Ne viens vien uzņēmuma vadītājs vai personāla speciālists sev, visticamāk, ir uzdevis šo teju par klasiku kļuvušo jautājumu: kāpēc darba intervijā šķita, ka tieši šis kandidāts būs labākais pārdevējs, taču pēc tam izrādījās, ka tā nav?
Neatbilstošu pārdevēju pieņemšana darbā ir kā mācībstunda, par kuru uzņēmumi samaksā ļoti daudz: ar neizpildītiem plāniem, lieliem tēriņiem pārdevēju apmācībām un bieži vien ar pārdošanas vadītāja nomaiņu. Pazīstama situācija?
Mājas darbi
Lai pārdevējs atbilstu uzņēmuma gaidām, ir priekšdarbi, kuri uzņēmumam ir jāveic, pirms tiek sagaidīts labs pārdevēja sniegums, un ir atziņas, kas jāpatur prātā. Lūk, dažas no tām!
Labs pārdevējs prot labi pārdot, bet labs pārdevējs ne vienmēr labi prot rakstīt sadarbības līgumus, uzlabot produktu, pasūtīt preci, atbildēt uz klientu sūdzībām u.tml. Veicot pārdošanas diagnostikas uzņēmumiem, bieži nākas novērot, ka pārdošanas komandām ir daudz pienākumu, kuri būtu jāveic atbalsta funkciju cilvēkiem.