Mūsdienu globālā biznesa vide attīstās tik strauji, ka daudzas līdz šim tradicionāli lietotās biznesa attīstības pieejas ir zaudējušas vai zaudē efektivitāti. Tāpēc uzņēmumi pievērš aizvien lielāku vērību tādam ikdienas biznesa procesa attīstības un veicināšanas pasākumam kā inovācija.

Raksta līdzautore: Maira Lešcevica, Vidzemes Augstskolas Sabiedrības zinātņu fakultāte.

Lai gan pilnīgi visi Latvijas uzņēmēji noteikti ir dzirdējuši vārdu "inovācija", tomēr izpratne par to ir krasi atšķirīga. Uzdodot jautājumu biznesa vadības studentu auditorijai par inovācijas termina definēšanu, lielākā daļa to saprata tikai kā jebkura jauna produkta vai pakalpojuma ieviešanu, nepievēršot īpašu uzmanību citiem 2 obligātajiem faktoriem, kuri ir obligāti inovācijas izstrādes procesā, proti, zinātniski pamatotam inovācijas izstrādes procesam un izmērāmiem pozitīviem biznesa ieguvumiem, ko uzņēmumam dod konkrētās inovācijas ieviešana.

Saprotamākā inovācijas definīcija, ar kuru līdz šim ir nācies sastapties, ir vienkārša: "Inovācija ir process, kura gaitā jaunas zināšanas tiek pārvērstas naudā". Tas ir galvenais - līdz brīdim, kamēr nav izmērīti un noteikti konkrēti ieguvumi, ko uzņēmējam reāli dos inovatīvu, uz jaunām zināšanām balstītu ideju realizācija, tā ir tikai izgudrojuma vai jauninājuma fāze, bet ne pilna inovācijas cikla realizācija.