Kosmētikas ražotāja SIA "Madara Cosmetics" plāno attīstīties pašreizējos eksporta tirgos, nevis apgūt daudz jaunu eksporta valstu. Uzņēmuma prioritāte ir Skandināvija un Rietumeiropa, sacīja uzņēmuma direktors Uldis Iltners.
"Šogad, manuprāt, vispār nav nācis klāt neviens jauns tirgus, un tā nav mūsu prioritāte - palielināt to skaitu. Prioritāte ir dziļāka attīstība katrā valstī individuāli, nevis kāpināt valstu skaitu un katrā valstī būt ļoti maziņam, bet drīzāk iegūt kaut kādu noteiktu svaru, kaut kādu noteiktu tirgus daļu katrā valstī," sacīja Iltners.
Viņš piebilda, ka brīdī, kad kompānijas zīmols un produkti ārvalstīs kļūst zināmi, tālākā attīstība notiek daudz vieglāk. Taču katrs jauns tirgus prasa ļoti lielu sākotnējo darbu un investīcijas. "Mēs gribam, lai mums šo valstu nav pārāk daudz. Drīzāk mēs būtu gatavi no kādas valsts atteikties, lai mēs spētu koncentrēties un attīstīt kaut kādas noteiktas valstis. Tad ejam tālāk, koncentrējamies uz nākamajām valstīm," sacīja Iltners.
Viņš piebilda, ka kompānijas mērķa tirgus ir Skandināvija, kā arī prioritātes ir Vācija, kur uzņēmums šogad ir izveidojis savu izplatīšanas uzņēmumu, un citas Rietumeiropas valstis.
"Madara Cosmetics" šā gada pirmajā pusgadā apgrozījusi 2,5 miljonus eiro un nopelnījusi 300 000 eiro. Tas ir par 43% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn.
Savukārt "Madara Cosmetics" pērn apgrozīja 3,91 miljonu eiro, bet 2014.gadā - 3,02 miljonus eiro. Pagājušajā gadā uzņēmuma peļņa bija 489 018 eiro, kas ir par 19% vairāk nekā 2014.gadā, kad uzņēmums nopelnīja 410 545 eiro.
"Madara Cosmetics" dibināta 2006.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 106 652 eiro. "Madara Cosmetics" īpašnieki ir Lote Tisenkopfa-Iltnere (28,01% kapitāldaļu), Uldis Iltners (28,01%), AS "ALPS Investments" (20,01%), Zane Tamane (12%), Liene Drāzniece (7,98%), Paula Tisenkopfa (3,99%).