Ne tikai uzņēmumu mārketinga speciālistiem, bet arī citiem, kam rūp uzņēmuma tēla veidošana un arvien jaunu panākumu sasniegšana, noderēs informācija par mārketinga stratēģiju un rīkiem, kuru izmantošana var veicināt zīmola atpazīstamību. Jo vairāk zini, jo vairāk laika vari ietaupīt.

Vai turpināt maksāt par maksas reklāmām, vai tomēr iesākt gadu ar jaunu dvašu un ļaut vaļu nelieliem eksperimentiem, piestrādājot pie sava mājas lapas satura un mājas lapas kopumā? Ikviens mārketinga eksperts droši vien saprot, cik svarīgi ir uzņēmuma mājas lapai atrasties pirmajās meklētāja pozīcijās. Tās ir pavisam citas iespējas un daudz labāks rezultāts: lielāka apmeklētāju plūsma, atpazīstamāks zīmols, tā piedāvājums un gala rezultātā, būtisks pārdošanas apjomu pieaugums. Un, ja reiz uzklikšķināji uz šī raksta, tad noteikti vēlies zināt, kas tad gaidāms SEO (search engine optimization jeb mājas lapas optimizācija meklētāju sistēmām) jomā 2017.gadā un kā veiksmīgi virzīt mājas lapu meklēšanas rezultātos šogad. Iepazīstināšu ar svarīgākajiem SEO faktoriem 2017.gadā.

Vai ir atklātas visas kārtis un speciālisti zina, kā tieši ietekmēt SEO un kā "Google" nosaka, kurā pozīcijā mājas lapa atradīsies meklētājā? Nē, tas vēl aizvien nav noticis un diezin vai arī kādreiz notiks, jo katras mājas lapas pozīciju izvērtēšana notiek pēc vairāk kā 200 dažādiem SEO faktoriem. Bet tas, ko vēlamies pastāstīt šajā rakstā jebkurā gadījumā palīdzēs tavai mājas lapai piesaistīt jaunus apmeklētājus ar dažiem vienkāršiem soļiem. Ja izmantosi pareizās stratēģijas un pievērsīsi uzmanību atslēgas vārdiem, ar kuriem vēlies konkurēt, tad iegūsi biznesa klientus, kuri reāli gatavi iegādāties tavu produktu vai pakalpojumu.

Aplūkosim, kam pievērst uzmanību 2017.gadā?

1.solis – Mājas lapa

SEO nav sprinta distance, bet gan maratons, kas nozīmē, ka pieejai jābūt stratēģiskai, kas nodrošinās labus rezultātus ilgtermiņā. To ir ļoti būtiski saprast, pirms uzsākt darbu pie SEO optimizācijas. Pirmā lieta, kam jāpievērš uzmanība, ir mājas lapa. Tai jābūt mūsdienīgai, ātrai, loģiskai, un ar fokusu uz apmeklētāju.

Kā jau būsi pamanījis, mobilo ierīču lietotāju skaits tikai palielinās. Un pēc mediju pētījumu un analītikas aģentūras "comScore" datiem 2014.gadā tika sasniegta tā robeža, kad mobilo telefonu lietotāju skaits bija tikpat liels, cik datoru lietotāju skaits. Ik gadu viedtālruņu  lietotāju skaits pieaug, un Latvijā arī ir sasniegts līdzīgs līmenis kā citās Eiropas valstīs. Tas tikai norāda, ka apmeklētājus, kas izmanto mobilās ierīces, vairs ignorēt nevar.

attels1.jpg attels2.jpg

Kas ir nozīmīgi? 48% interneta lietotāju mobilos meklējumus sāk tieši meklētājos, piemēram, "Google". Tieši tādēļ jāpiedomā pie mājas lapas optimizācijas meklētāju servisiem (SEO).

Zinot, cik daudzi uzņēmumi izveido mājas lapu, kura labi izskatās tikai datora ekrānā, tad mūsdienās uzņēmuma mājas lapai ir jābūt pielāgotai arī citām ierīcēm (viedtālruņiem, planšetdatoriem).

Mājas lapai ir arī jābūt loģiskai, lai cilvēks spētu tajā atrast sev nepieciešamo informāciju un ātrāk orientēties, jābūt ērtai navigācijai. Ikvienam, kurš ieiet uzņēmuma mājas lapā, ir jāsaprot, ko piedāvā konkrētais uzņēmums, tādēļ neaizmirsti "Par mums" lapu izveidot atbilstoši tam, kādu informāciju vēlētos saņemt pats, kā arī šai sadaļai ir liela nozīme, ja runa ir par uzticību uzņēmumam un uzņēmuma mājas lapai. Neaizmirsti norādīt kontaktus: e-pastu, telefona numuru vai vienkārši ieliec kontakta formu, caur kuru var sazināties ar uzņēmumu.

Mājas lapai vienmēr jābūt koncentrētai uz apmeklētāju. Viņam ir jāsaprot, kādēļ ir ienācis šajā lapā un kādēļ, piemēram, "Google" piedāvāja šādu rezultātu. Tas nozīmē, ka tev ir jāsniedz atbildes uz apmeklētāja jautājumiem..   

