Cik daudz laika darbinieki pavada, patiešām strādājot, un cik daudz laika tiek veltīts privātām vajadzībām darba laikā? Cik būtisks darba ņēmējiem ir darba laiks, izvēloties savu darbavietu?
Uzņēmuma vadība 09:00, 21. Nov. 2016
Zīmola "Gutta" augļu un ogu smūtiju izveidē investēti 40 000 EUR, pavēstīja uzņēmumā "Orkla Foods Latvija", kurā apvienoti uzņēmumi "Spilva" un "Gutta".
BNS ziņas 16:21, 15. Nov. 2016
Spēļošana jeb geimifikācija (no angļu valodas vārda "game" - spēle) ir spēles elementu izmantošana ne-spēļu situācijās, lai risinātu problēmas, pārvarētu izaicinājumus, uzlabotu ikdienas procesus, palielinātu klientu un darbinieku iesaisti un motivāciju.
Uzņēmuma vadība 09:00, 22. Nov. 2016
Investējot 20 000 EUR, SIA "Latvijas Piens" zīmola "Trikāta" produktu grozu papildinājusi ar jaunu, inovatīvu produktu - proteīna dzērienu "ProCapsul" informēja kompānijas pārstāve Rita Voronkova.
BNS ziņas 15:07, 15. Nov. 2016
Inese Lapiņa ir māksliniece, dizainere un uzņēmuma SIA "Niice vide" dibinātāja. Uzņēmums ražo horizontālu plakni "Dusis", kas ērti transformējas ergonomiskā atzveltnē vai zvilnī. Inese ir radoša personība, tāpēc lielais jautājums, kas rodas, viņu satiekot, ir: kā radoša personība jūtas biznesa vidē? Tiekamies, jo "Dusis" ir viens no projektiem, kas pretendē uz Latvijas Biznesa Eņģeļu Tīkla (LatBAN) finansējumu.
Pieredze 08:00, 23. Sep. 2016
Dažādās jomās ir harismātiski cilvēki, kuriem citi ir gatavi sekot, kuri aizrauj. Harisma ir lieliska īpašība arī jebkuram vadītājam, bet ko darīt, ja tā nepiemīt? Vai harismu var uztrenēt, iemācīties? Kas tad vispār ir harisma?
Jautā uzņēmējs 08:00, 19. Okt. 2016
Baltija japāņu tūrisma tirgū kļūst arvien pieprasītāka, sacīja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava.
BNS ziņas 13:25, 29. Sep. 2016
iBizness.lv redakcijā radās jautājums: portāls Draugiem.lv savulaik piedzīvoja strauju izaugsmi un kļuva par vienu no Latvijas veiksmes stāstiem, taču pamazām šī medija popularitāte, šķiet, ir mazinājusies, kamēr Facebook.com joprojām plaukst un zeļ. Kāpēc tā? Kas ir Facebook.com stiprās puses? Kurā brīdī Draugiem.lv pieļāva kādas kļūdas? Šos jautājumus lūdzām atbildēt sociālo mediju ekspertu Ralfu Gobu.
Uzņēmuma vadība 08:00, 11. Okt. 2016
Mandalu veidošana ir cēlusies jau pirms daudziem tūkstošiem gadu, un tās spēku ir izmantojušas daudzas kultūras. Vārds "mandala" tiek tulkots no sanskrita (indiešu valodas), un tas nozīmē apli vai centru. Ar apli tiek skaidrota pasaule mums apkārt, savukārt centrs tiek raksturots kā cilvēka iekšējā harmonija un labsajūta.
Iedvesma 13:30, 3. Okt. 2016
Reklāmas biznesā arvien būtiskāku lomu komunikācijā ar patērētājiem ieņem digitālās tehnoloģijas, šodien konferencē "Digital 2016" sacīja kompānijas IBM pārstāvis Igors Larins.
BNS ziņas 12:34, 14. Okt. 2016
Uzņēmumam nonākot pie secinājuma par nepieciešamību paplašināties un līdz ar to veidot uzņēmumu grupu, ir rūpīgi jāizvērtē šādas paplašināšanās praktiskie aspekti, lai pieņemtu labāko lēmumu efektīvi funkcionējošas grupas izveidei.
