iBizness.lv redakcijā radās jautājums: portāls Draugiem.lv savulaik piedzīvoja strauju izaugsmi un kļuva par vienu no Latvijas veiksmes stāstiem, taču pamazām šī medija popularitāte, šķiet, ir mazinājusies, kamēr Facebook.com joprojām plaukst un zeļ. Kāpēc tā? Kas ir Facebook.com stiprās puses? Kurā brīdī Draugiem.lv pieļāva kādas kļūdas?

Šos jautājumus lūdzām atbildēt sociālo mediju ekspertu Ralfu Gobu.

Šogad sociālo mediju portāls Draugiem.lv svinēja savu 12.dzimšanas dienu. Sociālo mediju platformai tas ir ļoti ilgs mūžs, it īpaši, ja tā tiek veidota ar mērķi piesaistīt noteiktu auditoriju. Es nesauktu Draugiem.lv par veiksmes stāstu pagātnes formā, manuprāt, tas joprojām ir veiksmes stāsts un tāds arī paliks, vismaz Latvijā radušos sociālo tīklu kategorijā noteikti.

Tāpat kā ikvienam fiziskam pakalpojumam vai produktam, arī digitālajiem produktiem ir savs dzīves cikls. Tirgū parādās jauni spēlētāji, inovatīvas idejas, un katrs gatavojas kļūt par nākamo veiksmes stāstu.

Manuprāt, lielāko daļu Draugiem.lv lietotājus ir "apbūris" Facebook.com un ar savām priekšrocībām pārvilinājis savā pusē, taču nav nevaram būt droši, ka tuvākajā laikā netiks radīta jauna platforma, kas līdzīgā veidā no troņa gāzīs Facebook.