Uzņēmumus "baro" to pārdošanas nodaļas, tāpēc motivēt šo nodaļu darbiniekus ir īpaši svarīgi, jo no viņiem ir atkarīgs, cik "biezu sviesta kārtu varēs likt uz maizes" visi pārējie darbinieki un vadība. Likumsakarīgi, ka pārdošanas vadītāji un izcilākie pārdevēji ir vieni no labāk atalgotajiem darbiniekiem uzņēmumos. Cik viņi nopelna?
Šoreiz nevis par pārdevējiem, kas strādā veikalā aiz kases, bet par pārdošanas speciālistiem, kuri piesaista klientus, vada pārdošanas nodaļas un arvien uzlabo uzņēmumu peļņas rādījumus.
Atalgojuma politika
Katrā uzņēmumā ir sava atalgojuma politika, savi noteikumi, pēc kuriem strādāt. Šī ir joma, kurā vienotu recepti, kas varētu derēt visiem, ir grūti iedot, jo viss ir atkarīgs no tā, vai pārdevējam būs klientiem jāpiedāvā biļetes uz pasākumiem vai ekskluzīvi mājokļi, vai automašīnas.
Lielākajā daļā uzņēmumu pārdevēji tiek motivēti ar mainīgo atalgojuma daļu. Anta Praņēviča, SIA "Fontes Vadības Konsultācijas" pētījumu grupas vadītāja, valdes locekle, informē, ka 2015.gada uzņēmuma veiktajā atalgojuma pētījumā apkopotā informācija liecina, ka 81% no visiem darbiniekiem saņem atalgojuma mainīgo daļu. Visbiežāk attiecināmais mainīgās daļas veids ir pusgada vai / un gada prēmijas, kādas saņēmuši 50,2% darbinieku.