Latvijas Personāla vadīšanas asociācija savu augstāko novērtējumu personāla vadības jomā šogad piešķīrusi SIA "Rimi Latvia", līdz ar to "Rimi" vērtību ieviešanas projekts atzīts par labāko Latvijā. Balva tika pasniegta 28.septembrī, 6. ikgadējās personāla un darba tiesību konferences laikā.

Sazinājāmies ar SIA "Rimi Latvija" mācību vadītāju Sanitu Kļaviņu, kura bija galvenā šī projekta virzītāja un ieviesēja, lai noskaidrotu plašāk, kāpēc uzņēmumam ir būtiski izvirzīt vērtības, vai tās laika gaitā jāmaina un kā iedzīvināt vērtības uzņēmumā.

S.Kļaviņa stāsta: "Uzņēmuma vērtības nosaka tos pamatprincipus vai vadlīnijas, ko mēs ievērojam savā darbā. Ir salīdzinoši vienkārši rīkoties situācijās, kurām ir uzrakstītas instrukcijas, kas jādara, taču visu paredzēt instrukcijās nevar. Šajās situācijās vērtības palīdz izvērtēt un izvēlēties atbilstošāko. Vērtības palīdz ikdienā un īpaši nestandarta situācijās, jo esam vienojušies par kopīgiem pamatprincipiem - vērtības var kalpot kā arguments situācijās, kad jāveic gan lielākas, gan mazākas izvēles.

Vērtības noteikti nosaka un ietekmē arī uzņēmuma kultūru – kā mēs veicam savus pienākumus vai kā mēs gribētu, lai veidojas mūsu ikdiena. "Rimi" gadījumā esam izvirzījuši 3 vērtības: vienkāršība, uzņēmība un aizrautība. Tās ir kopējas vērtības visiem darbiniekiem neatkarīgi no darba specifikas, procesiem vai citiem faktoriem.

Vērtības laika gaitā var arī mainīties - tas ir saistīts ar būtiskām izmaiņām pašā uzņēmumā, sabiedrībā vai tirgus situācijā, kas arī pašam uzņēmumam liek mainīties.

Lai iedzīvinātu vērtības uzņēmumā, ar tām vispirms ir jāiepazīstina un jāizskaidro, kāpēc mēs esam izvēlējušies tieši šī vērtības, ko tas mums visiem nozīmē un kādus pienākumus uzliek. Svarīgi, lai darbinieki atzīst un dabiski akceptē uzņēmuma vērtības, tieši tāpēc arī savā vērtību ieviešanas procesā esam izmantojuši dažādas aktivitātes, piemēram, atvērtos seminārus, kur satiekas visdažādākā līmeņa darbinieki, kopīgi diskutējot par vērtībām, spēļu veidā iesaistoties to iepazīšanā u.c.

Kā nākamais posms ir vērtību aktualizēšana un iedzīvināšana, tās iesaistot ikdienā un pārrunājot, jo tām ir jābūt "aktīvā apritē". Ļoti būtiska ir uzņēmuma vadības un vadītāju loma vērtību iedzīvināšanā, jo viņi ir tie cilvēki, uz kuriem raugās darbinieki, viņi rāda piemēru un noteikti var piešķirt svarīguma vērtību un padarīt vērtību ievērošanu jēgpilnu."