Viedtālruņu lietotāju skaita kāpuma dēļ šogad ir pieaugusi mobilās reklāmas izmantošana, pastāstīja radošo un mediju aģentūru grupas "MMS Communications Latvia" vadītājs Jānis Pencis.
Viņš sacīja, ka būtiski palielinājies ziņu un citu interneta kanālu patēriņš mobilajās ierīcēs, tādējādi palielinot mobilās reklāmas izmantošanu. Liela daļa iedzīvotāju, kam nav bijuši viedtālruņi, uz tiem pāriet, ko apliecina arī telekomunikāciju operatoru publiskajā telpā sniegtā informācija par viedtālruņu lietotāju skaita pieaugumu.
Tāpat arvien lielāka vietējā reklāmas budžeta daļa tiek investēta globālajos medijos, tajā skaitā "Facebook" un "Google", kuri sasniedz ievērojamu Latvijas iedzīvotāju daļu un konkurē ar vietējiem medijiem. Piemēram, pērn kopējās reklāmas investīcijas Latvijas auditorijas sasniegšanai pieauga vairāk nekā par 2%, salīdzinot ar gadu iepriekš.
Pencis pastāstīja, ka pagājušā gada nogalē, sekojot globālajām tendencēm, vietējie interneta mediji ieviesa programmatiskās reklāmas iespējas precīzāku mērķauditoriju sasniegšanai. Šogad tās tiek lietotas arvien plašāk gan attiecībā uz mediju iegādi, gan lietošanu, gan arī mērķa auditorijas definēšanu. Programmatiskās reklāmas paplašina arī e-komercijas iespējas. Piemēram, ja potenciālais pircējs kādā no interneta veikaliem meklē konkrētu preci, tas saglabājas sīkdatnēs un IP adresē, un, ieejot jebkurā interneta mājaslapā, tā atceras meklēto, izsakot piedāvājumus, un sūta paziņojums e-pastā.