Kopš 2018. gada vasaras Vispārīgā datu aizsardzības regula jāpiemēro daudzās mūsu dzīves un darba jomās. Aplūkosim, kā rīkoties datu pārzinim, lai nodrošinātu tā e-pastos veiktās datu apstrādes atbilstību regulas prasībām!
Komerctiesības 07:00, 23. Nov. 2020
Saeima šāgada 20. maija sēdē galīgajā lasījumā apstiprināja grozījumus Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, kas ļaus Patērētāju tiesību aizsardzības centram efektīvāk atklāt un novērst pārkāpumus, kas skar patērētāju kolektīvās intereses, informē Ekonomikas ministrija.
Likumdošana 15:19, 20. Mai. 2021
Jau vairāk nekā gadu daudzos uzņēmumos darbinieki strādā attālināti, līdz ar to mainījušies dažādi personāla procesi, tostarp var būt nepieciešams attālināti pieņemt darbā un atbrīvot no darba darbiniekus. Šoreiz plašāk aplūkosim tieši atbrīvošanu no darba.
Darba tiesības 07:00, 19. Mai. 2021
Sākot e-komercijas darbību, jāņem vērā, ka arī interneta veikali pakļauti noteiktām prasībām un šo prasību izpildi kontrolē tādas uzraudzības iestādes kā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un Datu valsts inspekcija. Šajā rakstā aplūkosim aspektus, kas komersantiem, kuri gatavojas pārdot savu produkciju e-vidē, jāņem vērā, lai nenokļūtu uzraudzības iestāžu nagos.
Komerctiesības 15:00, 8. Jan. 2021
Tuvojoties gada beigu atlaižu, kampaņu un īpašo piedāvājumu sezonai, ir svarīgi esošos un potenciālos klientus informēt par sava uzņēmuma aktuālo piedāvājumu. Viens no variantiem, kā to darīt, ir mārketinga satura ziņu nosūtīšana fiziskām personām. Vienlaikus skaidrs, ka visā, kas šobrīd saistīts ar fizisku personu datu aizsardzību, jāievēro piesardzība.
Datu aizsardzība 07:00, 4. Nov. 2019
Šī gada sākumā tika publiskotas jaunās “Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas vadlīnijas”. Šoreiz ieskats to vispārīgajos ieteikumos un jaunajos, mainītajos vai konkretizētajos ieteikumos papīra dokumentiem. Nākamajos žurnāla numuros – par elektronisko dokumentu aktualitātēm.
Lietvedība 07:00, 29. Jūl. 2020
Efektīvs mārketings ir viens no stūrakmeņiem veiksmīgai komersanta darbībai, tomēr jāuzmanās, ja mārketinga aktivitāšu ietvaros veic personas datu apstrādi, piemēram, uz e-pasta adresēm vai īsziņu formā sūta informāciju par jauniem pakalpojumiem, akcijām vai piedāvājumiem, ja komunikācija ar esošajiem vai potenciālajiem klientiem notiek sociālajos tīklos, tiek rīkoti konkursi, loterijas u.c. aktivitātes mārketinga ietvaros. Jau šo aktivitāšu plānošanas procesā ir būtiski izvērtēt, vai un kuri personas datu izmantošanas noteikumi potenciāli plānotajām marketingā aktivitātēm varētu būt saistoši - Vispārīgā datu aizsardzības regula (Regula), Fizisko personu datu apstrādes likums vai kāds cits.
Datu aizsardzība 07:00, 27. Feb. 2019
Ar tālruni veikto sarunu balss ieraksta iegūšana ir viens no izplatītākajiem fizisku personu datu apstrādes veidiem, ko praktizē gan komersanti, gan valsts un pašvaldību iestādes. Vienlaikus, ņemot vērā gan iesaistīto datu subjektu skaitu, gan apstrādājamās informācijas apjomu, balss ierakstu veikšana un glabāšana nereti uzskatāma par liela apjoma personas datu apstrādi.