Komerctiesības 08:00, 25. Aug. 2016
Jauniešu bezdarbs ir viena no izteiktākajām Latvijas strukturālās ekonomikas problēmām. Ik gadu liels skaits jaunu cilvēku kļūst par tā dēvētajiem karjeras bezdarbniekam. Uzņēmējdarbības veicināšana jauniešu vidū ir viens no šīs problēmas risinājumiem. Taču kā paši jaunieši raugās uz uzņēmējdarbību un vai redz sevī uzņēmēju potenciālu? Swedbank Finanšu institūta veiktā aptauja rāda, ka jauniešu vidū valda visai neviennozīmīgs uzskats par uzņēmējdarbību - vairāk nekā trešdaļa jeb 36% jauniešu vēlētos kļūt par uzņēmējiem, vēl trešdaļa gribētu, bet netic, ka tas varētu izdoties, turpretī trešdaļa nav domājuši, vai arī atzīst, ka tas viņus neinteresē. Jo tuvāk skolas absolvēšanai, jo attieksme pret iespējām uzsākt savu biznesu jauniešu vidū kļūst pozitīvāka. Kamēr šaubīgo īpatsvars paliek nemainīgs, tikmēr tuvojoties skolas absolvēšanai, samazinās skeptiķu skaits un pieaug potenciālo uzņēmēju īpatsvars.
BNS ziņas 14:01, 7. Sep. 2016
Lai izdarītu pirkumu, aplūkotas tiek mazāk nekā 1% reklāmas lapu. Tie ir aptuveni reklāmas industrijas rādītāji. Baltā aploksnē ievietota biznesa vēstule reti dod tik sliktus rādītājus, taču nav garantēts, ka jūs pārspēsiet gudrībā visus citus un gūsiet panākumus, kas mērāmi divciparu skaitļu procentos.
Uzņēmuma vadība 08:00, 30. Aug. 2016
Rīgas jaunie uzņēmēji līdz 24.oktobrim var pieteikties grantu programmai "Atspēriens" un saņemt atbalstu līdz 15 000 eiro, informēja Rīgas dome.
Nauda 14:28, 21. Sep. 2016
Augusta beigās notika kārtējā Latvijas Biznesa Eņģeļu Tīkla (LatBAN) investīciju sesija, kurā šoreiz tika prezentēti 7 jauni projekti. Tos vērtēja 22 pieredzējuši investori. Augusta sesija īpaša ar daudziem veiksmīgiem projektiem, lielākā daļa no kuriem investorus pārliecināja, taču visatzinīgāk tika novērtēts "Lastmin.lv" projekts.
Pieredze 08:00, 9. Sep. 2016
Latvijā iecienītā kartupeļu čipsu zīmola "Ādažu Čipsi" ražotājs "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" šodien, 20.09.2016., atklāja pilnveidotu izglītojošo uzturklasi Ādažu ražotnē, kas radīta ar mērķi izglītot par pilnvērtīgu, sabalansētu uzturu un tā priekšnosacījumiem, kā arī iepazīstināt interesentus, kā našķēties veselīgi.
BNS ziņas 14:30, 20. Sep. 2016
Latvijā izveidotais digitālais absolventu ziedojumu piesaistes rīks "Funderful" piesaistījis 150 000 eiro investīcijas no Lietuvas akselerācijas fonda "StartupHighway", kā arī diviem biznesa eņģeļiem - Amerikas latvieša Jāņa Krūma un "AirDog" līdzdibinātāja Jāņa Spoģa.
BNS ziņas 13:46, 21. Sep. 2016
Cilvēki reklāmas vērošanai atvēl arvien mazāk laika, un reklāmas mērķa auditorija ir jāspēj piesaistīt īsā laikā, sacīja aptaujātie nozares pārstāvji.
BNS ziņas 12:37, 22. Sep. 2016
Paralēli jau esošajam saldējuma eksportam Latvijā vadošais piena pārstrādes uzņēmums "Food Union" uzsācis regulāru piena produktu eksportu uz Ķīnu, tādējādi nostiprinot savas pozīcijas Šanhajas veikalu plauktos. "Food Union" ir pirmais piena pārstrādes uzņēmums Baltijā, kam izdevies ieiet Ķīnas tirgū ar savu piena produktu piedāvājumu.
