Pieņemsim, ka ražojošs uzņēmums vēlas izsludināt konkursu "Facebook". Uzvarētājs balvā varēs saņemt pašu ražotu produktu. Kas jāzina par šāda konkursa izsludināšanu? Vai tas jāsaskaņo kādās iestādēs? Kā efektīvāk ar konkursa palīdzību palielināt sekotāju skaitu? Vai rosināt spiest "Like" un "Share"?

Ja godīgi, nevaru ciest "Like & Share" tipa konkursus. Esošie Latvijas "guru" ir radījuši standarta konkursu konceptu, kas ļauj veicināt sekotāju pieplūdumu ar nekvalitatīvu konkursu veidošanu – par "Like" un "Share" pogas nospiešanu cilvēks var laimēt kādu produktu vai pakalpojumu. Šis nožēlojami vienkāršais un tajā pašā laikā arī neoriģinālais konkursu veids ir sabojājis priekšstatu par to, kādam jābūt konkursam, lai tas ne tikai radītu pozitīvas emocijas potenciālajam klientam, bet arī dotu reālu pienesumu uzņēmumam.

Tagad katrs otrais, kuram nav slinkums, izmanto šo konkursa formu. Standarta ziņojums "Nospied Like & Share un iekomentē sava drauga vārdu, ar kuru vēlies atnākt uz mūsu kafejnīcu un saņemt bezmaksas kafiju" nav nekas cits kā uzņēmuma izmisums un sauciens pēc palīdzības. Katrs šāds konkurss uzņēmumu klienta acīs padara "lētu" un viegli iespaidojamu. Tāpat kā pārlieku daudz akciju, arī šādi konkursi veicina nevis klientu iegūšanu, bet gan piesaista auditoriju, kura nav gatava iegādāties produktus vai pakalpojumus uzreiz, bet paļaujas uz akcijām un īpašajiem piedāvājumiem.