Tuvojoties gada nogalei un skaistākajiem svētkiem, uzņēmumi domā par paveikto, par sadarbības partneriem un draugiem, kas palīdzējuši realizēt plānus un ieceres. Iepriecināt sadarbības partnerus, klientus un uzņēmuma labvēļus Ziemassvētkos ar skaistu un pārdomātu dāvanu ir veids, kā pateikt paldies un stiprināt attiecības.

Labas Ziemassvētku dāvanas pamatā ir lieliska un oriģināla ideja, stāsts par uzņēmumu un tā vērtībām. Dāvanas radīšanā nereti iesaistās viss kolektīvs, skaisti noformējot un draudzīgi pasniedzot to. Pats galvenais ir radīt no sirds un ar mīlestību – atzīst 3 mūsu aptaujāto uzņēmumu pārstāvji.

Iepakojums ir svarīgs

Aigars Judzis, AS "VG KVADRA PAK" pārdošanas vadītājs: "Domājot par labu dāvanu, jāņem vērā gan "iekšiņa", gan "āriņa". Mums ir svarīgi labi noformēt dāvanu vizuāli, jo tā parādām, kas esam mēs un ar ko nodarbojamies. Katru gadu domājam ko jaunu un oriģinālu, iepriekš nebijušu. Uzsvaru liekam uz dāvanas iepakojumu – tā ir mūsu iespēja parādīt savus "muskuļus" jeb daudzveidīgās iespējas,

Dāvanu radīšana svētkos ir kolektīvs darbs, kopā apsēžamies un domājam, skatāmies, ko piedāvā tirgotāji, piegādātāji, ņemam vērā aktualitātes. Iesaistām kolēģus, kas ikdienā strādā ar klientiem un pazīst viņus, talkā nāk arī dizaineri. Mums ir arī jādomā, lai dāvanu var ielikt čemodānā, lidojot uz ārzemēm, jo daudzi mūsu partneri ir ārvalstīs.

Kā jau minēju, mūsu dāvanās galvenais ir iepakojums. Līgo svētkos, piemēram, iepakojumu veidojām kā čemodānu no ādas imitācijas, iekšā likām dažādas noderīgas lietas. Partnerus un klientus sveicam 2 reizes gadā – Līgo svētkos un Ziemassvētkos. Visdāsnākie esam tieši gada nogalē, jo šos svētkus svin visā pasaulē.

Es pats, saņemot dāvanu no partneriem vai klientiem, novērtēju oriģinalitāti, ne tik svarīgs ir saturs, bet būtiskāk, lai to pasniedz radoši un pastāstot kaut ko par konkrēto dāvinātāju. Paši savas dāvanas cenšamies pasniegt klātienē, jo tā ir lieliska iespēja labvēlīgā gaisotnē tikties un parunāt arī par biznesu, atstājot patīkamas emocijas.

Zinu, ka labas dāvanas radīšana aizņem laiku un prasa piepūli – tas nav vienkārši. Liekot roku uz sirds, varu teikt, ka mūsu uzņēmumā tiek ieguldīts darbs, lai taptu radošas un interesantas dāvanas. Piedalās visi, jo tas ir pašu radīts iepakojums, kas iziet cauri visam ražošanas procesam."

Dāvanai jāparāda zīmola vērtības

Agnese Tomiņa, SIA "ZetCOM" tiešās pārdošanas daļas vadītāja: "Katru gadu, kad tuvojas Ziemassvētki, visi kopā mēģinām atcerēties, ko esam darījuši iepriekšējos gados, ko esam dāvinājuši. Pēc tam katrs padomā idejas šim gadam un pulcējamies, lai apmainītos ar viedokļiem.

Dāvanai jāsaskan ar "Amigo" zīmola filozofiju – tai jābūt ģimeniskai, ar praktisku nozīmi, jāparāda zīmola vērtības. Mums patīk dāvanas, ko saņēmēji var izmantot kopā ar ģimeni, nevis nolikt plauktā vai biroja atvilktnē.

Reiz izsludinājām konkursu visiem darbiniekiem, rosinot piedāvāt idejas dāvanām partneriem un klientiem. Labākās idejas autors dāvanā saņēma kasti saldējuma. Tieši tā tapa recepšu grāmata, kurā apkopojām to našķu receptes, ar kuriem savus kolēģus svētkos lutina mūsu kolektīva jubilāri. Tās tapšana bija vesels notikums, jo organizējām fotosesiju, uz kuru darbinieki nesa pagatavotos našķus. Protams, pie katras receptes norādījām autora vārdu un aprakstu, kāpēc tieši šī recepte ir īpaša. Šādu grāmatu dāvinājām partneriem, viņiem tas bija patīkams pārsteigums, novērtēja dāvanas tapšanā ieguldīto enerģiju.