Pieredze 08:00, 20. Sep. 2016
Mātes, meitas, māsas… – saistības uzņēmumu starpā mēdz būt dažādas, iemesli uzņēmumu grupu izveidei arī katram ir savi. Jauniem uzņēmumiem attīstoties vai jau esošajiem uzņēmumiem uzsākot saimniecisko darbību citās nozarēs, nereti rodas jautājumi par paplašināšanās iespējām un piemērotākajām metodēm uzņēmumu grupas izveidei un pārvaldīšanai.
Komerctiesības 08:00, 4. Aug. 2016
Organizācijas stratēģiskajā hierarhijā pārdošanas stratēģija ir funkcionāli zemākajā līmenī, jo tās uzdevums ir palīdzēt sasniegt biznesa un korporatīvā līmeņa mērķus un atbalstīt uzņēmuma pamatdarbību. Tomēr tā ir nozīmīga, jo uzzīmē skaidru biznesa modeli darbā ar klientiem.
Uzņēmuma vadība 08:00, 1. Aug. 2016
Lai godinātu šī gada nozīmīgāko sporta notikumu pasaulē, Riodežaneiro 31.Vasaras Olimpiskās spēles, vadošā restorānu ķēde "McDonald’s" dāvinās līdzjutējiem 1000 saldējumus "Radziņš" par katru medaļu, ko izcīnīs Latvijas olimpiskā komanda.
BNS ziņas 15:17, 17. Aug. 2016
Aptuveni desmitā daļa jeb 9% strādājošo Latvijā strādā arī atvaļinājuma laikā, liecina interneta personāla atlases uzņēmuma "CV-Online Latvia" aptauja.
BNS ziņas 15:29, 3. Aug. 2016
Kas ir līgums par preču izplatīšanu, kādi normatīvie akti to regulē un kā tas atšķiras no citiem līgumu veidiem - tie ir praksē visbiežākie uzdotie jautājumi par izplatīšanas līgumiem, uz kuriem atbildes sniegtas šajā rakstā.
Lietvedība 08:28, 18. Aug. 2016
Kādu informāciju par savu uzņēmumu tā īpašnieks var iegūt, izmantojot slepenā pircēja pakalpojumus? Kādos brīžos tos vispareizāk izmantot?
Jautā uzņēmējs 08:00, 13. Jūl. 2016
Lai veikals piesaistītu pircējus, svarīgi ir to vizuāli prezentēt, veidojot vienotu noformējumu gan skatlogā, gan iekšpusē. Ar skatlogu sākas pircēja ceļojums veikalā, tam jārosina garāmgājējs ienākt. Arī veikala plauktos precīzi pozicionēti un pamanāmi izvietoti produkti ātrāk nokļūst pircēju grozos. Mūsdienīgs merčendaizings pieprasa vairāku prasmju kombināciju – radošumu, mākslinieciskumu un izpratni par veikala dizainu.
Uzņēmuma vadība 08:00, 4. Jūl. 2016
Grūti iedomāties uzņēmumu, kurš varētu iztikt bez komunikācijas ar partneriem, kolēģiem un, protams, klientiem. Kā norāda Deniss Rubens, SIA "HANSAB" pārdošanas un mārketinga direktors, liela nozīme attiecībās ar klientiem ir tieši individuālai pieejai.
Pieredze 08:00, 10. Jūn. 2016
Kā plānot un vadīt laiku cilvēkiem, kuri veic radošu darbu? Ir profesijas, kuras ir atkarīgas no iedvesmas, kā šādiem cilvēkiem sevi veiksmīgāk ielikt laika noteiktajos "rāmjos"?
Jautā uzņēmējs 08:00, 25. Mai. 2016
Satikt īstos cilvēkus vajadzīgajā brīdī – tā ne vienmēr ir tikai veiksme. Vajadzīgs arī neatlaidīgs darbs, skaidra mērķu apzināšanās un drosme. Biznesā bez jaunu kontaktu dibināšanas un esošo uzturēšanas neiztikt. Lai attīstītos, ir jāraugās arvien plašāk.
