Peļņas rādītāju pētīšana Excel tabulās, avīžu lapās, karstajās biznesa ziņās, biržās ir pārņēmusi mūsu rītus, dienas un vakarus. Peļņas rādītāji vistiešākajā veidā ietekmē mūsu uzņēmumu attīstību, kā arī mūsu pašu komforta līmeni. Peļņas lielums un prognozējamība ir kā asinsrites sistēma ķermenī, un, protams, vēlamies, lai šī sistēma ir “vesela” un funkcionē automātiski. Piedāvāju uz peļņas tēmu šoreiz paskatīties no nedaudz citas puses, balstoties uz manu kouča pieredzi un jaunākajām tendencēm un pētījumiem.

Kad uzņēmuma vadītājs vai īpašnieks mūsu sadarbības laikā īpaši uzsver, ka galvenais mērķis ir paaugstināt uzņēmuma peļņu, viena no manām pirmajām darbībām ir aicinājums atteikties no peļņas, lai rezultātā paaugstinātu to. Vienkāršs princips – ja kaislīgi vēlies ko sasniegt, tad atsakies no rezultāta. Skan neierasti, vai ne?

Mūsu organisma un it sevišķi smadzeņu fizioloģiskā uzbūve ir tāda, ka tas paaugstināta stresa apstākļos nespēj radīt kvalitatīvi jaunus risinājumus. Vienīgais, uz ko tendēts mūsu organisms un prāts stresa situācijā, ir izdzīvošana. Izdzīvošana un labklājība nav viens un tas pats, arī uzņēmuma mērogā raugoties. Izvirzot citas prioritātes, rodas risinājumi, kā sasniegt vēlamo. Peļņa ir arī atgriezeniskā saite no klientiem, sadarbības partneriem un no pašiem uzņēmuma darbiniekiem, kā arī no visas sabiedrības kopumā.

Analizējot pēdējās simtgades pelnošāko uzņēmumu veiksmes stāstus un salīdzinot tos ar pēdējās desmitgades TOP 500 uzņēmumu veiksmes stāstiem, var ieraudzīt būtiskas, pat kardinālas izmaiņas. Ir mainījusies pasaule un līdz ar to arī noteikumi.