Biznesa partnerus sveicam arī vārda un dzimšanas dienās, taču vairāk koncentrējamies uz Ziemassvētkiem, jo tas ir labs laiks, lai satiktos un pateiktu paldies. Esam veduši īstas Latvijas Ziemassvētku eglītes ar rotājumiem, dāvinājuši Adventes vainagus "Amigo" krāsās, bet "āķis" ir tajā, ka darām to īsi pēc Pirmās Adventes, tādējādi uzņēmumos darbiniekiem ir iespēja priecāties par šīm dāvanām visu decembri, nevis tikai uz pašiem svētkiem, kad liela daļa biroju darbinieku dodas brīvdienās.

Mūsu korporatīvo Ziemassvētku dāvanu sarakstā ir bijušas ragavas zīmola krāsās, silti zirņi ar kefīru skaistā māla podā, koka kalendārs, kur ērti salikt un atzīmēt uzņēmuma darbinieku dzimšanas un vārda dienas (protams, atzīmējām arī "Amigo" dzimšanas dienu, tādējādi partneri par mums ik gadu atceras). Jauka dāvana ir bijusi silta baltmaize ar pienu un paštaisītu smiltsērkšķu ievārījumu. Klāt pievienojām apsveikuma fotogrāfiju, kurā bija redzams, kā "Amigo" darbinieki rūķu cepurēs šo ievārījumu vāra. Šādu dāvanu radīšana prasa daudz laika, aizrautīgus kolēģus un rūpīgi pārdomātu loģistiku. Katrs pats sveic savu partneri personīgi, tomēr ne vienmēr saspringtajā svētku laikā visus izdodas satikt klātienē, tāpēc dāvanu nogādāšanu nereti uzticam tirdzniecības pārstāvjiem.

Mums patīk dāvināt, patīk arī saņemt pārdomātas un personīgas dāvanas, skaisti iesaiņotas un ar mīlestību pasniegtas. Ir jauki saņemt arī svētku kliņģerus un karstvīnus, kas ir ierastāka dāvana, tomēr jāatzīstas, ka kliņģeri bieži paliek biroju virtuvītēs neapēsti."

Vērtīgākās ir pašu gatavotas dāvanas

Jānis Ozers, SIA REKLĀMAS AĢENTŪRA "BULTERJERS" radošais direktors: "Manuprāt, vērtīgākās ir pašu gatavotas dāvanas radošā iepakojumā, kas nereti ir līdzvērtīgs pašai dāvanai. Dāvanas aģentūras klientiem cenšamies izgatavot paši, piešķirot katrai dāvanai arī personību. Uzskatu, ka gandrīz jebkuras jomas uzņēmēji var sekot šādai praksei, jo ir daudz ideju un iespēju, kas neprasa specifiskas mākslinieciskas iemaņas, šādas dāvanas noteikti būs emocionālākās un vērtīgākas. Domājot par uzņēmuma sveikšanu,  jāatceras, ka dāvanai vēlams būt lietojamai kolektīvi, bet, dāvinot konkrētai personai, vēlams iepriekš ievākt  informāciju par konkrētā cilvēka paradumiem, dzīves stilu un gaumi. Protams, uzreiz ir jānosaka arī budžeta rāmji, lai netiktu "stumti mākoņi" vai arī pārekonomēts reizēs, kad klients vai projekts pieļauj radīt ko varenāku.

Kad radām dāvanu, domājam, kā mēs paši justos, saņemot šādu lietu. Būtiskākais – iepakojums, derīguma termiņš, brīdinoša informācija, ja tāda nepieciešama (jo kreatīvāka ideja, jo biežāk nepieciešama šāda informācija), transportēšanas ērtums, svars utt. Ja plānojat kaut ko iegādāties internetā vai no ārzemēm, iesaku domāt vismaz 3 reizes savlaicīgāk, lai nepiedzīvotu situāciju, ka preces piegādes dienā tiek saņemta atvainošanās vēstule ar iemesliem, kādēļ pasūtījums kavējas. Ja dāvanā plānots kas ēdams vai dzerams, pirms dāvināšanas iesaku to nodegustēt iespējami vairākiem cilvēkiem ar dažādām gaumēm. Tomēr nav jāuztraucas, ka kādam dāvana nepatiks, jo dāvana, par kuru būs izskaitļots, ka tā patiks 100% visiem, visticamāk, būs "pliekana" un neinteresanta. Noteikti sākumā izgatavojiet prototipu un tikai tad ķerieties pie dāvanu izgatavošanas vai komplektēšanas, jo detaļu noslīpēšanai ir svarīga loma. Pat tad, ja esat nolēmuši izgatavot pavisam ierastu standarta kalendāru, nepērciet bildes no fotoattēlu vairumnoliktavām, bet sakomplektējiet no savām vai visa kolektīva bildēm, kurām ir vēsture vai stāsts. Laba dāvana ir tāda, kas saņēmēju pārsteidz, "woow!" efektam noteikti jābūt, bet lietai ir jābūt arī ar funkcionālo vērtību.

Dāvanas radīšana ir projekts, kurā jāspēj noorganizēt idejas radīšana, ražošanas process, pasniegšanas loģistika un atbilstoša komunikācija, tāpēc to var uzskatīt par zināmu kolektīva saliedēšanos. Jāpriecājas par dzīvi un pozitīvām sajūtām, kādas viennozīmīgi sniedz šādi projekti!"