Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš šonedēļ un nākamnedēļ vadīs Satiksmes ministrijas (SM) organizēto uzņēmēju vizīti Ķīnā, lai veicinātu sadarbības iespējas abu valstu uzņēmumu starpā, aģentūrai BNS pavēstīja SM Komunikācijas nodaļas pārstāve Ilze Svikliņa.
Viņa norādīja, ka vizītē no pirmdienas, 18. maija līdz 26.maijam plānoti vairāku industriālo, ekonomisko un tehnoloģisko zonu un loģistikas parku apmeklējumi Šanhajā, Čengdu un Čuncinas apgabalos un tikšanās ar vadošiem uzņēmumiem, piemēram, "Hewlet Packard", "Asus", "Sony", "Toshiba" un citiem.
"Starp Latviju un Ķīnu jau ilgstoši pastāv aktīvs politiskais dialogs un Ķīna šobrīd ir viens no nozīmīgākajiem Latvijas valsts ārējās tirdzniecības partneriem. Vērtējot esošās sadarbības iespējas,Latvijas transporta nozares uzņēmumiem šobrīd ir aktīvi jādarbojas, lai uzsāktu praktisku dažādu projektu realizāciju," klāstīja Svikliņa, atzīmējot, ka tādēļ patlaban sevišķi svarīgas ir Latvijas valsts pārstāvju, ekspertu un uzņēmēju vizītes Ķīnā, lai prezentētu Latvijas tranzīta un loģistikas sektora piedāvājumu.
Pēc viņas klāstītā, SM aktīvi strādā pie kravu plūsmas diversificēšanas, lai iekļautos reģionālas nozīmes piegāžu ķēdēs, kāpinātu apkalpoto kravu pievienoto vērtību Latvijas tautsaimniecībai, veicinātu efektīvāku valsts aktīvu izmantošanu, padarītu nozari pievilcīgāku kvalitatīvām ārvalstu investīcijām, kā arī nodrošinātu vienotu un integrētu Latvijas transporta un loģistikas nozares piedāvājumu izstrādi un komunikāciju.
Svikliņa norādīja, ka 2013.gadā vizītes Kazahstānā un Indonēzijā ietvaros Ķīnas prezidents Sji Dzjiņpins (Xi Jinping) paziņoja, ka Ķīnas galvenā prioritāte ir iniciatīvu "Jaunais zīda ceļš" un "21.gadsimta jūras zīda ceļš" (kopā sauktas "Viens ceļš, viena josla iniciatīva"). 2015.gada martā, ikgadējās parlamentārās sesijas laikā Ķīnas ārlietu ministrs Vans Ji (Wang Yi) uzsvēra, ka šīs iniciatīvas īstenošana būs arī Ķīnas 2015.gada ārpolitikas fokuss.
"Ņemot vērā globalizācijas tendences pasaulē un straujo tirdzniecības apjoma starp Eiropu un Āziju pieaugumu, kas liek steidzami domāt par jaunu piegāžu ķēžu izveidi, šī Ķīnas iniciatīva ir kļuvusi nevien par Ķīnas politikas prioritāti, bet izraisījusi lielu interesi arī rietumu valstīs, kurām lielais attālums starp Eiropu un Ķīnu līdz šim ir bijis dabisks šķērslis ekonomisko attiecību stiprināšanai. Ņemot vērā, ka "Viens ceļš, viena josla" iniciatīva koncentrējas uz savienojamības veicināšanu un transporta infrastruktūras attīstīšanu, tai ir milzīgs potenciāls palielināt preču plūsmu starp Ķīnu un Eiropu," klāstīja Svikliņa.
Vienlaiku viņa atzīmēja, ka Latvijai, ņemot vērā tās ģeogrāfisko stāvokli, ir īpaša nozīme "Jaunā zīda ceļa" izveidē, ko vairākkārtīgi ir uzsvērusi Ķīnas puse, dažādos formātos uzrunājot Latviju kā stratēģisko partneri iniciatīvas realizēšanā.
Vizītē Ķīnā uzturēsies SM valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš, Tranzīta politikas departamenta direktora vietniece Elīna Luca-Ratfeldere, kā arī uzņēmumu "DB Schenker", "LDz Cargo Loģistika", "StenaLine", kā arī Rīgas Universālā Termināļa pārstāvji.