Datu aizsardzība 07:00, 25. Okt. 2019
Lai e-pasta mārketings kļūtu par efektīvu rīku pārdošanas apjoma palielināšanai, tajā ir jāiegulda laiks, zināšanas un, pats galvenais, jābūt skaidri definētiem mērķiem, kurus iecerēts sasniegt ar e-pasta mārketinga stratēģiju.
Uzņēmuma vadība 09:00, 7. Mar. 2017
Ir pagājis jau gads, kopš Latvijas uzņēmumiem, organizācijām, kā arī valsts un pašvaldību iestādēm jānodrošina savas rīcības atbilstība Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK jeb Vispārīgās datu aizsardzības regulas prasībām (Regula). Visticamāk, jau tuvākajā laikā uzraudzības iestādes visā Eiropas Savienība būs "uzaudzējušas muskuļus" un tos pielietos, arvien aktīvāk veicot pārbaudes.
Datu aizsardzība 07:00, 7. Jūn. 2019
Daudzi uzņēmumi 2018.gada pirmo pusi aizvadīja nemierīgi. Iemesls tam bija darbs, lai nodrošinātu Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK jeb Vispārīgās datu aizsardzības regulas (Regula) prasību izpildes nodrošināšanas. Kā zināms, naudas soda apmērs par Regulas pārkāpumiem var sasniegt 20 milj. eiro vai līdz 4% no uzņēmuma kopējā visā pasaulē iepriekšējā finanšu gadā gūtā gada apgrozījuma.
Datu aizsardzība 07:00, 18. Feb. 2019
Ar Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK jeb Vispārīgo datu aizsardzības regulu (Regula) noteikti vairāki jauni pienākumi ikvienam komersantam, organizācijai un iestādei Latvijā. Šo prasību izpildei nepieciešami resursi. Atsevišķos gadījumos tie ir samērā lieli, īpaši situācijās, kad, piemēram, komersanta klienti ir ne tikai juridiskās, bet arī fiziskās personas.
Datu aizsardzība 07:00, 23. Jan. 2019
Mūsdienu komercdarbības vide nav iedomājama bez pakalpojumiem, kurus izmantojot pakalpojumu sniedzējs piekļūst komersanta darbinieku vai klientu personas datiem. Piemēram, šādi pakalpojumi ir informāciju tehnoloģiju sistēmu un grāmatvedības programmu uzturēšana, mārketinga materiālu, tostarp vizītkaršu, izgatavošana, mārketinga sūtījumu un rēķinu sagatavošana un nosūtīšana, elektroniskās caurlaižu sistēmas, videonovērošana un konsultāciju pakalpojumi.
Datu aizsardzība 07:00, 30. Nov. 2018
Latvijas informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmums "Mailigen" izstrādājis jaunu e-pasta mārketinga automatizācijas sistēmu, kas atvieglošot darbu ar e-pasta mārketingu un ļaušot ietaupīt laiku, veidojot saņēmēja uzvedībai pielāgotus e-pastus.
BNS ziņas 11:56, 10. Mar. 2017
Turpinot pavasarī aizsākto "Eksperimentu", 2 uzņēmumi – SIA "KRASTMAĻI SĒKLAS" un SIA "Vidzemes slimnīca" – saņem dažādu ekspertu konsultācijas, pieeju datu bāzēm, tā paaugstinot darbības efektivitāti. Šomēnes kopā apgūstam e-pasta mārketingu.
Pieredze 08:00, 26. Aug. 2016
Jautā uzņēmējs: vai laikā, kad teju katram mūsdienīgam cilvēkam ir savs viedtālrunis, kas ļauj jebkurā brīdī aplūkot interesējošo internetā, sazināties tiešsaistē, joprojām "strādā" arī SMS (īsziņu) mārketings? Kas jāzina uzņēmumam, kurš plāno uzsākt SMS mārketinga aktivitātes?
Jautā uzņēmējs 09:00, 1. Feb. 2017
Satura mārketinga plānošana mūsdienās ir liels izaicinājums, jo cilvēki kļūst arvien izvēlīgāki, viņiem ir pieejams arvien vairāk, tāpēc savu laiku gatavi tērēt vien patiešām kvalitatīvam saturam.
