Mazumtirdzniecības dati pērn un arī šī gada pirmajos mēnešos neuzrāda strauju izaugsmi un liecina par patērētāju piesardzīgu noskaņojumu. Nenoteiktība pasaules ekonomikā, lēnāka izaugsme Latvijas ekonomikā, saspīlēta ģeopolitiskā situācija ir daži no faktoriem, kuri iedzīvotājiem liek būt piesardzīgiem.
Mazumtirdzniecības apjomi pērn auguši par 5%, tomēr šī gada sākumā izaugsme ir nedaudz palēninājusies. Neskaitot svārstīgo degvielas tirdzniecību, kopējais mazumtirdzniecības apgrozījums auga par 3,3% janvārī un 5% februārī salīdzinājumā ar gadu iepriekš. Pārdošanas apjomi jo īpaši palielinājās nepārtikas precēm (attiecīgi par 5,3% un 6,1%). Visstraujāk auga informācijas tehnoloģiju iekārtu un sporta preču tirdzniecība, kā arī turpināja palielināties tirdzniecība pa pastu un internetā. Pārtikas preču tirdzniecības izaugsme saglabājās lēnāka, lai arī gada sākumā tā nedaudz paātrinājās: no 1% janvārī līdz 3,7% februārī. Savukārt degvielas pārdošanas apjomi ir bijuši vāji, attiecīgi 0,3% un -10,4%. Neskaitot svārstīgo degvielas tirdzniecību, kopējās tendences mazumtirdzniecībā visās Baltijas valstīs ir līdzīgas. Baltijā patlaban visstraujākais pieaugums ir dažādu elektropreču un telefonu mazumtirdzniecībā, savukārt tirdzniecības apjomi interneta veikalos šobrīd visās valstīs aug par 20-30% gadā. Turklāt pirkumi internetā ne vienmēr atspoguļojas Latvijas mazumtirdzniecības apgrozījumā.