Ja uzņēmums vēlas paplašināties, viens no virzieniem ir eksports. Bet cik vienkārši vai sarežģīti ir uzsākt eksportu nelielam uzņēmumam? Kas ir būtiskākās tēmas, par ko jādomā šādā uzņēmumā, lai veiksmīgi uzsāktu biznesu ārpus Latvijas?

Vispirms mazajam uzņēmējam gribu ieteikt rūpīgi izvērtēt, vai tam vispār ir nepieciešams virzīties eksportā. "Eksports" un "eksportēt" pēdējā laikā Latvijā ir moderni termini; strādāt tikai vietējā tirgū un neeksportēt ir pat kaut kādā ziņā "nestilīgi". Taču nevajag akli pakļauties modernām frāzēm, bet rūpīgi izvērtēt savas iespējas un plānus -  ja maza uzņēmuma (bieži vien ģimenes uzņēmuma) ambīcija ir nevis iekarot pasauli, bet nodrošināt ienākumus savai ģimenei un ar lielu rūpību "apčubināt" katru klientu, un darba pietiek arī vietējā tirgū, tad mazajam uzņēmumam tā var būt gana prātīga stratēģija. Arī šādi uzņēmumi ir ne mazāk vajadzīgi valsts tautsaimniecībai.

Bet, ja uzņēmējs ir pieņēmis lēmumu, ka vietējais tirgus ir par šauru un uzņēmuma izmērs nav šķērslis, lai iekarotu arī ārvalstu klientu sirdis un naudas makus, tad tālāk 4 praktiski padomi, kas varētu palīdzēt.