Uzņēmuma vadība 09:00, 10. Jan. 2017
Jaunākais Eiropas Savienības Intelektuālā īpašuma biroja (EUIPO) pētījums atklāj, ka mūsdienās pastāv vairāk nekā 27 000 viltotu preču interneta veikalu, kas sākotnēji var likties savstarpēji nesaistīti. Pētījuma mērķis bija identificēt interneta veikalus, kur tiek pārdotas preces, ar kurām šķietami tiek pārkāptas preču zīmju īpašnieku tiesības.
Likumdošana 17:50, 31. Okt. 2017
Mobilajā vidē pavadām arvien vairāk laika, tāpēc SMS mārketinga nozīme tikai turpina pieaugt un nostiprināties. Uzņēmumi arvien aktīvāk izmanto SMS komunikāciju, lai stiprinātu klientu lojalitāti un uzlabotu pārdošanas apjomus.
Uzņēmuma vadība 08:00, 8. Nov. 2016
Pateicoties nesenajām sludinājumu izvietošanas cenu izmaiņām portālā ss.lv, sabiedrībā uzvirmoja kārtējais nepatikas vilnis pret šo interneta resursu — sak’, dzēšot sludinājumus, neatbildot uz vēstulēm un tagad vēl arī cenas griestos. Būšot jāmeklē alternatīvas.
Pieredze 08:00, 24. Mar. 2017
Mūsdienās domēna vārds nav tikai tehniska nianse, kas nepieciešama, lai strādātu mājaslapa un e-pasta adreses - tā ir jūsu uzņēmuma, pakalpojuma vai produkta identitāte kibertelpā. Vienkāršākiem vārdiem sakot, reālā dzīvē ir Uzņēmumu reģistrs, digitālajā vidē to sauc par domēna vārda reģistru.
Jautā uzņēmējs 09:00, 8. Mar. 2017
Preses relīze jeb paziņojums plašsaziņas līdzekļiem arī 21.gadsimtā var būt īsta veiksmes atslēga, ja spējam to izveidot kvalitatīvu un iedarbīgu. Lai relīze sasniegtu cerēto mērķi, tas vispirms skaidri jādefinē, kā arī jāizvēlas pareizie rīki, lai to īstenotu.
Uzņēmuma vadība 08:00, 23. Mar. 2017
Ne tikai uzņēmumu mārketinga speciālistiem, bet arī citiem, kam rūp uzņēmuma tēla veidošana un arvien jaunu panākumu sasniegšana, noderēs informācija par mārketinga stratēģiju un rīkiem, kuru izmantošana var veicināt zīmola atpazīstamību. Jo vairāk zini, jo vairāk laika vari ietaupīt.
Uzņēmuma vadība 09:00, 14. Feb. 2017
Iepriekšējā publikācijā aplūkojām, kas ir komercnoslēpums un kādēļ nepieciešama tā aizsardzība, kā arī iepazināmies ar vispārīgiem komercnoslēpuma saglabāšanas pasākumiem. Šajā publikācijā turpināsim konkrētāk par pasākumiem, kas komercnoslēpuma aizsardzībai veicami, uzsākot vai izbeidzot darba attiecības, kā arī to laikā.
Komerctiesības 08:00, 2. Feb. 2017
Lai sekmētu uzņēmējdarbības attīstību un mudinātu iedzīvotājus realizēt savas biznesa ieceres, Burtnieku novada pašvaldība izsludina biznesa ideju konkursu "Ideja Burtnieku novadam".
Nauda 14:01, 9. Feb. 2017
Jautā uzņēmējs: kādus kritērijus jāņem vērā, izvēloties mājas lapas vai portāla nosaukuma beigu daļu (.lv, .com, .eu utt.)? Ar ko šie varianti viens no otra atšķiras? Kas jāzina par šo tēmu?
