Esam vieni no pirmajiem ciemiņiem jaunajā “Ziedot.lv” mājā Indrānu ielā, Rīgā. Šobrīd tur viss aktīvi notiek, lai nākamajā gadā tā būtu vieta, kur cilvēki kļūst veselāki un laimīgāki. Man šķiet, ka Rūta Dimanta, “Ziedot.lv” vadītāja, pie kuras turp dodamies ciemos, piestāv decembrim. Tāda laba un gādīga. Viņa nebaidās ļauties emocijām un raud prieka asaras, kad izdodas kādam palīdzēt. Rūta uzskata, ka Latvijā ir daudz labu uzņēmumu, kuros strādā cilvēki ar sirdīm, viņiem rūp labdarība.

Par ko Jūs domājat decembrī?

Kristīgajā pasaulē decembris ir pārdomu laiks, mēs ikdienā neatceramies, no kurienes tas nāk, bet visa pasaule paliek labāka, varbūt tāpēc, ka zeme ir balta un baltais vedina uz labo. Man un manām kolēģēm šis ir ļoti aizņemts laiks. Daudzi uzņēmumi sarēķina savus gada rezultātus, tāpēc mazie un vidējie uzņēmumi pieņem lēmumu ziedot. Lielās organizācijas budžetu plāno jau gada sākumā. Es pat saku – jo mazāks uzņēmums, jo ar lielāku sirsnību izceļas. Mums zvana, vaicā, kas ir nepieciešams, mēs slēdzam līgumus un aktīvi strādājam. Labdarības organizācijas strādā cikliski. Jaunā gada sākumā mēs domāsim, kā ziedoto naudu pārvērst labos darbos.

Vai ir kādi uzņēmumi – pirmrindnieki, kas īpaši izceļas ar labiem un regulāriem ziedojumiem?

Viņu ir tik daudz, ka man tagad nebūtu korekti nosaukt 1 vai 2. Viņi ir simtos.

Tad pastāstiet, kādas ir ziedojumu tendences!

Ir uzņēmumi, kuri labdarībai ziedo katru mēnesi pēc pārdošanas apjomiem. Ir arī tādi, kuri, svinot savas dzimšanas dienas ballītes vai citus svētkus, lūdz ciemiņus nedāvināt dārgas vāzes, bet rosina ziedot labdarībai. Ir uzņēmumi, kuri kļūst par mūsu partneriem ilgtermiņā, tādi ir, piemēram, mazumtirdzniecības veikali, kuri izvieto labdarības kastītes, vai interneta portāli, kuri izvieto mūsu reklāmas banerus bez maksas. Tas skan mazliet neparasti, bet nauda patiesībā ir visvieglākais, ātrākais un nesāpīgākais ziedojumu veids. Noderīgs ir arī profesionālo iemaņu ziedojums – ir uzņēmumi, kas uztur mūsu mājas lapu, kas sniedz juridisko palīdzību, atbalstot organizācijas darbību šādi. Ziedojums var būt arī lietās – paskatieties mūsu biroja telpā uz mēbelēm! Tās visas kādreiz ir atradušās kādu uzņēmumu birojos. Mums kā labdarības organizācijai nav tik būtiski, lai viss ir jauns un prestižs, svarīga ir funkcionalitāte, tāpēc mums šādas lietas noder. Mēs varam lietām piešķirt otru dzīvi, tās atkal kļūst vajadzīgas. Nereti ziedojumos saņemam arī dažādas kancelejas preces vai ražošanas uzņēmumi mēdz ziedot produktus, kuriem ir, piemēram, kāda kļūda uz iepakojuma. Produkts ir labas kvalitātes, taču kļūdas dēļ tam, piemēram, uz iepakojuma nosaukumā ir izlaists kāds burts. Te ir vieta labdarībai.

Kādas ir tendences skaitļos? Vai uzņēmēji kļūst dāsnāki?

Savu darbību uzsākām 2003.gadā ar nelielu interneta portālu. Pirmajos gados bija jāpierāda, ka tiešām esam profesionāla organizācija, kurai var uzticēties. Tas nāca ar laiku. Līdz 2008.gadam ziedotāju skaits palielinājās. Bet 2009.gadā mums nebija gandrīz neviena ziedotāja – uzņēmuma. Tagad varu teikt, ka biznesā klājas arvien labāk, jo ar mums sazinās arvien vairāk uzņēmumu.

Pilna intervija ar Rūtu Dimantu pieejama iBizness interneta žurnāla abonentiem.