SIA "AD REM AUTO" un SIA "AUTO ĪLE UN HERBST" vadītājs Māris Īle savos 25 uzņēmējdarbības gados ir pārdevis vairākus tūkstošus jaunu automašīnu, vēl vairāk automašīnu pabijušas uzņēmuma servisos. Kāda šobrīd ir situācija auto tirgū un ko tā liecina par Latvijas ekonomiku kopumā?

Kā kļuvāt par auto tirgotāju un kā izdevās tolaik apgūt arī starptautisko praksi un ieviest to Latvijā?

Kopš bērnības esmu bijis saistīts ar auto lietām, un automašīnu bizness bija loģisks turpinājums jau apgūtajam. Mans tēvs arī bija autosportists, no 3 brāļiem esmu jaunākais. Uzņēmējdarbībā iesaistījos 1988.gadā, kad tas oficiāli bija iespējams. Savukārt 1992.gada janvārī piereģistrēju tagadējo SIA "AD REM Auto". Ar puķu audzēšanā nopelnīto kapitālu kopā ar sievu Andu bijām Siguldas centrā uzsākuši būvēt māju, bet teicu, ka dzīvošanai laikam tā nesanāks – ierīkojām autoservisu. Sapratām, ka ar padomju laika mašīnām nekur netiksim. Tad tieši man piezvanīja toreizējais Siguldas domes priekšsēdētājs Tālis Puķītis, ka pilsētā viesosies dažādu jomu Vācijas uzņēmēji, lai aprunājos. Pēc tam jau satiktie auto uzņēmēji mani uzaicināja pamācīties Vācijā. Nokārtoju vīzu un automašīnā devos ceļā. Tur uz vietas mācījos autoservisa un automašīnu tirdzniecības sistēmu un organizāciju, tas viss bija jaunums. Vienmēr esmu apzinājies, ka iegūtās zināšanas ir vērtība, uz kā balstīt tālāko biznesu.

Nedaudz arī es tirdzniecībai no Vācijas atvedu automašīnas, bet spēkus koncentrēju zināšanu ieguvei un ciešāka kontakta izveidei ar jauniegūto Vācijas partneri. 1993.gadā izveidojām kopfirmu SIA "AUTO ĪLE UN HERBST". Vācijas partnera gan vairs šajā uzņēmumā nav, bet nosaukumu izlēmām nemainīt. Vēl vienu autocentru izveidojām Siguldā šosejas malā, bet tas vairs mums nav – pārdevām vienai Vācijas firmai.