Lai uzņēmuma resursus tērētu lietderīgi un no apmācībām gūtu cerēto labumu, pirms apmācību ārpakalpojuma iegādes der apdomāt būtiskas lietas. Mācīties iespējams arī no citu pieļautajām kļūdām, vai ne?

Pakalpojumu neizvēlas vadītājs

Visbiežāk uzņēmumos lēmumu par apmācību ārpakalpojuma iegādi pieņem personāla vadības speciālisti, kas ir konstatējuši kādu problēmu un cenšas nopirkt tai risinājumu. Problēma: šie cilvēki nav tieši atbildīgi par biznesa rezultātiem, tāpēc arī precīzi nepārzina, kas nepieciešams, lai uzņēmums sasniegtu mērķus.

Risinājums: kopējo situāciju uzņēmumā vislabāk pārzina vadītājs, tāpēc tieši viņam vajadzētu pieņemt lēmumu, kādas apmācības darbiniekiem ir nepieciešamas un kas tās varētu nodrošināt.

Paši sev uzstāda "diagnozi"

Līdzīgi kā daži cilvēki cenšas neiet pie ārstiem, bet uzstāda sev diagnozes un izvēlas piemērotākos medikamentus paši, tā arī biznesā vadītāji mēdz uzskatīt, ka tikai viņi paši labāk zina, kur ir problēmas.

Problēma: biznesā nekas fiziski nesāp un vainas nereti nav acīmredzamas, tāpēc ir nepieciešamas zināšanas, lai precīzi noteiktu problemātiskās jomas.

Risinājums: pirms apmācību pakalpojuma iegādes jāizmanto biznesa konsultanta palīdzība, lai ieraudzītu situāciju it kā no malas, tādējādi precīzāk atrodot atbilstošākās "zāles".

Nekas nemainās

Ir ērti gaidīt, ka kāds no malas var izdarīt visu mūsu vietā – nopirkt ārpakalpojumu un domāt, ka nu viss pēkšņi mainīsies, neko īpaši nemainot ikdienā. Tā nenotiek.

Problēma: biznesa konsultanti un treneri var palīdzēt gūt izpratni, var parādīt, ko vajag mainīt, lai uzņēmums mainītos un uzlabotos, bet bez pašu ieguldījuma nekas nenotiks.

Risinājums: jāapzinās, ka arī pašam uzņēmuma vadītājam būs jānodrošina vismaz rīcības minimums – jākontrolē, jāuzdod jautājumi, jāsoda, ja plāni netiek pildīti, un jāapbalvo darbinieki par labi paveiktu darbu.

Biznesa treneris izglītojas par jūsu naudu

Pēdējā laikā arvien izplatītāka ir prakse, kad uzņēmums piesaista ārpakalpojuma speciālistu, kurš ierodas ciemos un pats trenējas, mācās uz klienta rēķina, tādējādi iegūstot praktisko pieredzi, kuras pirms tam viņam nav bijis.

Problēma: "zemē nomesta" nauda, kas nenesīs cerēto rezultātu, jo piesaistītais speciālists nav ar nepieciešamo kompetenci.

Risinājums: pirms konkrētā pakalpojuma sniedzēja izvēles vēlams ievākt atsauksmes, mēģināt atšķirt, vai plānojat sadarboties ar profesionāli vai vien ar tādu, kurš par speciālistu kādreiz plāno kļūt.

Nepērkam apmācības, jo nav naudas

Bieži dzirdēta frāze: "Šobrīd biznesa rezultāti ir vāji, naudas nav, tāpēc par mācībām domāsim vēlāk, kad brīvi līdzekļi uzradīsies." Tas ir līdzīgi, kā teikt: "Mašīna slikti ripo, bet es to remontēšu tad, kad tā sāks iet labāk." Ir jāuzdod sev jautājums: kāpēc vispār nepieciešamas apmācības?

Problēma: biznesā nesāks veikties labāk, ja nebūs veiksmei nepieciešamo zināšanu. Ja biznesā veiksies labi, tad, visticamāk, konsultantus vai apmācības vairs nevajadzēs, tad varēs rīkot korporatīvos pasākumus, lai kopā labi pavadītu laiku.

Risinājums: piesaistīt uzņēmumam apmācību ārpakalpojumu brīdī, kad neklājas viegli, jo tieši tāds ir apmācību mērķis – risināt problēmas un palīdzēt atrast veidus, kā sasniegt panākumus.