Līdz BIZNESA LEPNUMS 2016 apbalvošanas ceremonijai vien nedaudz vairāk nekā nedēļa, tāpēc laiks sākt iepazīties ar finālistiem! Viens no tiem ir Kuldīgas novada uzņēmums – SIA "MGS FACTORY", kas izgatavo bērnu attīstošās koka rotaļlietas, bet īpaši plaši pazīstams kā bērnu skrejriteņu "DIP DAP" ražotājs.

SIA "MGS FACTORY" ir viens no pretendentiem uz galveno balvu mazo uzņēmumu grupā. Balvas pieteikuma anketā īpaši izcelti uzņēmuma finanšu sasniegumi – apgrozījums un peļņa pret iepriekšējo atskaites periodu palielinājusies 2 reizes. Ne mazāk nozīmīgi ir arī pasākumi, ar kuriem uzņēmums nes Latvijas vārdu pasaulē – 50% saražotās produkcijas "DIP DAP" ražotāji eksportē uz Eiropas un Skandināvijas valstīm, aktīvi piedalās dažādās starptautiskās izstādēs. Par lielākajām uzņēmuma vērtībām, kuru dēļ tas būtu pelnījis saņemt BIZNESA LEPNUMA balvu var uzskatīt inovatīvo pieeju uzņēmējdarbībai un tehnoloģijām, kā arī produkta kvalitāti un drošumu – te top videi draudzīgi produkti.

Kā daudziem jau zināms, SIA "MGS FACTORY" ir ģimenes uzņēmums, kas dibināts 2010.gadā un "DIP DAP" rotaļlietas ražo Kuldīgā. "DIP DAP" ir ne tikai aizraujošas un attīstību veicinošas rotaļlietas bērniem, tās ir arī bērniem un dabai draudzīgas. Un, protams, vienmēr tiek domāts par produkta estētisko noformējumu jeb dizainu.

Uzņēmuma mājas lapā teikts: “Papildus rotaļlietām "MGS FACTORY" piedāvā arī mājas interjera priekšmetus. Kā arī CNC frēzēšanas pakalpojumus – varam palīdzēt īstenot savu ideju / pasūtījumu gan profesionāļiem, gan ideju autoriem privātām vajadzībām. Visas mūsu radītās lietas ir gala iznākums mūsu kaislei uz koku, vēlamies ar to padalīties ar jums – lai arī jūsu ikdienā ienāk Latvijas dabas bagātība – koks. Izbaudiet to."

Uz dažiem jautājumiem par uzņēmumu atbild tā pārstāve Sanita Giptere.

Kā savulaik radās ideja uzsākt ražot bērnu skrejriteņus?

Manam vīram jau kādu laiku “smadzenēs kņudēja" doma, ka vajag uzsākt savu biznesu, taču nebija viegli saprast, kādā nozarē un ko tieši darīt. Idejas svārstījās, sākot no reklāmas automašīnām līdz pat šinšilu audzēšanai. Kādu laiku vīrs bija darbojies būvniecībā, taču šo nozari krīze skāra īpaši spēcīgi. Tā kādu dienu 2009.gadā mēs uz ielas ieraudzījām bērnu, kurš pārvietojās ar līdzsvara velosipēdu. Tobrīd Latvijā par tādiem vēl nebija dzirdēts, arī mēs brīnījāmies. Piegājām klāt bērna vecākiem, uzzinājām, ka viņi ir no Lielbritānijas. Viņi bija sajūsmā par šādu velosipēdu un ļoti to slavēja. Tas arī mūs ieinteresēja noskaidrot ko vairāk. Izdomājām, ka šādu velosipēdu varētu ražot no koka – vīram ir izglītība kokapstrādes jomā, tāpēc bija visas iespējas ideju realizēt.

Vai bija viegli pārliecināt pircējus iegādāties šādu preci?

Tas bija ļoti grūti, jo Latvijā šādus velosipēdus neviens nezināja un nesaprata. Bijām kā pionieri, kas veica izglītojošo darbu. Brīžiem bija grūti nepadoties, turēties pie idejas, jo krīzes gadi bija arī negatīvi ietekmējuši iedzīvotāju pirktspēju, viņi nebija gatavi pirkt nezināmas lietas. Vieglāk bija ar cilvēkiem, kuri ko tādu jau bija redzējuši ārzemēs.

