2024.gada 17.februārī pilnībā stājās spēkā Digitālo pakalpojumu akts, kurš tagad tiek piemērots visām tiešsaistes platformām un tiešsaistes tirdzniecības vietām, ne tikai lielajām, ziņo Latvijas patērētāju interešu aizstāvības asociācija.

Galvenie Digitālo pakalpojuma akta sniegtie ieguvumi patērētājiem Patērētāju tiesību aizsardzības likuma izpratnē:

  • tiešsaistes tirdzniecības vietām būs jāpārbauda, vai to platformās esošie pārdevēji ir īsti;
  • tiešsaistes platformām jāsniedz vairāk informācijas par to, kā darbojas to izmantotie algoritmi;
  • patērētājiem būs tiesības izvēlēties rekomendāciju sistēmu personalizācijas līmeni ļoti lielās platformās un tiešsaistes tirdzniecības vietās;
  • mērķorientētas reklāmas radīšanai nevarēs izmantot bērnu datus, kā arī sensitīvus datu veidus, piemēram, seksuālo orientāciju, reliģisko vai politisko pārliecību.

Atgādinām, ka jau 2024.gada 2.februārī Eiropas Parlaments (EP) ziņoja par EP un Eiropas Savienības (ES) padomes panākto vienošanos attiecībā uz Eiropas Komisijas (EK) priekšlikumu preču remontēšanas veicināšanai.