Paslēpies vienā no Rīgas rūpnieciskajiem kvartāliem, aktīvi darbojas kāpņu ražotājs, uzņēmums Winstaco, ko vietējā Latvijas tirgū to lielākoties zina vien ar nozari saistīti cilvēki, taču ārvalstīs uzņēmums iekarojis stabilu vietu, turklāt, iztiekot bez skaļām reklāmām, bet ar kvalitatīvu darbu un individuālu pieeju katram klientam. Uzņēmumā šonedēļ viesojās Volkswagen komerctransporta rīkotās akcijas Crafter2craftsmen komanda, kas 30 dienās mērojusi 42 000 km, apmeklējot uzņēmumus 30 dažādās valstīs, lai pievērstu uzmanību mazo un vidējo uzņēmēju/amatnieku lomai, kā arī iepazīstinātu ar veiksmīgākajām idejām.
Akcijas rīkotāji, lemjot par apmeklējamiem uzņēmumiem Baltijas valstīs, izskatīja vairākus desmitus uzņēmumu, un Latvijā viņu uzmanību piesaistīja tieši Winstaco - īsti amatnieki (craftmen), kas atbilst akcijas vadmotīvam, turklāt ar ķērienu biznesā, jo darbības laikā uzņēmums demonstrē vērienīgu izaugsmi un kāpienu pa attīstības kāpnēm.
Kāpnes ir tikai viens no uzņēmuma darbības virzieniem, tāpat tiek nodrošināti arī citi pakalpojumi, kuri saistīti ar metāla apstrādi un kokapstrādi (vārti, žogi, nojumes, interjera dizaina elementi, alumīnija metināšana, kokgriezēja darbi, ekskluzīvu mēbeļu izgatavošana u.c.). Uzņēmumā ir metālapstrādes cehs un galdniecība, kur tiek izgatavoti pasūtījumi no metāla, no koka, kā arī kombinēti vairāki materiāli. Uzņēmums sadarbojas arī ar stikla ražotājiem, akmens materiālu izplatītājiem, kalējiem, dizaineriem un citiem sava amata meistariem.
Winstaco dibinātājs un īpašnieks Aras Noreika stāsta: "Iespējams, vietējā tirgū mūsu uzņēmumu tik daudzi nemaz nezina, taču darbības laikā esam iemantojuši labu slavu Zviedrijā, Norvēģijā, Apvienotajā Karalistē u.c. ārvalstīs. Darbojamies kopš 1993. gada, kaut gan šajā laikā ir mainīts gan nosaukums, gan darbības veidi. Mūsu veidotās kāpnes atrodas vairākās lielākajās viesnīcās, lidostās, ekskluzīvos daudzdzīvokļu ciematos u.c."
Atskatoties uz aizvadīto gadu, uzņēmuma īpašnieks stāsta: "2016. gads mums ir bijis izrāviena gads - mūsu partneris Zviedrijā aktivizēja pārdošanu un uzņēmums sasniedza aptuveni 2 miljonu eiro apgrozījumu. Šogad ceram vēl vairāk palielināt apjomus, pateicoties līgumam, ko noslēdzām ar kompāniju, kas būvē jaunu universitātes ēku Kalmārā (Zviedrijā). Celtniecība tiek plānota līdz pat 2020. gadam, un, ja pierādīsim sevi kā uzticamu sadarbības partneri, šis projekts vien mums ik gadu garantēs no 500 000 līdz 800 000 eiro apgrozījumu. Esam gandarīti par līdzdalību šādā projektā, jo tā plānota kā lielākā universitāte Skandināvijas valstīs."
"Mūsu firmas zīme ir apļveida kāpnes, kas, protams, ir gana sarežģītas, tāpat radām kāpnes ar granīta, stikla u.c. materiālu detaļām, turklāt neaprobežojamies tikai ar kāpnēm - mūsu meistari rada arī virtuves, restaurē mēbeles un veido daudz ko citu." Mēs spējam konkurēt ne tikai ar kvalitāti, bet arī ar cenu. Uzskatu, ka tas, ko mēs darām, nav izsakāms naudas izteiksmē. Viens no projektiem, ar ko īpaši lepojamies ir kafijas kiosks, kas uzstādīts Londonā. Tas bija zināma veida izaicinājums, jo pamatā esam kāpņu ražotājs, taču rezultāts un apziņa, ka šim kioskam katru dienu iet garām tūkstošiem cilvēku, rada gandarījumu. Mūsu uzņēmējdarbības pamatā ir eksports - 85 līdz 90% produkcijas un pakalpojumu nonāk ārvalstu tirgos," piebilst A.Noreika.
Volkswagen Komerctransporta zīmola vadītājs Baltijas Valstīs Māris Zoltners, viesojoties Winstaco darbnīcas telpās, uzsver: "Ar Crafter viesošanos pie amatniekiem zināmā mērā ir noslēdzies aplis, proti, auto tika veidots, balstoties tieši uz lietotāju prasībām un vajadzībām, un dažādi amatnieki/ražotāji arī ir šī auto mērķa grupa. Tāpat vēlos uzsvērt, ka bija patiešām interesanti paviesoties Winstaco - cilvēki, kas vada šo uzņēmumu ir ļoti elastīgi un domā ilgtermiņā, viņi nemeklē vieglākos ceļus, taču tajā pašā laikā veic gudrus ieguldījumus, lielākajā vērtē turot zināšanas un darbinieku izglītošanos, kas ir arī starp Volkswagen komerctransporta vērtībām".
Winstaco konkurentu vidū atšķiras ar vēl kādu iezīmi - lai arī uzņēmuma vadība apzinās mārketinga nozīmi biznesa attīstībā, viņi ar savu piemēru ir pierādījuši, ka reklāma nenosaka visu. Winstaco salīdzinoši maz reklamē sevi dažādās izstādēs, elektroniskajā vidē vai drukātajos materiālos, uzsverot, ka labākā reklāma ir kvalitatīvi paveikts darbs. "Daudz vairāk cenšamies ieguldīt tehnikas un instrumentu iegādē, darbinieku atalgojumā vai izglītošanā, piemēram, sniedzot iespēju apmeklēt seminārus u.tml.," stāsta uzņēmuma vadītājs.