Komercdarbība vienmēr ir saistīta ar risku. Līdz šim uzticams jūsu darījumu partneris pēkšņi var nokļūt situācijā, kad vairs nespēj norēķināties par saņemtajām precēm vai pakalpojumiem.

Kreditoram būtiskākais šādos gadījumos ir saglabāt vēsu prātu un pārzināt visas nepieciešamās darbības, lai aizsargātu savas intereses un zaudētu pēc iespējas mazāk.

Pirmais ieteikums: maksājumu disciplīna un monitorings. Parādnieku pastāvīga uzraudzība un maksājumu kavējumu nepieļaušana ir ļoti svarīga, lai mazinātu zaudējumus, ja rodas sarežģījumi. Jo ilgāks būs maksājuma kavējums, jo teorētiski grūtāk to būs atgūt, izmantojot parastās parāda piedziņas metodes.

Ja rodas indikācijas, ka parādnieks varētu vispār nemaksāt un ka viņa finanšu stāvoklis ir šaubīgs, laicīgi būtu jāapsver maksātnespējas procesa pieteikuma iesniegšana tiesā, lai pasludinātu parādnieka maksātnespējas procesu. Kāpēc? Jo ilgāks laiks paies, jo lielāka ir iespēja, ka parādnieks vēl atlikušo mantu izsaimniekos, beigsies arī nauda, un pēc kāda laika no parādnieka uzņēmuma pāri būs palikusi vien tukša čaula bez jebkādiem aktīviem, kurus realizējot varētu atgūt daļu no parāda.