Piedāvājam mūsu redakcijas ieskatā interesantāko septembrī publicēto Senāta spriedumu apkopojumu administratīvajās un krimināllietās, kas varētu būt noderīgs lasītājiem.
Pieteikuma priekšmets iestādes lēmuma, kura izpilde plānota nākotnē, apstrīdēšanā
Ja iestāde pieņēmusi lēmumu par plānoto faktisko rīcību (datu labošanu reģistrā), kas nav veikta, pieteikuma priekšmets tiesā ir aizliegums veikt ar iestādes lēmumu plānoto faktisko rīcību.
Informācijas statuss KIS par lineāro inženierbūvju tiesisko valdītāju
KIS dati par lineāras inženierbūves (piemēram, sadzīves kanalizācijas cauruļvadi) tiesisko valdītāju ir deklaratīvi un tie nenodibina tiesības.
Kļūdainu datu labošana Nekustamā īpašuma valsts kadastrā
Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma 93.pants neierobežo laikā un nenosaka konkrētu procesa veidu kļūdainu datu labošanai.
Informācija par kļūdaini reģistrētiem datiem Valsts zemes dienesta (VZD) rīcībā var nonākt gan pēc datu subjekta pieteikuma, gan arī kāda administratīvā procesa ietvaros, datu subjektiem iesniedzot pierādījumus datu aktualizācijas procesā u. tml.
Tiklīdz VZD rīcībā ir informācija par reģistrēto kadastra datu neatbilstību, tam ir pienākums šo kļūdu labot, lai nodrošinātu, ka valsts informācijas sistēmā atrodas patiesa un aktuāla informācija par reģistrēto objektu.
SKA-458/2025 Zvērināts advokāts kā mantojuma masas aizgādnis un viena no mantiniekiem pārstāvis
Mantojuma masas aizgādņa pienākumu pildīšana un viena no mantiniekiem pārstāvība neveido zvērinātam advokātam interešu konfliktu, jo mantojuma aizgādnis darbojas mantojuma masas kā juridiskās personas interesēs, nevis pārstāv mantinieku intereses. Proti, lai gan mantojuma masas saglabāšana ir mantinieku vispārējās interesēs, tas nenozīmē, ka mantojuma masas aizgādnis pārstāv visu mantinieku intereses. Visu mantinieku intereses un mantojuma masas intereses var sakrist, taču tas nenozīmē, ka mantojuma masas aizgādnim būtu jādarbojas atbilstoši katra konkrētā mantinieka individuālajām interesēm, jo tās var būt savstarpēji atšķirīgas un nesavienojamas ar mantojuma masas kā juridiskas personas interesēm.
SKA-55/2025 Atskaites punkts trīs gadu termiņam atkārtota nodokļu pārkāpuma konstatēšanai
Trīs gadu termiņš, pēc kura izbeigšanās no jauna izdarīts pārkāpums vairs nav uzskatāms par atkārtotu nodokļu pārkāpumu, skaitāms no pabeigtā nodokļu auditā konstatēta iepriekšējā nodokļu pārkāpuma izdarīšanas brīža, nevis tā konstatēšanas brīža.
- SKA-256/2025 Militārās izlūkošanas un drošības dienesta atzinums kā patstāvīgs pamats pretendenta izslēgšanai no dalības publiskajā iepirkumā aizsardzības un drošības jomā
- SKK-46/2025 Atbildība par izvairīšanos no nodokļu un tiem pielīdzināto maksājumu nomaksas (KL 218.panta 2.daļa) iestājas neatkarīgi no tā, kādām saimnieciskām darbībām novirzīti finanšu līdzekļi, ja konstatēts, ka tādi ir bijuši uzņēmuma rīcībā