Gaidot pašvaldību velēšanas, arvien biežāk sastopamies ar priekšvēlēšanu aģitāciju. Jau ierasts, ka potenciālo deputātu fotogrāfijas un priekšvēlēšanu saukļus redzam gandrīz visur. Taču reizē ar deputātu kandidātu solījumiem un priekšvēlēšanu programmām tiek publiskota arī negatīva informācija par deputātiem un viņu darbību. Tāpēc raksta mērķis ir noskaidrot, vai un kādos gadījumos Latvijā ir pieļaujama antireklāma un vai par tās izplatīšanu var sodīt.

Sakumā jāsaprot, kas ir reklāma un kas – antireklāma. Latvijas tiesību aktos nav termina  "antireklāma". Savukārt reklāma Reklāmas likumā definēta kā ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem.