Ilgu laiku psiholoģijas jomā, tajā skaitā organizāciju psiholoģijā, uzsvars tika likts uz problemātisko jautājumu izpēti, fokusējoties uz negatīvo, traucējošo utt. Eksperti lēš, ka pētījumi par depresiju, skumjām, bailēm, dusmām un citām negatīvām emocijām darba vietā tiek veikti pat 17 reizes biežāk nekā par pozitīvajām emocijām un prieku.

Šobrīd aizvien vairāk dažādu nozaru speciālistu pievēršas jaunam redzējumam, pielāgojas jauno paaudžu tendencēm, pārveido birojus, atceļ darba laika ierobežojumus, un ierašanās birojā katru dienu nav nepieciešama, ja vien mērķi tiek sasniegti. Šie aspekti var veicināt darbinieku motivāciju un apmierinātību ar darbu, jo apmierināti darbinieki darbu veic produktīvāk un kvalitatīvāk. Tendence virzīt fokusu uz pozitīvo, saredzēt pozitīvo emociju lomu un nozīmi pastāv ne tikai psiholoģijas nozarē, bet arī citās jomās, tajā skaitā uzņēmējdarbībā.

Uzņēmēji daudzviet pasaulē aktīvi izmanto un interesējas par aktualitātēm un jaunākajiem pētījumiem psiholoģijā, jo jebkura līmeņa vadītājiem ir jāspēj vadīt un organizēt daudzi resursi, tajā skaitā tik nozīmīgie cilvēkresursi. Savukārt, lai profesionāli vadītu cilvēkus un viņu sniegumu, ir jāizprot darbinieku psiholoģija – motīvi, lēmumu pieņemšanas procesi, ieradumu loma, emociju ietekme, domāšanas procesi u.c.