Ja ideju vētra ir haotisks process, tad to īstenošana jau prasa pragmatiskas darbības – sastrukturizēt domas loģiskā secībā un soli pa solim paredzēt dažādas aktivitātes, lai nonāktu pie labākā iespējamā pārdošanas rezultāta.

Pie mārketinga plāna metodikas ir strādājuši daudzi dažādi mārketologi, tādēļ mūsdienās katram atliek izvēlēties savu stilu, pielāgot to sava produkta vai pakalpojuma vajadzībām.

Tirgus izpēte

Tirgus izpēte ir viena no svarīgākajām sadaļām mārketinga plānā, jo, pareizi nenovērtējot tirgus apstākļus, pārējam plānam nebūs nozīmes. Jo detalizētāk analizē, jo lielāka skaidrība būs par produkta vai pakalpojuma dzīvotspēju. Tieši "dzīvotspēja" ir mārketinga plāna veiksmes atslēgas vārds.

Tirgus izpēte tiek balstīta uz dažādām metodikām. 1 no pamata uzdevumiem ir konstatēt tirgus apstākļus – kāda ir konkurence, kādas ir konkurentu priekšrocības un trūkumi, kādi ir to līdzšinējie sasniegumi, un kā tendences var raksturot pēdējo 3 gadu laikā. Tikpat svarīgi ir vispār konstatēt un aprakstīt tirgus tendences – kāds ir kopējais pieprasījums, kādas ir tā izmaiņas pēdējos gados, kādi apstākļi var veicināt un kādi, tieši pretēji, var kavēt mūsu plānu īstenošanu.