Jautā uzņēmējs 09:00, 8. Feb. 2017
Kas ir vizualizācija un kā to izmantot savā darbā? Kā vizualizācijas palīdz uztvert tekstu un atcerēties stāstīto? Kā vizualizāciju izmantot mārketingā, apmācībās, sapulcēs, tikšanos laikā? Atbildes uz šiem jautājumiem saņemsiet iBizness rīkotajā seminārā - treniņā "Vizualizācijas izmantošana uzņēmuma mērķu sasniegšanā".
BNS ziņas 10:44, 6. Jan. 2017
Latvijā iecienītā kartupeļu čipsu zīmola "Ādažu Čipsi" ražotājs "Orkla Confectionery & Snacks Latvija" šodien, 20.09.2016., atklāja pilnveidotu izglītojošo uzturklasi Ādažu ražotnē, kas radīta ar mērķi izglītot par pilnvērtīgu, sabalansētu uzturu un tā priekšnosacījumiem, kā arī iepazīstināt interesentus, kā našķēties veselīgi.
BNS ziņas 14:30, 20. Sep. 2016
E-pasts ir viens no kanāliem, ar kura palīdzību varam komunicēt ar esošajiem un potenciālajiem klientiem digitālajā vidē. Uzreiz jāatrunā, ka e-pasta mārketings nav nekādā veidā saistīts ar surogātvēstuļu izsūtīšanu. Realizējot e-pasta mārketinga kampaņas, jūs izsūtāt vēstules klientiem, kuri ir devuši piekrišanu saņemt šāda veida ziņas.
Uzņēmuma vadība 10:00, 27. Aug. 2015
Lai izdarītu pirkumu, aplūkotas tiek mazāk nekā 1% reklāmas lapu. Tie ir aptuveni reklāmas industrijas rādītāji. Baltā aploksnē ievietota biznesa vēstule reti dod tik sliktus rādītājus, taču nav garantēts, ka jūs pārspēsiet gudrībā visus citus un gūsiet panākumus, kas mērāmi divciparu skaitļu procentos.
Uzņēmuma vadība 08:00, 30. Aug. 2016
Grūti iedomāties uzņēmumu, kurš varētu iztikt bez komunikācijas ar partneriem, kolēģiem un, protams, klientiem. Kā norāda Deniss Rubens, SIA "HANSAB" pārdošanas un mārketinga direktors, liela nozīme attiecībās ar klientiem ir tieši individuālai pieejai.
Pieredze 08:00, 10. Jūn. 2016
Kā plānot un vadīt laiku cilvēkiem, kuri veic radošu darbu? Ir profesijas, kuras ir atkarīgas no iedvesmas, kā šādiem cilvēkiem sevi veiksmīgāk ielikt laika noteiktajos "rāmjos"?
Jautā uzņēmējs 08:00, 25. Mai. 2016
Kas jāņem vērā, plānojot atlaižu kampaņas? Kā labāk – rīkot akcijas svētku laikā, kad tās piedāvā arī citi uzņēmumi, vai varbūt izvēlēties laiku, kad citi atlaides nepiedāvā?
Pieredze 08:00, 27. Apr. 2016
Uzņēmumam izveidots profils “Facebook”, taču tam ir nedaudz sekotāju. Kā ar iespējami mazākiem resursiem palielināt sekotāju skaitu?
Jautā uzņēmējs 08:19, 9. Mar. 2016
Zīmoli ir miruši! Lai dzīvo patērētājs! Tā vislabāk var raksturot mūsdienu norises un tendences zīmolu pasaulē. Par patērētāja uzticību vienam zīmolam varam aizmirst, gremdējoties nostalģijā par tiem laikiem pirms 10, 20 un 100 gadiem, kad cilvēki izjuta pieķeršanos vienam zīmolam pat mūža garumā. Mūsdienās zīmoli ir vajadzīgi tik ilgi, kamēr tie spēj mūsu dzīvi padarīt aizraujošu un interesantu. Mums vairs nepietiek ar lietu funkcionalitāti un racionālu izmantošanu. Mēs gribam risinājumus, lai dzīve nebūtu garlaicīga un ikdiena nekļūtu par rutīnu.
Uzņēmuma vadība 08:35, 22. Feb. 2016
Šomēnes gribējām ciemoties kādā nelielā informācijas tehnoloģiju kompānijā. Lai tādu atrastu, ierakstīju interneta meklētājā vārdu virknējumu “neliela Latvijas IT kompānija”. Pirmā, ko pamanīju, bija “Zabbix”. Apmeklējuma laikā gan nāca smiekli, jo šī “nelielā” kompānija Latvijā nopelna vien mazāk par 1% apgrozījuma, tai ir meitas uzņēmumi Japānā un ASV, klienti 50 valstīs, visos pasaules kontinentos, izņemot Antarktīdu.
Pieredze 19:26, 18. Jan. 2016
Komercinformācija bija, ir un būs viens no jebkura uzņēmuma vērtīgākajiem aktīviem, tāpēc tiek tērēti resursi, lai to nosargātu. Uzņēmumi pērk seifus, ierīko noslēgtas telpas, veic video novērošanu, liek paroles, ugunsmūrus (firewall), izstrādā datu drošības pārvaldības vadlīnijas un politikas, utt. Neskatoties uz to, strauji palielinās uzņēmumu skaits, kas uztic savus datus “mākoņiem”, izmantojot tā saucamos mākoņskaitļošanas pakalpojumus jeb mākoņservisu.
Uzņēmuma vadība 08:20, 22. Dec. 2015
Ja uzņēmumu vada vairāk nekā 1 cilvēks, likumsakarīgi, ka ir jādomā gan par atbildības jomu sadali, gan darba organizāciju. Kā to labāk izdarīt praksē?
Valdes locekļi 08:34, 26. Okt. 2015
//= $article['Article']['score'] ?>
Eksporta ābece
Viena no visbiežākajām latviešu uzņēmumu vadītāju sākotnējām ilūzijām ir, ka ārvalstu uzņēmumi, ja vien būs ieinteresēti sadarbībā, paši atradīs mūs, uzrunās un izteiks sadarbības piedāvājumu. Realitātē, lai gūtu panākumus eksportā, ir jāmaina domāšanas veids no pasīvas pasūtījumu gaidīšanas uz neatlaidīgu, mērķtiecīgu un aktīvu pārdošanas procesu organizēšanu.
Uzņēmuma vadība 17:39, 29. Sep. 2015
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) piemērojis 5000 EUR sodu AS "BigBank" par maldinošas reklāmas izplatīšanu, informē PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Vineta Ore.
Likumdošana 00:08, 17. Jūl. 2015
Lai arī no malas varētu šķist, ka uzsākt biznesu internetā vai padarīt internetu par nozīmīgu komercdarbības daļu ir viegli, tas ir maldīgs priekšstats. Lai uzņēmums noturētos interneta vidē ar savu komercdarbību un ietilptu tajos 10%, kas, spriežot no dažādiem avotiem, ir tā aptuvenā proporcija, kam izdodas ne tikai izdzīvot, bet arī būt sekmīgiem, ir ieteicams apsvērt dažādus organizatoriskos un juridiskos jautājumus un riskus.
Komerctiesības 09:50, 23. Jūl. 2015
Sarunājoties ar AS “Latvijas Maiznieks” valdes locekli Artūru Ilziņu, man visu laiku šķiet, ka smaržo pēc maizes, taču tuvumā patiesībā nevienu klaipiņu nemanu (tiekamies Rīgas birojā). Iespējams, iztēlē smaržu uzbur uz galda daudzās māla krūkās saliktās graudu vārpas, bet varbūt sarunas “garša” iespaido arī smaržas sajūtu, jo Artūrs par maizi runā ļoti patriotiski un aizrautīgi. Top pilnīgi skaidrs, ka tā ir viena no mūsu dzīves pamatvērtībām un baudām vienlaikus.
Pieredze 09:58, 1. Jūl. 2015