Eiropas Savienības Tiesa (EST) šī gada 29.jūlijā pieņēma spriedumu lietā C‑40/17, paredzot lielākus pienākumus un smagāku atbildību gan tiešajiem personas datu apstrādātājiem, gan tiem, kas tikai nodrošina datu iegūšanas platformu.

Raksta līdzautore: Beāte Buža, ZAB "Magnusson" jurista palīgs

Lietas būtība

Tīmekļvietnē iestrādājot spraudni, t.i., "Facebook" pogu like (patīk), informācija par vietnes lietotāja IP adresi un pārlūkprogrammu tiek pārsūtīta "Facebook" neatkarīgi no tā, vai lietotājs nospiedis pogu like un vai viņam ir "Facebook" konts vai nav. Šobrīd "Facebook" like poga iekļauta aptuveni 8,4 milj. tīmekļvietņu.

Vācijas uzņēmums "Fashion ID", kas veic modes preču tirdzniecību tiešsaistē, iestrādājot savā mājaslapā "Facebook" like pogu, sniedz "Facebook Ireland", kas ir "Facebook" galvenā biroja mītne Eiropas reģionā, piekļuvi un atļauju izmantot mājaslapas apmeklētāju informāciju un datus, neinformējot par to apmeklētājus, kā arī nesniedzot iespēju no tā atteikties.