Uzņēmuma vadība 08:00, 21. Jūn. 2016
Virknē nozaru, īpaši tajās, kas saistītas ar mārketingu, klientu piesaisti, sabiedriskajām attiecībām vai projektu vadību, kontaktu veidošana un uzturēšana ir pašsaprotama. Mūsdienās tā arvien vairāk un vairāk saistās ar veiksmīgu komunikāciju ne tikai reālajā, bet arī interneta vidē. Nonākt potenciālo partneru, klientu vai nākamo darba devēju uzmanības lokā noteikti palīdzēs prasmīgi izveidots "LinkedIn" profils.
Uzņēmuma vadība 08:00, 16. Mai. 2016
Uzņēmuma "Dores Fabrika" birojā, aizsākot sarunu, ka ikkatram latvietim ir sapnis par savu māju, Uldis Skudra, uzņēmuma vadītājs, iedrošina – ir jāsapņo, lai būtu uz ko tiekties. Arī viņš savulaik, viesojoties pie sava drauga "Dores Fabrikas" atklāšanā, prātojis, cik lieliski ir strādāt ražotnē ar tik īpašu filozofiju un kvalitatīvu produktu. Sapņi piepildās, un nu jau 2 gadus Uldis ir šī uzņēmuma vadītājs.
Pieredze 08:00, 13. Mai. 2016
Lai arī uzņēmumos joprojām strikti skatās uz jebkuru izmaksu palielinājumu, biroja izdevumiem ir bijusi tendence augt.
Ekonomika 08:00, 17. Mai. 2016
Kas jāņem vērā, plānojot atlaižu kampaņas? Kā labāk – rīkot akcijas svētku laikā, kad tās piedāvā arī citi uzņēmumi, vai varbūt izvēlēties laiku, kad citi atlaides nepiedāvā?
Pieredze 08:00, 27. Apr. 2016
Rīgas domes un "Swedbank" grantu programmā "Atspēriens" 6 biznesa ideju atbalstam piešķirti 71 320 EUR.
Nauda 12:30, 18. Mai. 2016
Lai uzņēmums augtu un attīstītos, tā cilvēkiem, jo īpaši vadītājiem, gan fiziski, gan garīgi ir nemitīgi jākustas. Jānobrauc tūkstošiem kilometru, jāizēd pudiem sāls un katru dienu jānosvin kāda maza vai lielāka uzvara. Tikai tā panākami gan augoši peļņas radītāji, gan prieks un īstā spēles garša. Lai transports kustētos, ir nepieciešama degviela, un tās ceļus zina SIA "Neste Latvija" valdes priekšsēdētājs Artu Airiainens.
Pieredze 08:00, 22. Apr. 2016
Uzminiet nu, kur darba laikā cilvēki elpo nevis parastu gaisu, bet graudu, cepumu, maizes un citu gardumu smaržu? Droši vien attēls blakus šim tekstam atbildi pasaka priekšā – tiekamies ar SIA "Lāči" saimnieku Normundu Skauģi. Viņā ir apvienotas divas šķietami nesavienojamas īpašības. No vienas puses, "Lāču" saimnieks ir stingrs un prasīgs, viņš ir jārespektē. No otras – viesmīlīgs, smaidīgs un laipns. Darbinieki noteikti šādā vadībā jūtas droši.
Pieredze 09:00, 24. Mar. 2016
Ieradusies ciemos SIA "Fabrika Latvijas Tekstils", uzņēmuma vadītāju un īpašnieku Oskaru Polmani pamanu sarunājamies pie veikala letes un konsultējam pircēju. Tieši tāds viņš ir – gatavs iesaistīties pilnīgi visos uzņēmuma procesos, aktīvs un patriotisks. Un cik daudz krāsu ir šajā veikalā! Dominē sarkanbaltsarkanā, bet turpat blakus atrodamas arī visas pārējās – tā, lai kaut kas atrastos jebkurai gaumei.