Kā panācāt, lai sadarbības partneri notic jūsu idejai?

Jo mazāk pazīstams ir produkts, jo mazāk tam tic partneri un pircēji. Mūsu neatlaidību stiprināja vien bērnu prieks, kādu redzējām, kad viņi uzsēdās uz šiem skrejriteņiem. Tas deva pārliecību, ka viss izdosies. Tagad domāju, ka biznesu uzsākām īstajā laikā un vietā. Lai arī sākums nebija viegls, pamazām mūsu zīmola atpazīstamība uzlabojās. Šobrīd jau esam gandarīti – līdzīgi kā visas autiņbiksītes mēdz dēvēt par "pamperiem", visas gumijas kurpes par "krokšiem", tā arī līdzsvara riteņiem ir iegājies apzīmējums "DIP DAP". Latvijā esam kaut kādu atpazīstamību panākuši. Tiesa, nesen pie mums viesojās cilvēki no Krāslavas, viņi par šādu produktu dzirdēja pirmo reizi. Tas apliecina, ka darba vēl ir daudz.

Un kā veicas eksporta tirgos?

Ārpus Latvijas strādāt ir grūti, jo konkurence tur ir liela, piedāvājums plašs. Tomēr jau darbības sākumā produkcijai izvēlējāmies zīmolu, kas varētu kļūt atpazīstams arī eksporta tirgos, jo bija skaidrs, ka Latvijas tirgus vien ir pārāk mazs. Jau 2011.gadā sākām piedalīties ārvalstu izstādēs. Sākumā daudzi mums gāja garām, tad sapratām, ka tas ir ilgtermiņa darbs. Ja 3 gadus kāds potenciālais izplatītājs mums bija gājis garām, tad ceturtajā apstājās un izdarīja pasūtījumu.

Kas, jūsuprāt, ir uzņēmuma veiksmes pamatā?

Mūsu produkts ir pateicīgs – tas reklamē pats sevi. Ja kāds uz ielas ierauga bērnu, kurš priecīgi pārvietojas ar "DIP DAP", tā ir pati labākā reklāma. Pozitīvas atsauksmes mūs iedvesmo turpināt attīstīties.

Kāpēc tieši jūsu uzņēmums ir pelnījis kļūt par BIZNESA LEPNUMU 2016?

Jāatzīst, ka iekļūšana finālā bija patīkams pārsteigums, jo paši nebijām pieteikušies, pieteikumu iesniedza kāds cits. Domāju, ka esam pelnījuši šo balvu par savu neatlaidību – sākumā neviens mums īsti neticēja. Ir prieks, ka cilvēkiem raisām pozitīvas emocijas – viņi lepojas, ka Latvijā top kas interesants un bērniem noderīgs. Mēs varam konkurēt arī ar importa skrejriteņiem, jo spējam saražot labas kvalitātes produktu.

Pasākumu BIZNESA LEPNUMS 2016 organizē žurnāls "iBizness" sadarbībā ar SIA “LURSOFT IT”, atbalsta AS "Attīstības finanšu institūcija Altum” un SIA “Tele2".

Uzvarētāji un žūrijas vērtējuma kopsavilkums tiks paziņots balvas BIZNESA LEPNUMS 2016 pasniegšanas ceremonijas laikā 6.jūlijā "Spīķeru" koncertzālē, kur vienlaikus ar uzvarētāju godināšanu notiks arī forums "Mazais uzņēmums – Latvijas biznesa  lepnums", kura laikā eksperti runās par mazajiem uzņēmumiem aktuālām tēmām.

Pasākuma informatīvie atbalstītāji: www.financenet.lv, www.bns.lv, www.draugiem.lv, www.saimnieks.lv, www.savieniba.lv, www.valmiera.lv, www.ventspils.lv, www.jekabpils.lv, www.jelgava.lv, www.daugavpils.lv, www.varti.liepaja.lvwww.rezekne.lv