Pēdējā laikā Latvijā ir ļoti attīstījusies restorānu kultūra un šefpavāru meistarība, sacīja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava.

Viņa teica, ka gastronomijas tūrisms iegūst arvien lielāku nozīmi, un tā attīstība ir viens no veidiem, kā mazināt sezonalitāti tūrisma nozarē Latvijā. "Pēdējā laikā gan restorānu kultūra, gan šefpavāru meistarība ir ļoti attīstījusies. Ļoti svarīgi ir arī tas, ka mēs izmantojam vietējos produktus. Ārvalstu tūristi tiešām ļoti novērtē, ka mēs ēdam dabīgu pārtiku, ka viņiem ir iespēja par saprātīgām cenām šajos restorānos ieturēties. Domāju, ka šis tūrisma veids tikai attīstīsies arī tuvākajā nākotnē," prognozēja Šīrava.

LIAA Tūrisma departamenta direktore sacīja, ka arī šobrīd gastronomijas tūrisms attīstās un arvien vairāk restorānu piedomā pie kvalitātes un piedāvājuma. "Tā ir modes lieta un tendence visā pasaulē un mēs to redzam arī Latvijā, ka cilvēki interesējas par ēdienu gatavošanu gan profesionālā līmenī, gan arī amatieru līmenī. Tāpat top arī blogi par gastronomijas jomu un ēst gatavošanu. Tā ir tāda lieta, kas visus interesē un, ko cilvēki ir gatavi baudīt ceļojuma laikā," teica Šīrava. Arī ārvalstu blogerus interesē Latvijas restorāni, vietējie produkti un vietas, no kurām šie produkti nāk, kā arī mazpazīstami, unikāli apskates objekti, ar ko var pārsteigt lasītājus.

Šīravs sacīja, ka pozitīvi vērtējams, ka šogad 20 Latvijas restorāni pirmo reizi ir iekļauti atzītajā Ziemeļvalstu restorānu un gastronomijas ceļvedī "White Guide Nordic 2017. Tāpat būtiski ir arī tas, ka Rīga kopā ar Siguldu, Cēsīm un Valmieru 2017.gadā ieguvusi Eiropas gastronomijas reģiona titulu. Līdz ar to LIAA Tūrisma departaments arī nākamgad plāno uz gastronomijas tūrisma popularizēšanu vērstas aktivitātes.

Viņa atzina, ka tūristi kopumā pēdējā laikā interesējas un pieprasa vietējos produktus, pakalpojumus, kā arī vēlas iepazīties ar katras valsts tradīcijām, vietējo cilvēku dzīvi. "To mēs saucam par ilgtspējīgu tūrismu un, manuprāt, Latvija ilgtspējības jomā var ļoti labi konkurēt ar citām valstīm, piedāvājot vietējos Latvijas produktus," teica Šīrava, piebilstot, ka tūrisma uzņēmējiem ir svarīgi lepoties ar vietējiem produktiem, tradīcijām un vērtībām un spēt tās piedāvāt tūrisma produktu veidā.

Jau ziņots, ka Rīgas-Gaujas reģions ieguvis iespēju 2017.gadā kļūt par "Eiropas gastronomijas reģionu". Projekts galvenokārt vērsts uz gastronomijas tūrisma veicināšanu un Gaujas nacionālā parka kā tūrisma galamērķa stiprināšanu. Vienlaikus projektā vērība tiks pievērsta izglītībai, pilsētu un lauku mijiedarbībai, veselīgas pārtikas un uztura jautājumiem, ēdienu tradīcijām, restorānu un viesmīlības nozīmei un kultūrai, uzņēmējdarbībai, inovāciju nozīmei gastronomijā, ko īstenos katrs no projekta partneriem.

BNS_logo.jpg