Milzīgi ziepju burbuļi, kurus pavada bērnu prieks un pieaugušo sajūsma, burbulis, kurā var ielekt iekšā, iespēja pašiem radīt savus burbuļus – šādus un līdzīgus priekus rada Mārtiņš Pakalniņš un "Mārtiņa burbuļi". Tā noteikti ir īpaša sajūta – apvienot biznesu ar milzīgu prieku.

Kā radās ideja pelnīt naudu ar burbuļiem?

Patiesībā, kā jau gandrīz visas jaunās biznesa idejas, arī šī radās personīgas nepieciešamības dēļ. Pirms 5 gadiem svinējām meitai jubileju, bija uzaicināti radu un draugu bērni, vajadzēja izdomāt kādas atrakcijas. Kaut ko pameklēju internetā, kaut ko zināju jau iepriekš, un nolēmām uztaisīt lielos burbuļus. Kaut kas sanāca, kaut kas nē, izdauzījāmies, sabildējāmies un visi priecīgi. Vēlāk dažas bildes ieliku Draugiem.lv, un tā tas palika. Dažus gadus vēlāk draugi atcerējās bildes un aicināja uz savas meitas jubileju ar lūgumu, lai arī pie viņiem uztaisu lielos burbuļus. Par ko ne?! Uztaisīju, aizbraucām, atkal kaut kas sanāca kaut kas nē, bet, meklējot pareizās receptes proporcijas, sapratu - ja jau šiem cilvēkiem tas ir interesanti, tad tas varētu būt interesanti arī citiem. Izveidoju Facebook.com lapu, nopirku domēna vārdu www.martinaburbuli.lv, uzaicināju draugus sekot lapai, un tā diezgan strauji tas aizgāja tik tālu, ka mani un burbuļus aicināja ciemos ne tikai draugi un draugu draugi, bet jau sveši cilvēki. Pa to laiku biju atklājis daudz labākas šķidruma sastāvdaļas un pūšamo rīku izgatavošanas nianses. Daļu aizņēmos un pielāgoju no citiem, dažas lietas izgudroju vai eksperimentu ceļā atklāju pats. Drīz pēc tam reģistrēju savu saimniecisko darbību arī oficiāli.

Kas jāņem vērā, ja bizness ir lielākoties orientēts uz bērniem? Kā iepatikties bērnu vecākiem?

Pirmkārt, lēmumu pieņem un ar savu maku balso bērnu vecāki, un lēmums visbiežāk ir viņu ziņā. Otrkārt, galīgi nepiekrītu, ka šis bizness ir orientēts uz bērniem – pieaugušie ar burbuļiem aizraujas ne mazāk kā bērni, bieži vien pat vairāk. Esmu burbuļojis gan pārsteiguma balītē, ko sieva sarīko vīram 65 gadu jubilejā, gan uzņēmuma korporatīvajā ballītē.

Bet, runājot par iepatikšanos, vislabāk palīdz smaids un paša entuziasms. Nevajag neko tēlot. Turklāt, ja lielās piepūšamās atrakcijas vai mikipeles un pepijas jubilejās ir bijušas gandrīz katram, tad burbuļi ir jauna atrakcija. Tāpat arī vecāki un vecvecāki diez vai lēkās pa piepūšamo pili, taču burbuļus pamēģināt atnāk gandrīz visi un līdz šim nav bijis neviens, kam tie nebūtu izraisījuši prieku. Vecākajai burbuļpūtējai manā praksē bija 86 gadi, un prieks viņas acīs bija ne mazāks kā sešgadīgajiem. Un pavisam aizkustinoši ir, kad, dodoties prom no ballītes, bērni atvadoties nāk apskauties un no sirds saka: "Šī ir labākā ballīte manā mūžā!"

Kā 1 minūtē atkausēt bērnu sirdis?

Man tas nav jādara. To izdara paši burbuļi. Turklāt teikums: "Nu, kurš ir gatavs kārtīgi patrakot un saķert daudz ziepju burbuļus?", atraisa pat pašus kautrīgākos skeptiķus.

