Reizēm šķiet, ka “biznesa plānošana” pamazām kļūst par izzūdošu jēdzienu – cik gan daudz vispār var izplānot šajā tik dinamiskajā un mainīgajā laikā!? Un tomēr – biznesā bez plānošanas un mērķu definēšanas strādāt ir teju neiespējami – gan vadībai, gan katram darbiniekam ir skaidri jāzina, uz ko uzņēmums tiecas.
Vaicājām reklāmas aģentūras “DDB Worldwide Latvija” izpilddirektora Andra Rubīna pārdomas par plānošanas tēmu.
Vai Jūs plānojat katrā dienā veicamos darbus? Kā tas notiek?
Šim nolūkam ir izdomāts kolosāls rīks – kalendārs, kurā es pierakstu veicamos darbus un tikšanās laikus. Katru rītu sāku ar kalendāra aplūkošanu – pārskatu jau ierakstīto un ieplānoju aktuālo. Izmantoju elektronisko kalendāru.
Kādus kritērijus ņemat vērā, plānojot uzņēmuma nākotni? Cik ilgam laikam uz priekšu plānojat?
Kaut kādā mērā joprojām cenšamies plānot arī ilgtermiņā, vismaz 1 gada perspektīvā, taču realitātē ir grūti paredzēt notikumus pat 1 mēnesi uz priekšu. Mūsu nozare ir ārkārtīgi dinamiska, projektu apjomi un ekonomiskā situācija mainās. Ir tik daudz faktoru, kas to ietekmē, pirms gada iecerētais nereti tikai par 50% sakrīt ar realitāti. Plānošana aģentūrā notiek vairākos līmeņos. Gadu plānojam kopā ar uzņēmuma “atslēgas” cilvēkiem, direktoru padomi, pēc tam katru ceturksni analizējam rezultātus un pielāgojamies situācijai. Aģentūras darbu sapulces notiek katru dienu, un reizi nedēļā – lielā sapulce. Tajā piedalās visi projektu vadītāji, radošie direktori, runājam par aktuālajiem jautājumiem.