Radot jaunu produktu, uzņēmējiem rodas loģisks jautājums – no kurienes piesaistīt naudu tā izveidei, popularizēšanai un ieviešanai tirgū. Kā no biznesa viedokļa ir pareizāk – jauna produkta ieviešanā ieguldīt uzņēmuma uzkrātos līdzekļus vai labāk tomēr piesaistīt bankas finansējumu?
Lai pieņemtu šādu lēmumu, uzņēmumam ir nepieciešams izvērtēt gan jaunā produkta rentabilitāti, izaugsmes potenciālu un tirgus prognozes, gan iespējamās finansēšanas iespējas, apsverot visus saistītos riskus un ieguvumus.
Uzņēmuma uzkrāto līdzekļu ieguldīšanai kompānijas attīstībā ir daudzas priekšrocības. Pirmkārt, kompānija neuzņemas papildu saistības, tādējādi nākotnē tās nākotnes naudas plūsma netiek apgrūtināta ar papildu procentu vai pamatsummas maksājumiem, kas varētu ietekmēt neto apgrozāmo līdzekļu pieejamību vai brīvu līdzekļu atlikumu, ar ko var rīkoties īpašnieki. Parasti pašu uzkrātos līdzekļus izmanto, kad potenciālie riski vai nenoteiktība, kas saistās ar jauna produkta ieviešanu, ir ievērojami vai kad plānotā naudas plūsma pirmajos gados nav pietiekama parāda saistību apkalpošanai. Uzkrāto līdzekļu izmantošana paver daudz lielāku vadības kontroli pār uzņēmuma darbību un tālāko attīstību, jo nebūs saistību, kas ierobežos izvēlēto izaugsmes virzienu vai tempu.