Jautā uzņēmējs: vai laikā, kad teju katram mūsdienīgam cilvēkam ir savs viedtālrunis, kas ļauj jebkurā brīdī aplūkot interesējošo internetā, sazināties tiešsaistē, joprojām "strādā" arī SMS (īsziņu) mārketings? Kas jāzina uzņēmumam, kurš plāno uzsākt SMS mārketinga aktivitātes?
Pirms 10 gadiem Latvijā SMS mārketinga nebija un bija pat grūti iedomāties, ka kāds varētu saņemt SMS no uzņēmuma, kas nav mobilais operators. Savukārt pirms 5 gadiem daudzi eksperti pasaulē paredzēja SMS mārketinga beigas, jo strauji sāka augt mobilo aplikāciju tirgus. Šādi fakti parāda, cik jauns un tomēr noturīgs ir SMS mārketings.
Šodien 75% ASV viedtālruņa lietotāju lejupielādē vidēji 0 aplikācijas mēnesī, kamēr jaunākās prognozes liecina, ka ienākumi no SMS mārketinga nākamo 5 gadu laikā augs par vairāk kā 20%. Galvenās nozares, kuras izmanto SMS, ir tirdzniecība un pakalpojumu sniegšana, kas pamatā veic mārketinga komunikāciju, piedāvājot saviem klientiem dažādas atlaides un īpašus piedāvājumus, piemēram, laimīgās stundas vai sezonas preču izpārdošanas. Finanšu nozares uzņēmumi plaši izmanto dažādu informatīvo paziņojumu nosūtīšanu SMS veidā.
Joprojām daudziem šķiet, ka SMS mārketings ir vecmodīgs vienvirziena komunikācijas kanāls ar ierobežotu 160 simbolu tekstu. Tā nav. SMS ziņa ierastajā izpratnē ir teksta ziņojums, kas tiek nosūtīts starp 2 tālruņa numuriem, tomēr, attīstoties tehnoloģijām, arī SMS iespējas paplašinās.
Personiska pieeja
SMS palīdz ne tikai nosūtīt reklāmas ziņas. Mūsdienīgi SMS risinājumi paredz gan automātisku, gan manuālu SMS ziņu sūtīšanu. Mārketinga ziņas, dažādi informatīvie un statusu paziņojumi, atbilžu saņemšana no klienta, reģistrācijas pasākumiem, balsojumi, aptaujas, atlaižu kuponi, apsveikumi svētku dienās u.c. komunikācijas iespējas, ko var veikt uzņēmums, izmantojot klientu datu bāzi. Lai visi šie paziņojumu un uzņēmuma SMS komunikācija kopumā būtu efektīvāka, iesakām veidot personalizētu saturu, uzrunājot klientu vārdā, ievietojot SMS saturā klienta kartes numuru, pēdējā pirkuma nosaukumu vai kādu citu informāciju, kas saņēmējam liks sajust personisku attieksmi, nevis masveida SMS saņemšanu.
Klientu datu bāze
Lai SMS mārketings sasniegtu rezultātus un būtu veiksmīgs, būtiskākā ir pilnīga klientu datu bāze. Lojalitātes programma ir vienkāršākais veids, kā iegūt paplašinātus klientu datus, ne tikai tālruņa numuru vai e-pasta adresi, uz kuru nosūtīt jaunumus. Piemēram, klienta dzimums, vecums, vārds un dzimšanas datums paver plašas iespējas individuālai piedāvājuma nosūtīšanai, kas būtiski palielina SMS kampaņas atdevi.
Piemērotākais laiks
Arī tehniskie risinājumi ir dažādi. Jau pieminēju manuālu un automātisku ziņu sūtīšanu. Proti, izmantojot SMS mārketinga platformu, iespējams kampaņas sūtīšanu sagatavot manuāli, paredzot arī izsūtīšanas laiku un intensitāti, kā arī veikt ziņu nosūtīšanu no savas CRM, CMS vai kādas citas uzņēmuma sistēmas, automatizējot šos procesus. Runājot par izsūtīšanas laiku un regularitāti, klientus noteikti nevajag traucēt ārpus darba laika, kas ir no plkst.8.00 līdz 20.00, izņemot kādus īpaši svarīgus paziņojumus. Labākie SMS sūtīšanas laiki ir atkarīgi no uzņēmuma nozares, klientu mērķa grupas un citiem faktoriem, bet ierasti tas ir dienas vidus. To pašu var teikt par nedēļas dienām, tomēr visvairāk ziņu tiek nosūtīts ceturtdienā un piektdienā, tuvojoties nedēļas nogalei.
Satura papildināšana
Viedtālruņu laikmetā, kad arī mobilais internets ir kļuvis par neatņemamu dzīves sastāvdaļu daudziem, papildiniet SMS saturu ar interneta saiti, kas tālāk klientu ved uz neierobežotu saturu. Šajā brīdī SMS kampaņa var iegūt vizuālu noformējumu, video, neierobežotu teksta daudzumu, dažādas pieteikumu un reģistrāciju formas, kā arī iespēju visus šos datus mērīt un redzēt, kā strādā jūsu idejas un risinājumi. Protams, ir svarīgi izvērtēt saites izmantošanu SMS saturā, ņemot vērā klientu vidējo vecumu un atrašanās vietu. Latvijā pagaidām viedtālruņus un mobilo internetu ievērojami mazāk izmanto iedzīvotāji vecumā pēc 50, kas dzīvo reģionos. Tāpēc iepriekš minētos risinājumus iesakām izmantot uzņēmumiem, kuru mērķa klients ir vecumā līdz 50 gadiem un dzīvojošs Rīgas rajonā vai kādā no lielajām pilsētām.
Mūsdienīgs SMS mārketings
Mūsdienīga SMS mārketinga labā prakse ir izveidot un paredzēt individuālu piedāvājumu, kas nosūtīts īstajā brīdī. Mārketinga speciālisti zina, ka tas nav vienkārši, tomēr esam pārliecinājušies, ka sagatavojot kvalitatīvu klientu datu bāzi un tās pārvaldīšanas iespējas, vēlamos mērķus SMS komunikācijā un attiecīgos rezultātus sasniegt kļūst daudz vienkāršāk. Uzrunājiet klientu vārdā, nosūtiet klientam atbilstošu un izdevīgu piedāvājumu, apsveiciet īpašos svētkos un atgādiniet par svarīgāko! Veidojiet pārdomātu, kvalitatīvu komunikāciju, izmantojiet mūsdienīgus risinājumus, mēriet rezultātus un nāciet ciemos uz kafiju, ja rodas sajūta, ka vajadzīgs padoms!