Mātes, meitas, māsas… – saistības uzņēmumu starpā mēdz būt dažādas, iemesli uzņēmumu grupu izveidei arī katram ir savi. Jauniem uzņēmumiem attīstoties vai jau esošajiem uzņēmumiem uzsākot saimniecisko darbību citās nozarēs, nereti rodas jautājumi par paplašināšanās iespējām un piemērotākajām metodēm uzņēmumu grupas izveidei un pārvaldīšanai.

Pastāv vairāki faktori, kāpēc komersanti izvēlas dibināt jaunus uzņēmumus un veidot vairāku uzņēmumu grupu vai vismaz restrukturizēt jau esošo komercsabiedrību. Šoreiz par būtiskākajiem apstākļiem, kas norāda, ka efektīvai uzņēmuma turpmākai funkcionēšanai, pārvaldībai un attīstībai racionālāk būtu dibināt 1 vai vairākas jaunas juridiskās personas, tādējādi veidojot uzņēmumu grupu.