Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir pieņēmis lēmumu patērētāju kolektīvo interešu pārkāpuma lietā, piemērojot  SIA "Tet" (turpmāk – Sabiedrība) soda naudu 3500 eiro apmērā un nosakot tiesisko pienākumu – aizliegt patērētājiem adresētas patērētāju kreditēšanas reklāmas sniegšanu un izplatīšanu, kura pārkāpj normatīvajos aktos noteiktos patērētāju kreditēšanas reklāmas ierobežojumus.

Laika posmā no 2019. gada novembra līdz 2020. gada maijam PTAC dažādā vidē (plakāti, televīzija, radio, internets, vides reklāma) fiksēja Sabiedrības izplatītas patērētāju kreditēšanas pakalpojumu reklāmas, kurās Sabiedrība savu zīmolvārdu reklamēja, piedāvājot patērētājiem iegādāties preces atlikta maksājuma veidā, norādot reklāmās patērētāju kreditēšanas pakalpojumam raksturīgu informāciju, piemēram, “0 EUR pārmaksa”, “Tikai Tet klientiem garantējam zemāko ikmēneša maksu”, “pie Tet kā vienmēr izdevīgi mēneša maksājumi”. 

Sabiedrība šāda veida reklāmas ir izplatījusi ārpus tās saimnieciskās darbības vietas – tirdzniecības centru gaiteņos, tostarp saimnieciskās darbības telpās vērstu ar skatu uz publisku vidi, vides reklāmā uz dzīvojamās mājas fasādes, televīzijā, radio un internetā. Līdz ar to ņemot vērā Patērētāju tiesību aizsardzības likumā 8.3 pantā noteiktos ierobežojumus, PTAC 2020. gada 31. jūlijā pieņēma lēmumu par Reklāmas likuma pārkāpumu, atzīstot Sabiedrības izplatītās patērētāju kreditēšanas pakalpojumu reklāmas kā ierobežojumiem neatbilstošas. Sabiedrībai tiek piemērota soda nauda 3500 eiro apmērā un noteikts tiesiskais pienākums – aizliegt patērētājiem adresētas patērētāju kreditēšanas reklāmas sniegšanu un izplatīšanu, kura pārkāpj normatīvajos aktos noteiktos patērētāju kreditēšanas reklāmas ierobežojumus.  

Jānorāda, ka, vērtējot lietas materiālus, tika ņemts vērā tas, ka noteiktie ierobežojumi kreditēšanas reklāmām stājās spēkā jau 2019. gada 1. jūlijā, kā arī PTAC izstrādāja un savā mājaslapā publicēja visiem pieejamu skaidrojumu par šiem ierobežojumiem. Tāpat arī laika posmā līdz 2019. gada novembra nogalei ar mērķi informēt nozares pārstāvjus par atbilstošu patērētāju kreditēšanas reklāmu izstrādi un izplatīšanu PTAC organizēja vairākus informatīvus seminārus visām patērētāju kreditēšanā iesaistītajām pusēm.