Eiropas Komisija un dalībvalstu tiesību aizsardzības dienesti brīdināja “Apple” par vairākiem potenciāli aizliegtiem ģeogrāfiskās bloķēšanas prakses veidiem tādos “Apple” pakalpojumos, kā “App Store”, “Apple Arcade”, “Music”, “iTunes Store”, “Books and Podcasts”. Iestādes aicina “Apple” saskaņot tā komercpraksi ar Eiropas Savienības (ES) ģeobloķēšanas regulējumu, informē Latvijas patērētāju interešu aizstāvības asociācija.

Regula 2018/302, ar ko novērš nepamatotu ģeogrāfisko bloķēšanu un citus diskriminācijas veidus iekšējā tirgū klientu valstspiederības, dzīvesvietas vai uzņēmējdarbības veikšanas vietas dēļ, aizliedz nepamatotu ES patērētāju diskrimināciju to valstspiederības vai dzīvesvietas dēļ, ja tie vēlas iegādāties preces un pakalpojumus no tirgotājiem, kas atrodas citā ES dalībvalstī.

ES dalībvalstu patērētāju tiesību aizsardzības iestādes konstatēja vairākus ierobežojumus “Apple” pakalpojumiem, kuri diskriminē Eiropas patērētājus to dzīvesvietas dēļ:

  • “Apple” pakalpojumiem ir atšķirīga saskarne dažādām ES un Eiropas Ekonomikas zonas valstīm. Diemžēl, patērētāji var piekļūt tikai saskarnei, kas izstrādāta valstij, kurā viņi ir reģistrējuši savu “Apple” profilu. Turklāt viņi saskaras ar būtiskām problēmām, mēģinot saskarni mainīt;
  • veicot apmaksātus pirkumus “Apple” pakalpojumos, patērētājiem atļauts izmantot tikai maksāšanas līdzekļus (piemēram, kredītkarti/debetkarti), kas izdoti valstī, kurā viņi reģistrēja savu “Apple” profilu;
  • patērētājiem nav atļauts lejupielādēt citās valstīs piedāvātās lietotnes, pat ja viņi ceļo uz šīm valstīm vai uz laiku uzturas tajās.

“Apple” ir 1 mēnesis atbildes sniegšanai un risinājumu piedāvāšanai. Atkarībā no “Apple” atbildes, iestādes var uzsākt pārrunas vai arī izmantot piespiedu līdzekļus tiesību aktu ievērošanas nodrošināšanai.