Jaunām automašīnām tehniskā apskate pirmos četrus gadus varētu būt jāveic reizi divos gados, pastāstīja Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšsēdētāja biedrs Ingmārs Līdaka (ZZS).

Viņš norādīja, ka komisija šodien skatīja iniciatīvu "Transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšana reizi divos gados", kuru parakstījuši vairāk nekā 11 000 pilsoņu.

Komisija uzdeva Satiksmes ministrijai (SM) līdz 1.martam sagatavot nepieciešamās likumdošanas aktu izmaiņas, lai jaunām automašīnā tehniskā apskata būtu jāveic reizi divos gados pēc principa ''2+2+1''.

Pēc Līdakas paustā, tas nozīmētu, ka jaunām automašīnām pirmos četrus gadus tehniskā apskate būtu jāveic reizi divos gadus, savukārt pēc tam - reizi gadā. Plānots arī izstrādāt pārejas noteikumus, lai šādu regulējumu varētu attiecināt arī uz jau ekspluatācijā esošiem spēkratiem, kas atbilstu minētajiem kritērijiem, nevis tikai uz jaunām automašīnām, kas reģistrētas pēc izmaiņu spēkā stāšanās.

Vienlaikus viņš atzīmēja, ka SM sadarbībā ar Finanšu ministrijai būs jāizdomā instruments, kā disciplinēt jauno spēkratu īpašniekus maksāt transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli, ja tehniskā apskata pirmos četrus gadus būs jāveic tikai reizi divos gados.

Līdaka apliecināja, ka konceptuālu iebildumu pret šādu regulējumu komisijas sēdē nebija nedz SM, nedz Ceļu satiksmes drošības direkcijai.

Tāpat deputāts pieļāva, ka pēc dažiem gadiem, redzot jaunā regulējumā ietekmi, pie attiecīgā jautājuma varētu atgriezties, iespējams, mīkstinot regulējumu.

Kā ziņots, Saeima pērn decembra sākumā nolēma uzdot parlamenta Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai līdz 2017.gada 1.jūlijam izvērtēt un nepieciešamības gadījumā izstrādāt grozījumus likumos, lai transportlīdzekļu tehniskās apskates Latvijā noteiktu reizi divos gados, līdzīgi kā Lietuvā un Igaunijā.

Iniciatīva "Transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšana reizi divos gados", kuru parakstījuši vairāk nekā 11 000 pilsoņu, Saeimā tika iesniegta pērnā gada augustā. Iniciatīva paredz mainīt pastāvošo termiņu, uz kādu patlaban Ceļu satiksmes drošības direkcijā tiek izsniegta atļauja automašīnai piedalīties satiksmē. Tiek piedāvāts pagarināt termiņu un veikt transportlīdzekļu tehnisko apskati reizi divos gados, kā tas notiek, piemēram, Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā, Vācijā un citur.