No uzņēmuma kartes tiek nozagta nauda 200 eiro apmērā. Ir ziņots bankai par šo gadījumu, bet banka atsakās naudu atgriezt, jo atbildīgā persona ievadījusi “Smart-ID” pirmo kodu. Kā atgūt nozagtos naudas līdzekļus?

No jautājuma noprotams, ka konkrētajā situācijā uzņēmumam radies mantisks zaudējums atbildīgās personas (uzņēmuma darbinieka) rīcības dēļ. Šāda rīcība varētu būt vai nu tīša, jo atbildīgais darbinieks pats varētu būt uzsācis darījumu – naudas līdzekļu neatļautu pārskaitījumu –, vai arī notikt neuzmanības dēļ, kad atbildīgais darbinieks, piemēram, “automātiski” reaģējis uz lietotnē uznirstošo logu, kas aicinājis ievadīt “Smart-ID” kodu, un nav pievērsis uzmanību tam, ka apstiprina uzņēmumam nezināmu vai tā neierosinātu darījumu.