Valsts kompānija "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) saņēmusi informāciju, ka saistībā ar sliktā stāvokli esošo sliežu ceļu uz Latviju nākamo divu mēnešu laikā tiks veikti remontdarbi un šajā laikā kravu caurlaide attiecīgajā virzienā būs ļoti zema, ceturtdien žurnālistiem sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Aivars Strakšas.

Kompānijas pārstāvji šādu informāciju telefoniski esot saņēmuši no vairākiem Krievijas dzelzceļa pārstāvjiem, tostarp kompānijas prezidenta pienākumu izpildītāja. Vairāk informācijas LDz rīcībā neesot - gan saistībā ar konkrētiem sliežu ceļiem, kurus paredzēts remontēt, gan ar to, ko tieši nozīmē "ļoti zema kravu caurlaide". Zemāka ranga Krievijas dzelzceļa amatpersonas esot minējušas, ka kravas virzienā uz Latvijā apstāsies pilnībā.

Līdz šim šāda veida remontdarbi tikuši saskaņoti ar Latvijas pusi, taču tagad tā nav noticis. Attiecīgajam lēmumam varot būt nozīmīga ietekme uz Latvijas tranzīta nozari un kravu plūsmām gan uz un no Krievijas, gan citām valstīm.

Vienlaikus Strakšas piebilda, ka secinājumus no šāda Krievijas lēmuma katrs varot izdarīt pats. LDz un Satiksmes ministrijas pārstāvji gan atturējās no komentāriem par to, vai šis varētu būt politisks solis no Krievijas puses.

Gan uzņēmuma, ministrijas pārstāvji drīzumā dosies uz Krieviju, lai rastu skaidrību par attiecīgo situāciju.

Jau rakstīts, ka satiksmes ministrs Anrijs Matīss un Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks saņēmuši neoficiālu informāciju par iespējamu Krievijas ogļu un minerālmēslu kravu plūsmas apturēšanu caur Rīgas ostu.

Tranzīta nozares eksperti neoficiālās sarunās atzina, ka Krievijas dzelzceļa iespējamais lēmums par ogļu un minerālmēslu kravu plūsmas pārtraukšanu, visticamāk, varētu būt saistīts ar valsts kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" bijušā valdes priekšsēdētāja Uģa Magoņa aizturēšanu un atbrīvošanu no amata. Šādu iespēju neizslēdza arī satiksmes ministrs.

Tāpat vēstīts, Rīgas brīvostā šogad septiņos mēnešos pārkrāva 23,709 miljonus tonnu kravu, kas ir par 1% vairāk nekā pērn attiecīgajā laikā. 2014.gadā kopumā Rīgas ostā pārkrāva 41,08 miljonus tonnu kravu, kas ir par 15,8% vairāk nekā gadu iepriekš.

logo.jpg