Organizācijas stratēģiskajā hierarhijā pārdošanas stratēģija ir funkcionāli zemākajā līmenī, jo tās uzdevums ir palīdzēt sasniegt biznesa un korporatīvā līmeņa mērķus un atbalstīt uzņēmuma pamatdarbību. Tomēr tā ir nozīmīga, jo uzzīmē skaidru biznesa modeli darbā ar klientiem.

Stratēģija formulē domas un ievieš skaidrību, palīdz ilgtermiņā strādāt un konkurēt, saprast savu uzņēmumu un vidi, kurā tas darbojas, noteikt attīstības virzienu un ir komunikācijas līdzeklis ar darbiniekiem.

Pārdošanas stratēģijas esence

Pārdošanas stratēģija ir veids, kā organizācija strādā ar potenciālo un esošo pircēju un nosaka, kas ir mērķa klients, līdz ar to pārdevēji spēj labāk orientēties savā darbā – definē Mārtiņš Martinsons, SIA "FC Latvia" ("FranklinCovey") vadītājs Latvijā, piebilstot, ka tipiskākā kļūda Latvijas uzņēmumiem ir pārdevēju laika nelietderīga izmantošana, jo nav definēti mērķa klienti un notiek skriešana pakaļ visiem klientiem bez pārdošanas iespējām. "Jāsaprot, kas ir biznesa stratēģija, ko īpašnieki vai akcionāri vēlas, kāda ir vīzija turpmākajiem 3 vai 5 gadiem, kur šī organizācija grib nokļūt, un uz tā bāzējas pārdošanas stratēģija."