Tajā pašā laikā nedrīkst aizmirst par uzņēmuma vajadzībām. Tu taču veido lapu, lai iegūtu jaunus klientus, vai ne? Tātad ir jāpadomā, kā vietnes apmeklētājus "konvertēt" klientos. Varbūt vērts ievietot pop-up jeb izlecošo formu, kas piedāvā apmeklētājam ierakstīt e-pastu, lai saņemtu jaunumus? Tas var būt lielisks veids, kā uzsākt komunikāciju. Un tālāk jau lielu lomu spēlēs e-pasta mārketinga stratēģija.

Vai varbūt piedāvāt bezmaksas konsultāciju, bezmaksas produkta testēšanu? Vai jebko citu, kas virza tuvāk pakalpojuma vai preces pirkšanai. Arī tik vienkāršs veids kā atsauksmes radīs apmeklētāju uzticību uzņēmumam un līdz ar to arī produktam, tāpēc atsauksmes arī būtu svarīgi pievienot uzņēmuma mājas lapā.

2.solis - Saturs

bilde3.jpg

Lai arī cik daudz laika mēs veltītu citām interneta mārketinga stratēģijām, saturs ir un paliks karalis. Tādēļ ir jābūt skaidrai vīzijai, ko vēlies ar šo saturu panākt. Kad tas ir apjausts, tad izveido satura plānu un stratēģiju! Tas noderēs, ja kaut kas nestrādās. Varēsi vienkāršāk konstatēt nestrādājošos posmus un ieviest uzlabojumus.

Bet kādam jābūt saturam, lai tas pozicionētos augstāk meklētāju rezultātos? Tam jābūt unikālam, tādēļ necenties veidot kopsavilkumus no dažādiem resursiem vai tikai tulkot materiālus. "Google" un citu meklētāju algoritmi ir pietiekami gudri, lai saprastu šo metožu izmantošanu. Tāpat saturam ir jābūt saistošam lasītājam, SEO draudzīgam. Tam jābūt fokusētam uz apmeklētāju, taču nedrīkst aizmirst par atslēgvārdiem.

Saturam ir jārisina problēmas un jāatbild uz jautājumiem. Ja jau apmeklētājs ienācis mājas lapā, acīmredzot viņš kaut ko meklē. Un tev ir jāsniedz šī informācija, citādi viņš aizies prom un izvēlēsies konkurentu.

SEO draudzīgs saturs nozīmē arī, ka tam jābūt formatētam. Nebaidies izmantot treknrakstus vai slīprakstus, jo tas paspilgtinās kādu svarīgu satura daļu un pievērsīs uzmanību. Tomēr to izmanto tikai atbilstošās teksta daļās, jo viss teksts, kurš izcelts ar treknrakstu būs pārāk nomācošs un uzbāzīgs.

Vairumā gadījumu ir iespēja izvēlēties virsraksta formas H1, H2, H3. Šo virsraksta tagu izmantošana palīdz strukturēt lapu. Tā kā šādi izceltie virsraksti parādās arī html kodā, ko spēj nolasīt arī "Google" roboti, tas palīdz tiem saprast, par ko ir attiecīgais teksts, kādas svarīgas tēmas tas iekļauj (Heading tagos ieteicams iekļaut arī atbilstošu atslēgvārdus).

3.solis - Atslēgvārdi

attels4.jpg

"Raksti apmeklētājiem, nevis meklētāju servisiem" ir satura mārketinga mantra. Bet realitātē satura autori raksta abiem.

Kvalitatīvs saturs ir ne tikai oriģināls un lasītājam interesants, bet arī iekļauj atslēgas vārdus, kas palīdz meklētāju programmu zirnekļiem saprast par ko ir šis saturs. Ar labu un noderīgu saturu parasti mājas lapas apmeklētāji labprāt dalās arī sociālajos tīklos.

Pirms vispār rakstīt, ir jāveic atslēgas vārdu izpēte. Lai izpētītu, kādus atslēgvārdus cilvēki izmanto, lai atrastu sev interesējošo informāciju, iesaku izmantot atslēgvārdu izpētes rīkus. Piemēram, "Google Keyword Planner", "Uber Suggest" un citus.

Kā optimizēt saturu meklētāju servisiem?

  • Ievadi 5-10 galvenos atslēgvārdus, bet atceries pārāk nepārspīlēt, jo vairs nav nepieciešams tekstu pārsātināt ar atslēgvārdiem.
  • Apskaties "Google" rezultātos, kas ir TOP mājas lapas uz iepriekš definētajiem atslēgvārdiem
  • Skaties specifiskos atslēgvārdus ar mazāku meklēšanas apjomu, bet daudz precīzāku meklējumu (vienkāršs veids kā iegūt specifiskos atslēgvārdus ir: "Google" meklēšanas logā ievadi galveno atslēgvārdu un tev uzreiz tiks piedāvāti varianti, kā interneta lietotāji meklē ar galveno atslēgvārdu saistītus atslēgvārdus).
  • Atrodi visus saistītos atslēgvārdus un piefiksē tos.
  • Apskati uz kādiem atslēgvārdiem saturu optimizējuši konkurenti
  • Katrai atslēgvārdu grupai definē atbilstošo lapu. To sauc pa atslēgvārdu grupēšanu. Tas nozīmē, ka tev ir viens galvenais atslēgvārds un zem tā ir pārējie atslēgvārdi, kurus arī vēlies izmantot uzņēmuma SEO stratēģijā.

