Ikviena uzņēmēja peļņa ir atkarīga no tā, cik precīzi izdodas uzminēt patērētāju gaidas un vajadzības. Pasaules vadošie mārketinga eksperti (trendwatching.com) ir apkopojuši būtiskākos trendus, kas pasaka priekšā, kā šogad strādāt, kā savu produktu vai pakalpojumu pielāgot pieprasījumam. Izlasiet, pirms ķeraties pie jaunu produktu izstrādes un reklāmas kampaņu plānošanas!

1.tendence: ekskluzivitātes meklējumi, pērkam tikai vērtīgo

2016.gads uzskatāms par pagrieziena punktu tradicionālajā zīmolveidē, jo patērētāji vairs nepērk kaut ko vienkārši tāpat, viņi grib, lai izvēlētā prece vai pakalpojums atbilst viņu statusam, lai rodas sajūta, ka tā tapusi tieši viņam. Savā ziņā katrs vēlas iegādāties ko ekskluzīvu, savam statusam atbilstošu.

2 zaķi ar vienu šāvienu: dažādi statusa noteikšanas testi patērētājiem radīs pārliecību, ka viņu viedoklis ir svarīgs, bet uzņēmējam palīdzēs saprast savu pircēju vēlmes. Labs piemērs šajā ziņā bija 2015.gada oktobrī “Lee” džinsa apģērbu ražotāju kampaņa, kas tika realizēta vairāk nekā 30 Ķīnas pilsētās. Tās mērķis bija iepazīstināt patērētājus ar džinsa biksēm, kas spēj noturēt siltumu. Vispirms patērētāji tika iedrošināti doties ārā pat aukstā laikā, lai pastaigātos pa savu pilsētu, atklātu tajā jaunas un interesantas vietas. Vienlaikus speciāla siltuma fiksācijas aplikācija fiksēja šo cilvēku kustības, informāciju uzņēmums vēlāk izmantoja salīdzinoša pētījuma veikšanai par apģērba pozitīvajām īpašībām. Aplikācijā tika uzkrāti punkti, ko džinsu valkātāji varēja iegūt noteiktās vietās pilsētā, skenējot kodus. Dalībniekiem, kuri bija savākuši visvairāk punktu, bija iespēja tos apmainīt pret jauniem produktiem vai apmeklēt ekskluzīvus pasākumus.

Ar statusa testu palīdzību ir jāparedz, kas arī nākotnē varētu būt uzņēmuma klienti, kā viņiem piedāvāt kaut ko patiesi jēgpilnu. Patērētāji grib būt iederīgi kādā konkrētā domubiedru grupā, viņi nav tikai patērētāji, viņi meklē sev līdzīgos, meklē reālu stāstu, par kura daļu viņi kļūst.