Pārdošanas tēma ir kā dzīve – neizsmeļama un bezgalīga. Lai arī pamata atziņas gluži kā Bībelē visiem ir skaidras, tomēr rezultāti bieži vien ir citādāki, nekā gaidām.
Pieredzējušākie pārdevēji noteikti piekritīs, ka šī ir viena no grūtākajām profesijām. Katru darījumu varētu salīdzināt ar randiņu. Ja randiņš ir kā svētki, tad mēs steidzamies uz to, bet, ja tikšanās pārvēršas par ikdienu, tad sāk rasties negācijas, pārdošanā tās ir iekšēja pretestība, depresīvs noskaņojums, uzrodas daudz darāmā ofisā ar esošajiem klientiem utt.
Pārdošanā un randiņā veiksmīgāks rezultāts būs vienmēr tad, kad paši jūtamies labi, pratīsim iepatikties. Tātad, ejot pārdot, principā vispirms jāpārdod sevi – pārliecību par sevi, savu uzņēmumu, par piedāvāto pakalpojumu. Taču esmu sastapusies pat ar tādiem pārdevējiem, kuri klientam atzīstas, ka paši nekad nepērk sava uzņēmuma produktus, jo tie ir par dārgu. Pārdevējs atnāk un atzīstas, ka pārdod preci, kurai netic. Par šādām situācijām uzņēmuma vadība parasti uzzina tikai pēc krietna laika, kad jau saskaras ar sekām. Tikmēr vadība sēž savā “štābā” un nevar sagaidīt jaunos darījumus.