4.solis - Virsraksts

bilde5.png

Meta apraksti ir HTML atribūti, kas pastāsta, par ko ir mājas lapa. Tie parādās "Google" meklētājā, kad interneta lietotājs ievada interesējošos atslēgas vārdus.

Virsraksts jeb Title Tag ir viens no meta informācijas sastāvdaļām. Tā palīdz ne tikai lasītājam, bet arī meklētāju servisiem saprast, par ko tad mājas lapa ir. Title tags joprojām ir viens no 200 SEO faktoriem, kas ietekmē mājas lapas pozīcijas.

Katrai lapai jābūt unikālai, kā arī virsrakstā ieteicams iekļaut atbilstošu atslēgvārdu un uzņēmuma zīmolu. Virsraksts nedrīkst pārsniegt 54 rakstzīmes, jo citādi netiek meklētājā parādīts pilnībā.

5.solis - Apraksts (Meta Description)

bilde6.png

Ja lietotāju ieinteresēja virsraksts, viņš, visticamāk, izlasīs arī aprakstu un tikai tad lems, vai klikšķināt uz lapu vai nē. Tieši tādēļ ir svarīgi aprakstu rakstīt pašam, nevis atstāt to neizpildītu, jo tad meklētāji paši saģenerē tekstu no konkrētās lapas izraujot kādas teksta daļas.

Kādam jābūt meta aprakstam (Meta Description)?

Arī aprakstam jābūt unikālam katrai lapai. Maksimālais atļautais garums ir līdz 156 zīmes, jo garāku tekstu "Google" vienkārši neparādīs. Tam jāiekļauj atbilstoši atslēgvārdi, kas tiek izcelti treknrakstā. Jāpievieno arī zīmols.

Rakstot aprakstu, aicini tā lasītāju uz rīcību! Piemēram, "spied šeit, lai lasītu vairāk" vai "piesakies šeit!" Un atceries - pirms ievietot lapā, noteikti pārbaudi izmantoto zīmju skaitu.

Meta apraksts gan tieši neietekmē pozīcijas, bet CTR (klikšķu īpatsvaru meklēšanas rezultātos). Proti, jo saistošāku aprakstu uzrakstīsi, jo lielāka iespēja, ka cilvēks uzklikšķinās uz tava uzņēmuma mājas lapas rezultāta.

6.solis - Iekšējās saites

bilde7.png

Iekšēju saišu veidošana ir svarīgs process. Šādi tu vari lietotājam piedāvāt papildu saturu, kas viņu varētu interesēt. Tādējādi apmeklētājs ilgāk uzturas mājas lapā, iepazīstas ar lielāku satura apjomu, kā arī pastāv liela iespēja, ka apmeklētājs mājas lapā atgriezīsies atkārtoti.

Rakstā ievietojot linku uz kādu citu līdzīgu rakstu, tu veido informācijas hierarhiju. Veidojot iekšējo saišu struktūru, būtiski ir saprast, ka caur iekšējām saitēm var nodot arī SEO vērtību no mazāk svarīgām uz stratēģiski svarīgākām iekšējām lapām.

7.solis - Attēli

Arī attēls ir saturs. Un, tā kā "Google" roboti vēl nespēj nolasīt to, kas tieši ir attēlots saturā, bet spēj nolasīt informāciju, ko par to uzraksta html kodā, tad ir svarīgi ievērot pāris lietas.

Attēla nosaukumā apraksti to, kas redzams bildē! Piemēram, ja uzņēmums pārdod tīrīšanas līdzekļus un attēlā redzama sieviete, kura mazgā grīdu, tad tā arī uzraksti. Ieteicams šeit iekļaut arī atbilstošu atslēgvārdu.

Aizpildi attēla ALT tekstu, jo ALT tekstus nolasa "Google"!

Pirms ievietošanas pārbaudi attēla izmērus un kvalitāti! Kā jau minēju sākumā, tas nodrošinās ātrāku lapas ielādi. Tāpat pārbaudi bildes formātu, lai negadās, ka to vienkārši nevari ievietot. Vislabāk izmantot jau pārbaudīto jpg formātu.

Mainīgā interneta vide bieži vien liek mainīt pieeju, taču dažas pārbaudītas vērtības var izmantot atkal un atkal. Ievērojot šos 7 soļus, tava uzņēmuma mājas lapa būs sakārtotāka, kas ilgtermiņā arī ļaus ieņemt augstākas pozīcijas un saņemt lielāku apmeklētāju plūsmu. Svarīgi pēc kāda laika rezultātus nomērīt ar "Google Analytics" vai kādu citu analītikas rīku, lai redzētu savus darba augļus un varētu veikt izmaiņas, uzlabojot vietnes pozīcijas.