Mobilajā vidē pavadām arvien vairāk laika, tāpēc SMS mārketinga nozīme tikai turpina pieaugt un nostiprināties. Uzņēmumi arvien aktīvāk izmanto SMS komunikāciju, lai stiprinātu klientu lojalitāti un uzlabotu pārdošanas apjomus.

Mobilais mārketings ir kļuvis par neatņemamu mārketinga sastāvdaļu dažāda mēroga uzņēmumos. Daudzās nozarēs tas ieņem pat nozīmīgākā tiešā kanāla lomu. Augstais atvēršanas procents un iespēja sasniegt klientu acumirklī ir tikai dažas no priekšrocībām, kas raksturo SMS mārketingu.

Statistika liecina, ka 90% ziņu tiek izlasītas pirmajās 3 minūtēs, savukārt kopējais SMS atvēršanas rādītājs ir 98%, kas šo kanālu ierindo līderpozīcijās klientu sasniedzamības ziņā (salīdzinājumam – e-pastiem šis rādītājs vidēji ir 20-25%, "Facebook" ierakstiem - 19%, bet "Twitter" ierakstiem - 27%). Taču pats galvenais iemesls SMS kampaņu pieaugošajai popularitātei ir efektivitāte - uzņēmumi atzīst, ka, pārdomāti izmantojot SMS mārketingu, pārdošanas apjomus iespējams palielināt pat vairākas reizes. Arī pētījumu dati pierāda, ka, piemēram, SMS kuponi tiek izmantoti 10 reizes biežāk par printētiem kuponiem.

Salīdzinot ar citiem reklāmas un komunikāciju kanāliem, SMS mārketingu ir vienkārši uzsākt un pielietot, tam ir nelielas izmaksas, taču atdeves ziņā tas daudzkārt pārsniedz citus komunikāciju kanālus. Turklāt SMS mārketingu savā stratēģijā vienkārši un ātri var ieviest kā mazi, tā lieli uzņēmumi ar nosacījumu, ka tiem ir izveidota sava klientu datu bāze, proti, telefona numuri no klientiem, kuri devuši savu piekrišanu ziņu saņemšanai. Uzņēmumiem, kas tikai plāno uzsākt SMS mārketingu un veido savu klientu datu bāzi, būtiski ir neatlikt un uzsākt SMS komunikāciju uzreiz, pat tad, ja vēl nav uzkrāts vēlamais kontaktu skaits, pretējā gadījumā pastāv risks zaudēt klienta interesi un mijiedarbību ar uzņēmumu.

Visbiežāk klientu dati tiek ievākti, izmantojot anketas veikalos, tirdzniecības vietās un elektroniskās pieteikuma formas, kā arī ar lojalitātes programmu palīdzību. Iespējams izmantot arī ienākošo SMS risinājumus, kurus pielieto gan datu bāzes ievākšanai, gan nodrošinot atteikšanos no SMS saņemšanas.

Turpmāk apkopoti galvenie faktori, kas jāņem vērā, uzsākot SMS mārketingu, lai ikviena kampaņa nestu maksimālu atdevi un priecētu ar lieliskiem rezultātiem.

Datu bāzes segmentēšana

Jāatceras, ka, domājot par SMS izsūtīšanu, informācijas pieejamība par klienta pirkšanas paradumiem, pirkumu vēsturi un tendencēm spēlē nozīmīgu lomu. Mārketinga ziņas izsūtīšana visai klientu datu bāzei var sekmēt veiksmīgus rezultātus, tomēr pielāgotas ziņas izsūtīšana segmentētai datu bāzei palīdzēs sasniegt augstāko iespējamo atdevi. Iemesls– klientam ziņa būs saistoša, jo būs sagatavota atbilstoši viņa pirkšanas paradumiem.                       

Klienta ieguvums

SMS ir viens no personiskākajiem komunikācijas kanāliem, tādēļ, plānojot izsūtīšanu, vienmēr pārliecinieties, lai ziņa, ko vēlaties izsūtīt, ir vērtīga un klientam noderīga. Lai gan lielākā daļa SMS ziņojumu tiek izsūtīti tieši mārketinga nolūkos – informējot par īpašajiem piedāvājumiem, akcijām, izpārdošanām, jaunajām kolekcijām, sūtot kuponus vai atlaižu kodus, - tomēr arvien biežāk uzņēmumi izvēlas SMS veidā saviem klientiem nodot arī tādas vērtīgas ziņas kā atgādinājumi par pierakstu, par kārtējo maksājumu, apsveikumi dzimšanas dienā, ielūgumi, pasūtījuma vai pirkuma statusa paziņojumi.

Piedāvājuma termiņš

Izsūtot SMS, jāņem vērā, ka piedāvājums, kas darbojas neierobežoti ilgi, nebūs tik veiksmīgs kā piedāvājums, kas ir spēkā tikai dažas dienas vai pat stundas. Gatavojot SMS tekstu, papildiniet to ar frāzēm "spēkā tikai 3 dienas", "spēkā tikai šodien", "kamēr prece veikalā" vai citām līdzīgām frāzēm. Saņemot šādu ziņu, klients pirkuma izdarīšanu neatliks un būs ieinteresēts pirkumu veikt ātrāk.

Īss, vienkāršs un saprotams ziņas saturs

Lai gan ziņas garums ir tikai 160 simboli, jo ātrāk tiks pateikts būtiskais, jo labāk. Tādēļ, gatavojot SMS tekstu, vienmēr jāsāk ar klienta ieguvumu minēšanu, piemēram, atlaides apmēru. Jāņem vērā, ka pastāv arī tieša saistība ar atlaides apmēru un kampaņas rezultātiem, proti, lielāka atlaide vienmēr sekmēsies labākos pārdošanas rezultātos. Īss, viegli uztverams SMS teksts, ar skaidrām norādēm ieguvuma saņemšanai, kas ir spēkā tikai neilgu laiku, ir veiksmīgas SMS kampaņas pamatā.        

Korekta komunikācija

Ziņām klienta tālrunī jābūt gaidītām, personīgām un saistošām. Pārāk bieža vai nenozīmīgu ziņu sūtīšana liks klientam zaudēt interesi par uzņēmuma sūtītajām ziņām, un šāda informācija tiks uztverta kā traucējoša un nevēlama. Apbalvojiet klientus par dāvāto uzticību, sūtot tikai noderīgas, vērtīgas un pārdomātas ziņas!