Eksportspējas novērtējums ir sarežģīts un daudzaptverošs termins. Tas ietver daudz un dažādus faktorus, taču precīzi attaino savu būtību – novērtē, vai esam spējīgi eksportēt. Un ar vārdu "spējīgi" vajadzētu saprast ne tikai savu vēlmi un gribēšanu eksportēt, bet arī konkrēti izmērāmas kvalitātes.

Objektīvs novērtējums ikvienam - gan jau eksportējošam, gan tikai uzsākt gribošam uzņēmumam - palīdzēs identificēt jomas, kuru uzlabošana palīdzēs sasniegt rentabilitāti un panākumus eksporta tirgos.

Likumdošana

Primāri vajadzētu saprast, vai piedāvātais produkts vai pakalpojums ir eksportējams. Ja piedāvātais produkts vai pakalpojums ir saistīts ar specifiskām regulām, atbilstības prasībām (piemēram, specifiski kvalitātes vai drošības standarti) vai procedūrām, tas būtiski var ietekmēt produkta kopējo potenciālu konkrētos tirgos vai vismaz produktu krietni sadārdzināt. Šis ir kritisks solis, jo, lai arī cik lielisks būs jūsu piedāvātais produkts, tam īsti nebūs nozīmes, ja attiecīgajā valstī to vienkārši nav atļauts ievest vai lietot. Tāpēc šos jautājumus ir būtiski noskaidrot pašā sākumā, pirms ir iztērēti laika un finanšu resursi, mēģinot iekļūt konkrētajā tirgū.