Otrdien, 8.janvārī, Ministru kabinets (MK) apstiprināja Finanšu ministrijas sagatavotos grozījumus Sabiedriskā labuma organizāciju (SLO) likumā. Tie paredz pilnveidot sabiedriskā labuma procesu un uzlabot SLO un nodokļu administrācijas sadarbību.

Likumprojekts nosaka konkrētus Valsts ieņēmumu dienesta (VID) uzdevumus un rīcību SLO uzraudzības funkcijas veikšanai. VID nodrošinās Sabiedriskā labuma komisijas darbību, organizējot sēdes un sagatavojot dokumentus. Komisijas personālsastāvu turpmāk ar rīkojumu apstiprinās VID ģenerāldirektors nevis MK, tādējādi mazinot administratīvo slogu. Tāpat ir noteikts, ka VID saziņa ar SLO, veicot VID izdoto administratīvo aktu un citas informācijas paziņošanu, notiek, izmantojot VID elektroniskās deklarēšanas sistēmu.

Ar grozījumiem noteikti arī skaidrāki SLO statusa piešķiršanas kritēriji. Biedrībai, nodibinājumam vai reliģiskai organizācijai SLO statusu var piešķirt, ja šī organizācija vismaz vienu gadu pēc tās dibināšanas ir darbojusies kādā no sabiedriskā labuma darbības jomām. Likumprojektā ir noteikts, ka par visiem biedrības, nodibinājuma vai reliģiskās organizācijas darbības gadiem ir jābūt iesniegtiem gada pārskatiem.

Likumprojektu vēl skatīs Saeima. Plānots, ka likumprojektā iekļautās normas būs piemērojamas no 2019.gada 1.jūlija.