Preču, produktu vai pakalpojumu nosaukumiem reklāmās jābūt pareizi locītiem, informējis Valsts valodas centrs (VVC).

Centrs izvērtējis dažādu preču, produktu un pakalpojumu reklāmu tekstos lietotās latviešu valodas pareizību - piemēram, "baudīt saldējumu "Pols"", "nogaršot sieriņus "Kārums"", "nopirkt cepumus "Selga"" un tamlīdzīgi.

"Izlaižot raksturotāj­vārdu, attiecīgā locījumā lietojams īpašvārdiskais nosaukums, piemēram, "Kāruma" garša ir neatvairāma, nopērc "Selgu", ēd "Polu", dzer "Fantu" un laimē balvu. Turpretī nav pieņemami šos nosaukumus iesaistīt teikumā, nesaskaņojot lietvārdu locījumu formas, uzsver VVC.

Latviešu valodā esot nepareiza prakse veidot, piemēram, televīzijas reklāmas tekstu "Bērnība sākās ar Pols", radot maldīgu iespaidu, ka tās ierunātājs pietiekami labi neprot latviešu valodu. Norādītā saukļa vietā jābūt gramatiski pareizam tekstam "Bērnība sākās ar saldējumu "Pols"" vai "Bērnība sākās ar "Polu"".

VVC ir Tieslietu ministrijas pakļautībā esoša iestāde, kura dibināta 1992.gadā. Centrs nodrošina Valsts valodas likuma izpildi, īstenojot valsts politiku, kā arī uzraugot un kontrolējot normatīvo aktu ievērošanu valsts valodas jautājumos, tādējādi nodrošinot latviešu valodas saglabāšanu, aizsardzību un attīstību.

bns.jpeg