18.jūlijā, Ministru kabinets atbalstīja protokollēmuma projektu - “Informatīvais ziņojums “Par personas apliecību plašākas izmantošanas iespējām””. Informatīvajā ziņojumā sniegti vairāki priekšlikumi, kas varētu veicināt personas apliecību (eID) pielietojamību un elektronisko iespēju izmantošanu.

Personas apliecībai paredzēts rast jaunus tehniskos risinājumus, lai personas ar eID karti varētu īstenot savas vēlētāju tiesības visās pašvaldību, Saeimas un Eiropas Parlamenta vēlēšanās. Izstrādātais priekšlikums, kas nodrošinās personas apliecības vienlīdzību ar pasi vēlēšanu procesā, tiks pilnībā izpildīts pēc 01.01.2019.

Tāpat jaunā parauga apliecības, kuras varētu tikt izsniegtas 2018.gada beigās vai 2019.gada sākumā, Latvijā dzīvojošiem pilsoņiem un nepilsoņiem varētu tikt izsniegtas ar derīguma termiņu 10 gadi. Šobrīd eID karte tiek izsniegta uz 5 gadiem. Desmitgadīga personas apliecības derīguma termiņa garantēšana ir viena no galvenajām prasībām pretendentiem, uzsākot iepirkuma procedūru.

Vēl kompetentās iestādes izskata iespējas, kā paplašināt un atvieglot eID kartes sertifikātu aktivizēšanas procesu, izmantojot mobilo tālruni. Pašlaik 61% no visām personas apliecībām, kurās ir iekļauti sertifikāti, tie tiek aktivizēti. Visbiežāk minētais iemesls, kādēļ netiek aktivizēti sertifikāti, ir fakts, ka personai nav e-pasta, pieejas internetam un datoram. Lai palielinātu to personu skaitu, kuras saņem personas apliecības ar aktivizētiem sertifikātiem, tiek plānota iespēja kontaktinformācijai izmantot mobilo telefonu.

Savukārt, Valsts akciju sabiedrībai “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” no 01.01.2019. izsniegtajās eID kartēs nodrošinās parakstīšanas un autentifikācijas sertifikātu ar neierobežotu parakstīšanās reižu skaitu iekļaušanu.