Eiropā turpina augt pieprasījums pēc bērzu sulām un palielinās arī konkurence. Arī bērzu sulu piedāvājums kļūst plašāks, pastāstīja Smiltenes novada uzņēmuma "Kainaiži" (zīmols "Birzī") īpašnieks Ervins Labanovskis.

"Ja pirms diviem gadiem tirgū nebija pieejamas tik daudz dažādā veida bērzu sulas produkcijas, tad tagad to ir vairāk. Īsā laikā piedāvājums ir audzis gandrīz straujāk nekā pieprasījums," sacīja Labanovkis.

"Kainaižu" īpašnieks piebilda, ka pēdējo pāris gadu laikā Eiropā ir palielinājusies konkurence. Mazākā mērā nekā Eiropā kopumā konkurences pieaugums ir jūtams arī Latvijā. "Globāli skatoties konkurence ir pieaugusi. Somi ir aktīvi iesaistījušies tirgū, baltkrievi un ukraiņi dempingo ar cenām," atzina Labanovskis.

Viņš pastāstīja, ka, ņemot vērā tirgus situāciju, bijuši arī gadījumi, kad uzrodas negodīgi komersanti, kuri kropļo konkurences apstākļus tirgū. Piemēram, bijis gadījums, kad viena kompānija Dānijā kā bērzu sulas tirgoja produkciju, kurā, saskaņā ar laboratorijā veiktām kvalitātes kontrolēm, bērzu sulas saturs bija tikai 20%. "Pozitīvi, ka Dānijas dienesti operatīvi pārbauda tirgū pieejamo produkciju. Tas dod klientiem pārliecību, ka viņiem bērzu sulas vietā nepārdos kaut ko citu. Tajā pašā laikā šī kompānija kādu laiku bija spējīga pārdot bērzu sulu par stipri zemāku cenu nekā citi tirgus dalībnieki, tādējādi kropļojot tirgu un radot negodīgus konkurences apstākļus," atzina Labanovskis.

"Kainaiži" 2015.gadā uzņēmums strādāja ar 28 690 eiro apgrozījumu un 12 124 eiro zaudējumiem. "Kainaiži" ir reģistrēti 2012.gadā un nodarbojas ar augļu un dārzeņu sulu, kā arī bezalkoholisko dzērienu ražošanu. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Labanovskis.

BNS_logo.jpg