Reklāmas biznesā arvien būtiskāku lomu komunikācijā ar patērētājiem ieņem digitālās tehnoloģijas, šodien konferencē "Digital 2016" sacīja kompānijas IBM pārstāvis Igors Larins.
"Digitālās tehnoloģijas ienāk biznesā, palīdz biznesam kļūt efektīvākam, iedarbīgākam," sacīja Larins, piebilstot, ka vienlaikus to sekmē arī mākslīgā intelekta attīstība, kas ienāk reālajā dzīvē. Viņš sacīja, ka digitālais bizness un mākslīgais intelekts kopā sekmē kognitīvo jeb izziņas mārketingu.
Larins sacīja, ka datu apjoms digitālajā vidē pieaug, tostarp mārketinga tekstu, attēlu, kā arī video apmērs, kuru analīzē būtiska ir digitālo tehnoloģiju spēja analizēt šos datus.
Viņš piebilda, ka arī IBM ir izstrādājis produktu "IBM Watson" - kognitīvu sistēmu, kas palīdz izprast cilvēkus, sarunāties ar viņiem dažādās valodās un komunicēt tostarp mārketinga jomā ar šiem cilvēkiem. "Šī tehnoloģija var runāt cilvēku valodā, atbildēt uz jautājumiem, tai ir attīstītas kognitīvās spējas dažādos līmeņos," sacīja Larins, piebilstot, ka kognitīvās tehnoloģijas arvien vairāk izmanto mārketingā, lai izzinātu klientu mērķus, segmentētu auditoriju pēc vecuma, reliģijas vai citiem mērlielumiem.
Viņš piebilda, ka patlaban digitālo tehnoloģiju attīstības gaitā ir iespējams atlasīt potenciālo preces vai produkta mērķa auditoriju, segmentēt auditoriju pēc interesēm, draugu loka, ierakstiem interneta vidē, un tā ir iespēja mārketinga profesionāļiem. Tādējādi iespējams izprast personas profilu sociālajos tīklos, izprast klientu kā individualitāti, kādas ir patērētāja rakstura iezīmes, vai viņš ir ekstraverts, intraverts un tamlīdzīgi.
"Daudzas kompānijas jau šobrīd izmanto kognitīvās tehnoloģijas, jo ar to palīdzību var saprast, kāds ir labākais komunikācijas kanāls, kādi ir atslēgas vārdi, tonis, lai runātu ar mērķa auditoriju," sacīja Larins.
Viņš prognozēja, ka nākotnē digitālo tehnoloģiju izmantošana biznesā pieaugs arvien vairāk un kognitīvās tehnoloģijas piedāvās arvien vairāk iespēju efektīvi sasniegt klientus biznesā.