Pieredze 09:00, 15. Apr. 2016
Ir tāds svinīgs satraukums, dodoties satikt Latvijas eksprezidenti Vairu Vīķi-Freibergu, tomēr tas ātri pāriet, raugoties skatā, kas paveras pa viņas mājokļa logu – pavasara saules apspīdēta, tur tālumā redzama Brīvības pieminekļa Milda – un klausoties viesmīlīgajā saimnieces balsī. Krāšņajā mājoklī istabas stūrī akurāti saliktas bērnu rotaļlietas, it kā demonstrējot līdzsvara meklējumus starp publisko un privāto dzīvi.
Pieredze 09:00, 8. Apr. 2016
Nav kaitinošu reklāmu! Tām ir jābūt iedarbīgām, un, ja to nevar panākt ar klasiskām metodēm, tad labāk kaitinoša reklāma, nevis garlaicīga. Tā kādā starptautiskā konferencē savu viedokli pauda augsta līmeņa reklāmas eksperts, un viņam ir jāpiekrīt. Kaut arī klasiskās mārketinga teorijas šādu principu neatbalsta, tomēr arvien vairāk zīmolvedības ekspertu savās grāmatās velta plašākus apskatus un atzinīgus vārdus šai metodei.
Uzņēmuma vadība 09:00, 21. Mar. 2016
Uzņēmumam izveidots profils “Facebook”, taču tam ir nedaudz sekotāju. Kā ar iespējami mazākiem resursiem palielināt sekotāju skaitu?
Jautā uzņēmējs 08:19, 9. Mar. 2016
Kā komunicēt ar dažiem dusmīgiem un neapmierinātiem klientiem, kuri apšauba sniegtā pakalpojuma vai pirktās preces kvalitāti? Kā korekti reaģēt uz viņu sūdzībām, ja pašiem šķiet, ka ar produktu vai pakalpojumu viss ir kārtībā?
Jautā uzņēmējs 08:31, 26. Feb. 2016
Katram pārdošanas kanālam ir sava specifika, un katrā kanālā pirkšanas paradumi un pat klientu segmenti ir atšķirīgi. Jo gudrāk strādāsim, jo lielākas būs iespējas sasniegt labus rezultātus. Mācāmies no kļūdām?
Uzņēmuma vadība 09:00, 14. Mar. 2016
Konkurentu analīzei ikvienā uzņēmumā jebkurā industrijā jābūt vienam no galvenajiem atskaites punktiem. Uzņēmumam jāzina, vai tas piedāvā lētāku un vairāk standartizētu produkciju vai dārgākus un specializētus risinājumus, vai piegādes laiks ir ātrāks vai lēnāks, vai ir plašāks produktu sortiments, vai tiek izstrādāti inovatīvi nestandarta risinājumi.
Uzņēmuma vadība 08:06, 7. Mar. 2016
Kopīgi apmeklēts seminārs vai tīklošanas (networking) pasākums diezgan bieži ir iesākums daudz ciešākai sadarbībai gan biznesa, gan karjeras jomā. Taču, kā paturpināt komunikāciju vai kā pārvaldīt daudzos iegūtos kontaktus, vai arī kā uzrunāt cilvēku, kurš svarīgs Jūsu biznesam, bet jūs tam netiekat klāt? Lietišķo kontaktu veidošanas tīkls LinkedIn te var lieti noderēt.
Uzņēmuma vadība 08:22, 25. Feb. 2016
Izsludināta projektu atlase starptautiskās konkurētspējas veicināšanai, pavēstīja Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (CFLA) sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Luste, norādot, ka pasākumam plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 60,9 miljoni eiro.
Nauda 11:00, 3. Feb. 2016
Kā ar iespējami mazākiem līdzekļiem testēt jaunu produktu, apkopot informāciju, kādi uzlabojumi nepieciešami pirms tā palaišanas tirgū?
Jautā uzņēmējs 08:29, 10. Feb. 2016
Viņš ir aizņemts, tāpēc mūsu sarunas laiks ir stipri limitēts, taču uz jautājumiem atbild tā, it kā katru atbildi būtu iepriekš sagatavojis un simtkārt pārdomājis. Viņš lasa lekcijas studentiem un vada kursus uzņēmējiem, viņa viedoklis nereti atšķiras no klasiskā, tomēr tajā ieklausās un to alkst uzzināt. Viņš ir bijis gan ministrs, gan uz pavisam īsu brīdi pat cietumnieks. Viņš seko līdzi pasaules tendencēm, tāpēc runājot nereti valodā iesprūk kāds vārds angliski. Sociālantropologs Roberts Ķīlis.
