Konkurences tiesību joma nav izņēmums – arī to ir skāris tehnoloģiju laikmets un digitālā revolūcija. Līdz ar mākslīgā intelekta nerimstošo attīstību ir būtiski uzlabojušās uzņēmumu spējas vēl nepieredzētos apjomos apstrādāt, uzglabāt un analizēt datus par saviem klientiem un konkurentiem. Viens no tehnoloģiskās attīstības rezultātiem un pēdējā laika strīdīgākajiem un apspriestākajiem tematiem Eiropas konkurences tiesību ekspertu vidū ir cenu noteikšanas algoritmi.

Viedokļi ir diametrāli pretēji. Vienā frontes pusē ir eksperti, kas uzskata, ka cenu noteikšanas algoritmi nelabvēlīgi ietekmē konkurenci, savukārt otrā pusē – eksperti, kas uzstāj, ka algoritmi var būt efektīvs līdzeklis, kas veicina preču ražošanas vai realizācijas uzlabošanu vai ekonomisko attīstību, radot labumu patērētājiem. Šajā rakstā aplūkošu cenu noteikšanas algoritmu aktualitāti un sniegšu konspektīvu ieskatu to neviennozīmīgajā vērtējumā un to pielietošanā Eiropas Savienībā.