Kā reklamējat burbuļošanu? Kas ir labākā reklāma nelielam uzņēmumam?

Vislabākā reklāma, protams, ir klientu atzinība un atsauksmes. Ja pēc kādas ballītes klāt pienāk namatēvs un saka: "Jā, zini man te sieva teica, ka būs kaut kādi burbulīši un man likās, ka nekas īpašs, bet es nespēju iedomāties, ka viņi būs tik kolosāli," tas sniedz vislielāko gandarījumu arī pašam. Tāpat es diezgan daudz izmantoju maksas reklāmu Facebook.com. Pastāv uzskats, ka tā ir dārga, taču manā gadījumā tā strādā labi. Ir iespējams nodefinēt ļoti precīzu mērķauditoriju, arī izmaksas ir viegli kontrolējamas un, manuprāt, adekvātas. Papildus cenšos izmantot jebkuru bezmaksas reklāmas iespēju vai dažādus bartera piedāvājumus. Tāpat bieži pūšu burbuļus publiski apmeklētās vietās (laukums pie Brīvības pieminekļa, Lucavsalas bērnu laukums, Vērmanes dārzs utt.) bez maksas, lai piesaistītu cilvēku uzmanību. Ja brīvdienās ar ģimeni braucam kaut kur ekskursijā pa Latviju, kāds burbuļu spainītis vienmēr ir līdzi.

Kā bizness attīstīsies nākotnē?

Nākotnē plānoju ieviest jaunus pakalpojumus ziemas periodā (jo ziemā neviens dārza ballītes nerīko un arī burbuļi sanāk ļoti trausli un nebaudāmi, ja temperatūra ir zem nulles) un, ja viss plānotais izdosies, – apgūt pārējās Baltijas valstis un izveidot Rīgā burbuļiem veltītu izklaides centru.

Pats uzņēmumā esi gan saimnieks, gan burbuļotājs, gan grāmatvedis utt. Vai neplāno pieņemt vēl kādu darbinieku? Vai nav pārāk sarežgīti visu darīt vienam?

Taisnība. Bet tāda jau ir tā mazā biznesa specifika un vienlaicīgi arī burvība. Reizēm ar kādiem nelieliem darbiem palīdz ģimene un bērni. Piemēram, salīmēt uzlīmītes uz spaiņiem u.tml. Reizēm sieva palīdz komunikācijā ar klientiem. Bet pagaidām, ņemot vērā izteikto sezonalitāti, šis ir vairāk hobijs, nevis pastāvīgs ienākumu avots, tāpēc paralēli strādāju arī algotu darbu. Nav izslēgts, ka vasaras sezonā būs nepieciešami papildu darbinieki, tāpēc ja šo lasa kāds kam ļoti patīk pūst burbuļus – lai droši man raksta!

Kas ir pats labākais Latvijas biznesa vidē?

Pirmkārt, šajā valstī ir mana ģimene, šī ir mana zeme un mana valsts. Citur tāpat neviens mani ar atplestām rokām negaida. Es nekādā gadijumā nenosodu aizbraucējus, taču pats šobrīd nespēju iedomāties sevi viņu vietā. Manā gadījumā ērti ir arī tas, ka lielākā daļa Latvijas biznesa ir koncentrēta galvaspilsētā un reģionā ap to. Līdz ar to klienti ir ērti un ātri sasniedzami.

Kas ir pats grūtākais Latvijas biznesa vidē?

Varētu runāt par mazo uzņēmēju neaizsargātību, nodokļu un likumu nepastāvību, bet to citreiz. Ja patur prātā, ka viss ir tikai paša rokās, tad vienīgais ko varētu vēlēties, ir lai ziemas Latvijā būtu īsākas un būtu vairāk laika iepriecināt cilvēkus ar skaistiem burbuļiem.

Vai nebaidāties no ekonomiskajiem burbuļiem?

Nu nē taču! Man patīk visa veida burbuļi!