Pieredze 08:34, 26. Jan. 2016
Zīmoli ir miruši! Lai dzīvo patērētājs! Tā vislabāk var raksturot mūsdienu norises un tendences zīmolu pasaulē. Par patērētāja uzticību vienam zīmolam varam aizmirst, gremdējoties nostalģijā par tiem laikiem pirms 10, 20 un 100 gadiem, kad cilvēki izjuta pieķeršanos vienam zīmolam pat mūža garumā. Mūsdienās zīmoli ir vajadzīgi tik ilgi, kamēr tie spēj mūsu dzīvi padarīt aizraujošu un interesantu. Mums vairs nepietiek ar lietu funkcionalitāti un racionālu izmantošanu. Mēs gribam risinājumus, lai dzīve nebūtu garlaicīga un ikdiena nekļūtu par rutīnu.
Uzņēmuma vadība 08:35, 22. Feb. 2016
Ikviena uzņēmēja peļņa ir atkarīga no tā, cik precīzi izdodas uzminēt patērētāju gaidas un vajadzības. Pasaules vadošie mārketinga eksperti (trendwatching.com) ir apkopojuši būtiskākos trendus, kas pasaka priekšā, kā šogad strādāt, kā savu produktu vai pakalpojumu pielāgot pieprasījumam. Izlasiet, pirms ķeraties pie jaunu produktu izstrādes un reklāmas kampaņu plānošanas!
Ekonomika 08:14, 7. Jan. 2016
Izmantojam gadu mijas noskaņu, lai izzinātu, kas šobrīd aktuāls dažādās nozarēs un kā šīm nozarēm vajadzētu attīstīties nākamajā gadā. Lai to izdarītu, vērsāmies pie nozaru asociāciju vadītājiem, lūdzot viņiem atbildēt uz 2 gadu mijā klasiskiem jautājumiem: kā jums klājas šobrīd, un ko sagaidāt no nākamā gada?
Pieredze 08:37, 30. Dec. 2015
2013.gadā Latvijas normatīvajos aktos tika ieviests tā dēvētais holdinga režīms, kas veicināja holdingu sabiedrību izveidi un investīciju pieplūdumu. Tomēr normatīvajos aktos ir virkne tiesību normu, kas apgrūtina holdinga darbību. Piemēram, nodokļu zaudējumu pārnešanas grupā liegums, transfertcenu piemērošana grupas ietvaros u.c. Ja holdinga uzņēmumam rodas izdevumi, kuri ir kaut kādā mērā saistīti ar meitas sabiedrībām, vai holdings ir saņēmis finansējumu meitas sabiedrības iegādei, var rasties jautājums – kā segt šādas izmaksas?
Nodokļi 22:12, 28. Dec. 2015
Šomēnes gribējām ciemoties kādā nelielā informācijas tehnoloģiju kompānijā. Lai tādu atrastu, ierakstīju interneta meklētājā vārdu virknējumu “neliela Latvijas IT kompānija”. Pirmā, ko pamanīju, bija “Zabbix”. Apmeklējuma laikā gan nāca smiekli, jo šī “nelielā” kompānija Latvijā nopelna vien mazāk par 1% apgrozījuma, tai ir meitas uzņēmumi Japānā un ASV, klienti 50 valstīs, visos pasaules kontinentos, izņemot Antarktīdu.
Pieredze 19:26, 18. Jan. 2016
Izstrādāt jaunu produktu. Izveidot jaunu departamentu. Uzbūvēt rūpnīcu. Slēgt nerentablu filiāli. Atvērt jaunu veikalu. Apmācīt darbiniekus. Modernizēt ražotni. Ieviest jaunas procedūras. Ieiet jaunā tirgū… Šādi un līdzīgi uzdevumi vispirms parādās biznesa plānos, mērķos un stratēģijās. Kad tie ir sekmīgi izpildīti, tos redzam uzņēmumu veiksmes stāstos un vadītāju CV.
Uzņēmuma vadība 08:47, 12. Jan. 2016